brackets en 2-delige remschijven icm RDW

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
giuliettaevo
Geregistreerd lid

Re: brackets en 2-delige remschijven icm RDW

Bericht door giuliettaevo » wo 21 dec, 2011 13:11

Ach, die 400 pk zal op den duur ook wel weer wennen. :wink: Maar ik moet toch iets om een beetje mee te komen met mijn vrienden. :mrgreen:

Maar op het moment gaat het wat langzamer en ik denk dat er voorlopig ook niet zoveel aan gedaan kan worden aangezien ik afgelopen maandag vader ben geworden. :D

Kijk hier voor meer info... :wink:

gydomatra
Geregistreerd lid

Bericht door gydomatra » wo 21 dec, 2011 13:24

giuliettaevo schreef:Wat wij meestal doen is een set remmen van een veel snellere en/of zwaardere auto pakken. Als je 1800 kilo tot stilstand kunt brengen lukt het met 100 kilo vast beter tenslotte. :)

Universele brackets kun je wel vergeten, daar ga je niks in vinden. Zelf maken is de oplossing. Maar is er nergens een Matra rijder die grotere remmen gemonteerd heeft? Ik weet dat er ook Matra's zijn met Alfa v6en erin die zullen toch ook wel iets aan de remmen gedaan hebben?

Adapters eerst zelf maken uit bv 10mm mdf om te proberen en daarna uit 10mm staalplaat laten snijden.
Ja, lijkt mij een goed idee. Daarom dacht ik aan de set van de aero-uitvoering inclusief bekrachtiging en hoofdremcylinder.
Als het goed is voor een 225 pk auto met 1400 kg, dan zal het ook wel okee zijn voor 300 pk en 1050 kg hoop ik.

De V6 matra's rijden rond met de originele setup(goedgekeurd door de RDW). Het vermogen gaat bij deze auto's van 120 pk naar ongeveer 180 pk dus voldoen de originele remmen nog wel.

Mooi dat ik de adapters zelf kan maken. Dan kan ik alles aanpassen aan de nieuwe setup. Staalplaat snijden of kan ik het ok gewoon slijpen(met 1 mm schijfjes)? Fijn schroefdraad laten draaien in de brackets en moet het nog bepaald staal zijn?
En minimale dikte 10 mm? Kunnen de brackets ook uit 10 mm aluminiumplaat gemaakt worden? Sorry voor al deze vragen, maar een beetje hulp wordt erg gewaardeerd... :)

gydomatra
Geregistreerd lid

Bericht door gydomatra » wo 21 dec, 2011 13:29

giuliettaevo schreef:Ach, die 400 pk zal op den duur ook wel weer wennen. :wink: Maar ik moet toch iets om een beetje mee te komen met mijn vrienden. :mrgreen:

Maar op het moment gaat het wat langzamer en ik denk dat er voorlopig ook niet zoveel aan gedaan kan worden aangezien ik afgelopen maandag vader ben geworden. :D

Kijk hier voor meer info... :wink:
Gefeliciteerd!!

giuliettaevo
Geregistreerd lid

Bericht door giuliettaevo » wo 21 dec, 2011 23:02

Dank je... :D

Qua materiaal heb ik gewoon staal-37 gebruikt of iets soortgelijks. Geen speciale legering oid dus. Aluminium moet voordezelfde sterkte wel wat dikker zijn en er zijn veel verschillende soorten aluminium waaruit gekozen moet worden. Aangezien ik geen metallurgist ben maar eerder een lompe boer heb ik maar voor staal gekozen, daar weet ik tenminste wat ik er aan heb. :mrgreen: 10mm is wel het minimum in mijn ogen.

Ik heb de adapters eerst gemaakt uit dunne alu plaat om te kijken of ik met alle gaten e.d. goed zat en vervolgens heb ik er een nette tekening van gemaakt en doorgestuurd naar http://www.qustoms.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en daar zijn voor mij de adapters gesneden. Was iets van 7 tientjes kwijt voor 2 stuks. Zelf slijpen kan natuurlijk ook maar zo netjes als lasersnijden wordt het dan niet. En voor die paar tientjes had ik geen zin om te gaan liggen rommelen. 10mm staalplaat is niet fijn om door te slijpen, vooral niet in vreemde vormen... :wink: Mijn brackets zit geen draad in, vallen 4 bouten door de gaten heen.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 21 dec, 2011 23:15

Mooi topic, veel foto's :D
En gefeliciteerd met de kleine!

giuliettaevo
Geregistreerd lid

Bericht door giuliettaevo » do 22 dec, 2011 12:28

2x bedankt.. :mrgreen: