Snelheid

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
wouter1220
Donateur
Donateur

Snelheid

Bericht door wouter1220 » zo 15 apr, 2012 11:23

Mijn speeltje van 40 ton staat ook op 4 geremde wielen binnen 600 meter stil vanaf pak m beet 200km/h. Ze heeft dan wel carbon remmen...

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Snelheid

Bericht door AR » zo 15 apr, 2012 11:48

Maar die zijn dan ook echt "Lucht" gekoeld :)

Maar we hadden het over snelheid, wij hebben genoeg downforce om tot 270km/u op de grond te blijven, nu jij weer :)

Gr Arco

wouter1220
Donateur
Donateur

Bericht door wouter1220 » zo 15 apr, 2012 11:57

Wij komen los met zo`n 200 km/h..... :O:

En weer ontopic: Met mijn Stage 1 9-5 2.3t heb ik met veel pijn en moeite de 240 aan weten te tikken op de autobahn... Durf
wel te twijfelen aan de staat van mijn turbo :?

Pleeboy
Geregistreerd lid

Bericht door Pleeboy » di 29 mei, 2012 0:11

Met de 2.0t (150pk dus) 230 op de teller gehad, wegligging nog steeds prima (maar misschien dat de rallyervaring daarin meespeelt)
Met de 2.3t nog niet geprobeerd tot het einde te gaan. Met 220 op de teller snachts op de autobahn lekker achter een M5 tuffen totdat zijn benzinetank leegliep (30min), ikke: lekker door"gassen" met slapende vriendin naast me. Op een uurtje toen 190km afgelegd... Lekker snel thuis uit Italië :)

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » di 29 mei, 2012 0:21

Zaterdag mijn eigen record geëvenaard met 243km/u op de Autobahn. Maar toen kwamen er wat bochtjes en mijn auto moet heeeeeeel nodig uitgelijnd worden. Dus ik vond het wel weer genoeg. Gelukkig heb ik de GPS laten opnemen, dus de maximumsnelheid staat vastgelegd :P

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » di 29 mei, 2012 9:40

Op de heenweg naar Italie met een Skoda Fabia Combi op de GPS 198 gehaald, toen durfde ik niet meer verder :-)

Volgens kentekencheck zou ie 172 moeten kunnen, dat hebben we dus mooi verbroken.

Heel de weg doorgegast, kom je nog op n verbruik van 1:21 8)

Cpp
Geregistreerd lid

Bericht door Cpp » za 02 jun, 2012 17:57

Vorige week zondag 290+ (gps) op de Autobahn in de Saab 9-5 van Powertje. Ging lekker ;)
Voor de volledigheid Powertje reed en ik zat er naast. We hadden ook nog een slaper op de achterbank en een Porsche 911 achter ons die ons niet kon bijhouden. Zo hoort het!

peejee
Geregistreerd lid

Bericht door peejee » za 16 jun, 2012 21:44

Vandaag even de auto 'uitgelaten' in DL. Heb 'm nu een tijdje en 't spul staat er inmiddels veilig bij. Op A31 even wat gas gegeven. Helaas is die snelweg erg slecht... De 200 even aangetikt maar toen heel snel het gas losgelaten. Wegligging bij deze snelheid/wegkwaliteit niet echt super. Er kwamen nog wel even een paar duitse merken voorbij die op die snelheid gewoon nog een keer overschakelden! :shock: Ze hadden ook weinig problemen met de slechte weg. Deze Saab T16S is op een Red Box na verder origineel en af fabriek verlaagd. (Bilstein blauw/gele dempers)

Twee dingen vielen me wel op tijdens dit testritje:

1. De auto is ondanks oude techniek nog redelijk stil tot 160 km/u (ca. 3600 toeren)
2. Vanaf de 160 gaat de turbo druk blijkbaar omlaag want die bleef halverwege oranje gebied staan. (ook bij vol gas geven) Bij wat lagere snelheden pakt de turbo rond de 2300 toeren wel heerlijk op.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » zo 17 jun, 2012 10:45

Met een APC mod blijft die druk mooi staan waar die in het begin ook stond. ;)

BartW
Geregistreerd lid

Bericht door BartW » di 19 jun, 2012 18:48

Met mijn classic 5 deurs T16S

3" JT DP + 2.5 simons
K&N openluchtfilter
APC MOD 1.1 Bar

op snelheidsmeter 230 km/h ik schat 220 km/h echte snelheid (ik hield het dan voor bekeken) Saabje kon nog doorgaan... :O:

viewtopic.php?f=22&t=115155

http://www.youtube.com/watch?v=GecvNAv7 ... e=youtu.be

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » di 19 jun, 2012 19:00

Gekke toeren teller heb je dan :wow:....

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » di 19 jun, 2012 19:42

Dat is vlaams voor snelheidsmeter he max :-)

BartW
Geregistreerd lid

Bericht door BartW » do 21 jun, 2012 14:33

johnb52 schreef:Dat is vlaams voor snelheidsmeter he max :-)
Ja sorry dikke vingers :P :oops:

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » do 21 jun, 2012 15:40

Met m'n standaard lpt 2.0 t caabjee ben ik in NL niet hoger geweest dan 180...Dat was in Jaunari op de terugweg vanuit het rustige westen na het halen van m'n 9-5 chauffeur stoel.
Probleem in NL is de te grote kans om gepakt te worden.. ik heb dan ook alleen maar aangetikt en gelijk weer terug...naar netjes 130..

Ik hoop in Dld tijdens de vakantie heen reis nog wel even door te kunnen rijden...streven is 200 kmh.. (de dame is van 1999 en heeft 333K op de teller.. dus easy...)

BTW.. als je in Dld flink gas wil geven.... check dan eerst de kleine lettertjes van je auto verzekering... het schijnt dat er verzekeringen zijn die niet accepteren dat jij harder rijd dan 130 in het buitenland...
Dit houd in dat als je betrokken bent bij een ongeval in Dld en uit politie onderzoek blijkt dat je harder dan 130.kmh gereden hebt, jij geen schade vergoed krijgt...ondanks dat je b.v. een all risk hebt... dit is een tip van iemand die in Dld een bekend merk banden test...

Denken jullie ook aan de verplichte hesjes in Dld, gevaren driehoek, en verband trommel? en voor frankrijk de alcohol blaastester...
En voor bijna alle landen buiten Nl geen speed cam files op je navigatie middel...

Wasman
Geregistreerd lid

Bericht door Wasman » di 10 jul, 2012 2:46

Even een BMW-tje inhalen, nu twee jaar geleden;

5900 tpm op de toerenteller in een 9.3 2.3Turbo stage X(Kawaman) (490Nm/335pk) op de A2 ter hoogte van maarsen, resulterend in een veroordeling tot een boete van een héééél behoorlijk maandsalaris en een voorwaardelijke ontzegging van rijbevoegdheid. voor de puntenpoepers 262km/h voor correctie; op mijn teller was het niet af te lezen iig.

ach ik was bijna middle-aged en onbezonnen :roll:

Plaats reactie