Losse delen JT uitlaat

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Quickie
Geregistreerd lid

Losse delen JT uitlaat

Bericht door Quickie » wo 19 aug, 2009 19:05

haay,

weet iemand toevallig of er ook losse delen te verkrijgen zijn van een JT 3" uitlaat??

dit omdat bij mij, de s-bocht, tussen me middendemper en einddemper in, door is geroest.
mij is verteld dat dit niet los te leveren is!!!!

weet iemand hier meer over??

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 19 aug, 2009 19:33

Moet je eens bij www.speedparts.se kijken, die doen ook in losse pijpstukken. (Sport/Tuning. Abgassystem, Rördetaljer). Of eens navragen bij Speek Tuning, die importeerd die spullen in Nederland.
Met name die bochten roesten behoorlijk als ze niet van roestvrij staal zijn :cry:
Een handige pijpfitter kan ook zo'n 3 inch pijp na buigen en met verloop stukken er tussen steken als hij het voorbeeld heeft.

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » wo 19 aug, 2009 20:30

ik heb net op saabcentral gelezen dat het roesten echt heel erg mee valt. ondanks dat er in amerika bepaalde streken zijn waar er veel sneeuw is en veel gepekeld wordt. ik heb er zelf eentje onder en de tweede is onderweg voor de andere en ik vind het een hele fijne uitlaat.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 20 aug, 2009 1:23

Dan hebt je het wel over originele Saabuitlaten, dus geen goedkope "stalen" aftermarket producten.
Ferrita is al beter, want van roestvrijstaal, is iets duurder maar gaan veel langer mee.
Dure Hirsch uitlaten zijn ook van roestvrij staal.
Moet iedereen gewoon zelf weten, maar je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, zelfs niet nu we allemaal de markt af googelen.
Doe gewoon zoals bij de allernieuwste Porsche 911 GTR, een titanium uitlaat, lekker licht en kan niet roesten 8) Dat materiaal heeft zelfs een vormgeheugen, dat is een algemeen kenmerk van titanium.
PS, die nieuwe Porsche heeft ook Li-ion accu, schijnt 10 kilo lichter te zijn 8)

kalsoi
Geregistreerd lid

Bericht door kalsoi » wo 26 aug, 2009 15:42

ik heb eens een simpel titanium uitlaat gekocht voor mijn zwaar getuned motodaxje
en in japan koste deze uitlaat 800€
als je dit vergelijkt met de groote die je nodig hebt voor een saab
dan zie je de $$$$$ wel al rollen denk ik

het is inderdaad wel een heeeeeeel pak lichten dan een andere
maar ik zou er nog niet over denken om een titanium uitlaat te kopen voor mijn auto
dan is de uitlaat meer waard dan je auto

Plaats reactie