Tunen / Aanpassen B204
-
blue-mission
- Geregistreerd lid
Re: Tunen / Aanpassen B204
Nee is geen vervuiling meer een intressante gezonde discussie, de prijsvraag was daarbij ook richting powertje
-
AlexJ
- Donateur

Ik vind het reuze interessant dit. Ik kan het alleen maar toejuichen dat er personen zijn die dit soort spul ontwikkelen. Goed voor de concurrentie, en daarnaast levert het wellicht goede spullen op! Kunnen jullie wellicht iets vertellen over de levensduur van jullie zuigers/lagers, en hoe jullie dit getest hebben? Als je als consument besluit om het blok door KCP te laten opbouwen met performance onderdelen, dan kost dit natuurlijk wat, maar dan wil je neem ik aan ook een bepaalde zekerheid over de levensduur hebben.
-
Margreet
- Geregistreerd lid
Ik rij (nou ja, mijn auto dus) sinds kort met de door Powertje genoemde zuigers en lagers. Ik ben het blok nog aan het inrijden en het vermogen is dus ook nog enigszins beperkt vanwege het inrijden (relatief dan... hij is al akelig snel), dus over de levensduur en de uiteindelijke prestaties kan ik nog niet zo heel veel zeggen, maar ik heb daar 't volste vertrouwen in. De eerste kilometers smaken in ieder geval naar nog heel veel meer!
Wat echt opvalt is dat het blok ontzettend stil is (geluid), heel mooi rustig loopt (geen trillingen) en niet rookt (ook niet bij koude start). Voor pure performance misschien minder relevant, maar voor dagelijks gebruik wel heel erg prettig!
Serieus geïnteresseerden mogen eventueel wel een keer proefrijden. (Na strenge selectie, ik leen 'm niet zomaar uit)
Wat echt opvalt is dat het blok ontzettend stil is (geluid), heel mooi rustig loopt (geen trillingen) en niet rookt (ook niet bij koude start). Voor pure performance misschien minder relevant, maar voor dagelijks gebruik wel heel erg prettig!
Serieus geïnteresseerden mogen eventueel wel een keer proefrijden. (Na strenge selectie, ik leen 'm niet zomaar uit)
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Tunen / Aanpassen B204
Fijn te horen dat hij een mooie loop heeft.
Inrijden is echter onzin als je het aan mij vraagt...
Inrijden is echter onzin als je het aan mij vraagt...
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Margreet, betreft het dan je 9-3 of je 900?
-
Margreet
- Geregistreerd lid
Ik vraag het je niet
Dat weet ik verder niet of dat onzin is of niet, ik volg braaf de instructies op die ik gekregen heb, heb 'm nog geen week terug en ben er zuinig op. Er is nog wel meer vervangen ook, dus laat 't allemaal maar even rustig op elkaar inlopen eerst.
Gaat overigens om mijn 9-3.
Gaat overigens om mijn 9-3.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Tunen / Aanpassen B204
Gaat dit om een B2x4 of B2x5? Wat heb je met kop laten doen/gedaan?
-
Margreet
- Geregistreerd lid
Sorry, nu heb ik echt ondertiteling nodig... Maar de leverancier kan vragen vast prima beantwoorden!
Spul is overigens schoon gemonteerd, niet eerst even in het zand gelegd zoals ik op die foto's zie. Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar dat lijkt me toch niet heel handig.
Spul is overigens schoon gemonteerd, niet eerst even in het zand gelegd zoals ik op die foto's zie. Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar dat lijkt me toch niet heel handig.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Tunen / Aanpassen B204
Je gaat voor een high performance blok en weet niet wat er in zit ...?
Aangezien mijn foto's de enige zijn die in dit topic staan, ga ik er vanuit de je die bedoelt? Dan vraag ik me af hoe je kunt oordelen hoe die zuigers en drijfstangen in mijn blok gemonteerd zijn?
Aangezien mijn foto's de enige zijn die in dit topic staan, ga ik er vanuit de je die bedoelt? Dan vraag ik me af hoe je kunt oordelen hoe die zuigers en drijfstangen in mijn blok gemonteerd zijn?
-
Margreet
- Geregistreerd lid
Tjee, wat stel jij veel vragen!
Nee slimpie, ik heb geen idee, gewoon blind een blok gekocht omdat ik dat wel geinig vond. Beetje handjeklap over 't aantal ponies (net de markt!) en als 't glimt is 't goed
Tuurlijk weet ik 't wel, maar ik ken al die bijbehorende codes niet uit m'n hoofd hoor, ieder z'n hobby.
Nee, dat weet ik niet, maar even een schoon plekje zoeken lijkt me gewoon handiger. Staat ook netter voor de foto. Je bent toch trots en zuinig op je spulletjes? Mag je best laten zien dan!
Nee slimpie, ik heb geen idee, gewoon blind een blok gekocht omdat ik dat wel geinig vond. Beetje handjeklap over 't aantal ponies (net de markt!) en als 't glimt is 't goed
Tuurlijk weet ik 't wel, maar ik ken al die bijbehorende codes niet uit m'n hoofd hoor, ieder z'n hobby.
Nee, dat weet ik niet, maar even een schoon plekje zoeken lijkt me gewoon handiger. Staat ook netter voor de foto. Je bent toch trots en zuinig op je spulletjes? Mag je best laten zien dan!
-
evo
- Donateur (2x)

Kansloos dames... Laten we on topic blijven.
Ik ben ontzettend benieuwd wat je doel is.
Ik ben in der tijd voor standaard B204E spul gegaan daar ik het toch niet mogelijk achtte om met mijn bak over de 400 pk te gaan....
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
Ik ben ontzettend benieuwd wat je doel is.
Ik ben in der tijd voor standaard B204E spul gegaan daar ik het toch niet mogelijk achtte om met mijn bak over de 400 pk te gaan....
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Tunen / Aanpassen B204
Zijn de motor code's. Niks bijzonders aan.
B205= T7 gestuurde 2.0 (i'tje buiten beschouwing)
B235= T7 gestuurde 2,3
B305= T7 gestuurde 3.0
B204= T5 gestuurde 2.0 (i'tje buiten beschouwing)
B234= T5 gestuurde 2,3 (itje buiten beschouwing.
Het zijn verder groeven waar het "vuil" tussen ligt. Zuiger word daar niet viezer van dan dat je hem vast pakt... Dus "hem in het zand leggen" is nogal overdreven...
B205= T7 gestuurde 2.0 (i'tje buiten beschouwing)
B235= T7 gestuurde 2,3
B305= T7 gestuurde 3.0
B204= T5 gestuurde 2.0 (i'tje buiten beschouwing)
B234= T5 gestuurde 2,3 (itje buiten beschouwing.
Het zijn verder groeven waar het "vuil" tussen ligt. Zuiger word daar niet viezer van dan dat je hem vast pakt... Dus "hem in het zand leggen" is nogal overdreven...