advies verlagen 9000 cs '97

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

advies verlagen 9000 cs '97

Bericht door Turbobakk » za 24 jan, 2004 18:15

Wie o wie rijdt in een verlaagde 9000. Ben al enige tijd op zoek naar een goede verlagingsset voor mijn 9000 cs '97 (hirsh getuned :D ). Wat is een goede combinatie van veren en dempers en wie heeft ervaring met de daaraan gekoppelde rijeigenschappen.

Vast bedankt voor jullie reacties.

Turbobakk

Maarten
Lid van verdienste

Re: advies verlagen 9000 cs '97

Bericht door Maarten » za 24 jan, 2004 19:40

Jeroen heeft een 9000 met Abbott verlagingsveren en Koni dempers. De auto is voelbaar stugger dan een 9000 met standaard vering. De 9000 voelt comfortabeler aan dan mijn 900 met Hirsch veren, dit kan echter ook komen de grotere wielbasis en een andere instelling van de dempers. Ik kan me niet herinneren hoe stug Jeroen de dempers heeft staan.

Behalve Abbott, leveren ook Hirsch Performance en Elkparts (GMAX) verlagingsveren voor de 9000.

Om niet alle comfort kwijt te raken zou ik kiezen voor progressief gewikkelde veren, hierbij is het eerste gedeelte van de veerweg vrij soepel.

jonas
Geregistreerd lid

Re: advies verlagen 9000 cs '97

Bericht door jonas » di 13 apr, 2004 22:53

hey
mijn saab 9000 cse van 1997 is ook verlaagd met abbott veren en koni schokdempers en ban er zééééééér tevreden mee,en qua rijcomfort met 5 man in de wagen en een volle koffer gaat hij nog steeds super en tevens staat de wagen ook op 17" velgen en ook dit geeft geen probleem,tenminste toch niet als je de correcte et waarde hebt,maar zeker niet laten voor comfort of voor de looks,en qua baanvastheid dat je er op vooruit gaat moet ik je wel niet vertellen zeker :-) en ook helt de wagen niet meer over in korte bochten.
besluit; doen!!!
greetz jonas.
fototje kan je bekomen moet je maar effe voor mailen.

Plaats reactie