custom turbo setup
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
custom turbo setup
Als het echt zou werken, geven onze (zitten eigenlijk op de verkeerde Plek) EGT meters een hogere themperatuur aan. Omdat het minder is afgekoeld op weg naar de sensor
Dat is eigenlijk wat ik bedoelde.
Er zijn Tegenwoordig van die IR themperatuur meters, ik heb deze al een paar keer gebruikt om de themperatuur in beeld te brengen. Zo zag ik toen dat mijn cobra dus ook zo warm werd.
Ik denk dat alles netjes isoleren in combinatie met hittenschiltjes the way to go is, 1 ding aanpakken zul je niet zo snel merken, maar alles bij elkaar zou toch wel voor een merkbaar beter warmte management moeten zorgen!
Dat is eigenlijk wat ik bedoelde.
Er zijn Tegenwoordig van die IR themperatuur meters, ik heb deze al een paar keer gebruikt om de themperatuur in beeld te brengen. Zo zag ik toen dat mijn cobra dus ook zo warm werd.
Ik denk dat alles netjes isoleren in combinatie met hittenschiltjes the way to go is, 1 ding aanpakken zul je niet zo snel merken, maar alles bij elkaar zou toch wel voor een merkbaar beter warmte management moeten zorgen!
-
EdjeK
- Geregistreerd lid
Re: custom turbo setup
Flens van de externe wastegate gemonteerd

Van een andere hoek bekeken.

En met de wastegate gemonteerd in proefopstelling

close-up.

zo....nu eerst

Van een andere hoek bekeken.

En met de wastegate gemonteerd in proefopstelling

close-up.

zo....nu eerst
-
windekind
- Donateur

Nou, ik had op jouw eerste uitvoering kritiek en vind dat je dit heel mooi opgelost hebt. Echt een wereld van verschil!
Dus nogmaals, mijn welgemeende complimenten. Wat iemand anders hier ook al schreef, " what looks right, is right!!". (Evo?)
Denk dat ik zelf ook voor mijn B202 een spruitstuk ga maken. En dan gelijk de demper ga veranderen, blaast nogal terug, teveel weerstand.
Dus nogmaals, mijn welgemeende complimenten. Wat iemand anders hier ook al schreef, " what looks right, is right!!". (Evo?)
Denk dat ik zelf ook voor mijn B202 een spruitstuk ga maken. En dan gelijk de demper ga veranderen, blaast nogal terug, teveel weerstand.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Vet
!
Hopelijk word je werk straks beloont met een mooi op spoelende ventilator
.
Hopelijk word je werk straks beloont met een mooi op spoelende ventilator
-
EdjeK
- Geregistreerd lid
Eerste setup vergeten we maar gauw
Heb er wel vertrouwen in dat dit spruitje wel goed gaat werken
Steeds een stapje verder ,als alles is voorbereid ,dan gaat het in 1 keer in de auto.
Auto is een daily driver ,moet dus alles goed voorbereiden op het reserveblok om liefst in 1 weekend alles over te zetten.
Moet dan nog wel de 3 inch downpijp maken , hier kan ik maar een klein stukje van voorbereiden tot aan het carterpannetje.
Heb er wel vertrouwen in dat dit spruitje wel goed gaat werken
Steeds een stapje verder ,als alles is voorbereid ,dan gaat het in 1 keer in de auto.
Auto is een daily driver ,moet dus alles goed voorbereiden op het reserveblok om liefst in 1 weekend alles over te zetten.
Moet dan nog wel de 3 inch downpijp maken , hier kan ik maar een klein stukje van voorbereiden tot aan het carterpannetje.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

@windekind, je bedoelde dit?
ziet er tof uit.
voor edjek
ben benieuwd en niet of ie het doet maar hoe goed.turbopilot schreef: maar de basis is altijd met dit soort dingen is de loop mooi, werkt het meestal ook goed
ziet er tof uit.
-
EdjeK
- Geregistreerd lid
Verder nog even niets gedaan ,alleen gepast op het reserveblok.

Foto beetje van boven genomen.

Ik kom net uit de voeten met de 3 inch downpipe.
Wat ik wel ga doen ,is de intakebuis anders laten lopen.
Hiervoor heb ik een aluminium exemplaar nodig welke ik kan verzagen.
Of evt kunstof ,dan kan ik hem omwisselen met mijn aluminium intakebuis ,dan verzaag en las ik mijn eigen wel.
Iemand voor erg erg erg weinig iets liggen (sponsoring misschien?
)
Kan ook evt voor tijdelijk tot de turbo e.d. op z'n plek zit ,daarna heb ik de andere intake niet meer nodig.

Foto beetje van boven genomen.

Ik kom net uit de voeten met de 3 inch downpipe.
Wat ik wel ga doen ,is de intakebuis anders laten lopen.
Hiervoor heb ik een aluminium exemplaar nodig welke ik kan verzagen.
Of evt kunstof ,dan kan ik hem omwisselen met mijn aluminium intakebuis ,dan verzaag en las ik mijn eigen wel.
Iemand voor erg erg erg weinig iets liggen (sponsoring misschien?
Kan ook evt voor tijdelijk tot de turbo e.d. op z'n plek zit ,daarna heb ik de andere intake niet meer nodig.
-
EdjeK
- Geregistreerd lid
Siliconeslang is mooi voor korte stukjes en koppelingen , maar voor een lange intake ga ik liever voor aluminium .
Heb erover nagedacht om de buis op de punten waar het veranderd moet worden een stuk siliconeslang te nemen , maar dan krijg je allemaal losse stukjes als intakebuis .
Vind ik ook niet zo mooi
Heb erover nagedacht om de buis op de punten waar het veranderd moet worden een stuk siliconeslang te nemen , maar dan krijg je allemaal losse stukjes als intakebuis .
Vind ik ook niet zo mooi
-
AlexJ
- Donateur

Waarom? Volgens mij wordt de intake niet zo heel warm... Het gaat erom dat de lucht komt waar deze moet zijn... Maargoed, zelf weten natuurlijk!
-
EdjeK
- Geregistreerd lid
Klopt ,maar het oog wil ook wat ,meerdere lossen delen gekoppeld aan slangen vind ikzelf niet zo mooi.
Heb m'n intakebuis (3 inch alu ) ook een tweetal buisjes op laten lassen ,1 voor de divertervalve en 1 welke naar de APC gaat.
Heb m'n intakebuis (3 inch alu ) ook een tweetal buisjes op laten lassen ,1 voor de divertervalve en 1 welke naar de APC gaat.
-
EdjeK
- Geregistreerd lid
Al even geleden ,maar niet stil gezeten naturlijk.
Gaat natuurlijk niet snel genoeg ,maar we blijven bezig.
Hier is de olieretour al gemaakt.
Ook heb ik een flens voor de downpipe gemaakt ,deze zit al gemonteerd op de turbo.

Ook de 3 inch downpipe alvast getacked

Ook de screamerpipe getacked in positie

Eenmaal afgelast in de hitetbestendige lak gezet.
Komen later ook nog in de heatwrap.

Binnenkort verder met de water en olieleidingen
Gaat natuurlijk niet snel genoeg ,maar we blijven bezig.
Hier is de olieretour al gemaakt.
Ook heb ik een flens voor de downpipe gemaakt ,deze zit al gemonteerd op de turbo.

Ook de 3 inch downpipe alvast getacked

Ook de screamerpipe getacked in positie

Eenmaal afgelast in de hitetbestendige lak gezet.
Komen later ook nog in de heatwrap.

Binnenkort verder met de water en olieleidingen