wastegateRedArrow43 schreef: wastgate(of hoe je dat schrijft)
Open air sportfilter voor Red Arrow
-
Marc
- Lid van verdienste
Re: Open air sportfilter voor Red Arrow
-
RedArrow43
- Geregistreerd lid
http://www.elkparts.co.uk/product_info. ... cts_id=424 Is dit misschien zo'n open air filter die ik bedoel voor een red arrow (8klepper turbo)????weet iemand dat misschien, of heeft iemand hier ervaringen mee?
En wat zou zoiets kosten bij elkparts met verzending en alles erbij?
Alvast bedankt,
Edwin
En wat zou zoiets kosten bij elkparts met verzending en alles erbij?
Alvast bedankt,
Edwin
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Nee, dit is een inzetfilter. Deze vervangt de originele filter die in je airbox zit. Ik heb die ooit ook geplaatst en ik moet zeggen dat ik wel verschil mertkte, maar ja die filter die ik eruit haalde was ook behoorlijk smerig.
-
RedArrow43
- Geregistreerd lid
owjah dat zou misschien mijn probleem ook wel kunnen zijn. mijn turbo komt ook niet goed op druk denk ik, want er gebeurt weinig anders bij het toerental dat de turbo erin moet schieten, of kan dit ergens anders aan liggen?
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Hey Rooie 43
Hier Rooie 108
Als je op zoek gaat naar een flinke brul moet ik je teleurstellen!
Maar Extra lucht kan nooit geen kwaad.
Want de turbo smoort veel van het geluid,zowel bij de in als bij de uitlaat.
Wat je kan doen om de turbodruk een beetje te vehogen is je wastegate i een paar slagen strakker zetten
Daarmee opent hij iets later en houd hij wat langer zijn druk.
Ik heb dit ook gedaan en mijn turbo druk meter slaat nu uit tot tegen de rode streep
Zou de druk hierboven gaan grijpt de APC in !
En nog wat als de avatar jou auto is.
De intercooler haalt zijn lucht van de plek waar jij mistlampen hebt zitten.
dit is ook niet echt bevordelijk voor de peekaas!!!
Hier Rooie 108
Als je op zoek gaat naar een flinke brul moet ik je teleurstellen!
Maar Extra lucht kan nooit geen kwaad.
Want de turbo smoort veel van het geluid,zowel bij de in als bij de uitlaat.
Wat je kan doen om de turbodruk een beetje te vehogen is je wastegate i een paar slagen strakker zetten
Daarmee opent hij iets later en houd hij wat langer zijn druk.
Ik heb dit ook gedaan en mijn turbo druk meter slaat nu uit tot tegen de rode streep
Zou de druk hierboven gaan grijpt de APC in !
En nog wat als de avatar jou auto is.
De intercooler haalt zijn lucht van de plek waar jij mistlampen hebt zitten.
dit is ook niet echt bevordelijk voor de peekaas!!!
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Als je gaat voor een luide brul, dan kan ik je van harte een 3" JT uitlaat aanbevelen! Wanneer je deze monteerd is je Arrow zeker voorzien van een luide brul.
-
RedArrow43
- Geregistreerd lid
Ik ben al druk aan het sparen voor een 3" uitlaat, maar zit ook te denken aan de stage 2 van speedparts
alleen weet ik niet of mijn versnellingsbak dat wel trekt. ik gah denk ik binnenkort maar eens proberden te rijden als ik de mistlichten eruit heb. kijken of dat effect heeft. in ieder geval bedankt
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Even ter vergelijk
RA standaard 140 pk
230 nm
Mijn auto na afstellen in goes
157 pk
265 nm
RA standaard 140 pk
230 nm
157 pk
265 nm
-
RedArrow43
- Geregistreerd lid
hoeveel kost dat afstellen?
-
Garrett
- Lid van verdienste
Ze zijn goed in Goes hè...Red Arrow schreef:Even ter vergelijk
RA standaard 140 pk
230 nm
157 pk
265 nm
Mijn RA had exact dezelfde waarden na een middagje Ruud
ps: vanwaar je onderschrift wanneer je turbo niet naar behoren werkt
-
RedArrow43
- Geregistreerd lid
hahaha bijdehand....
ik weet hoe het hoort te werken....weet jij waar het misschien aan kan liggen?
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Lucht filter,wastegate,de beruchte solnoide (3 weg klep),apc(in het ergste geval)de turbo zelf.RedArrow43 schreef:hahaha bijdehand....
Ik zou hier eerst eens naar kijken voordat je redelijk ingrijpende investeringen als een stage 1 gaat aanschaffen.
Ik persoonlijk zou eerst kijken waarom hij zo beroerd loops en dan pas kijken naar meer vermogen.
Een goedlopende rooie pijl heeft power zat!!
-
Garrett
- Lid van verdienste
Dat is een ding wat zeker is... Een dagje vermogensbank kan goed uitpakken. In mijn geval had een rommelaar de ontsteking veel en veel te laat gezet waardoor mijn startwaarde 108pk was. Na vervroeging van de ontsteking kwam ik op de standaard 125pk (140krukaspk).
Vervolgens is de turbodruk verhoogd waardoor er een dikke 140pk op de wielen kwam. Niet geheel onverstandig, misschien is dit bij jou ook aan de hand? Ga je namelijk de handel opvoeren terwijl de ontsteking verkeerd staat kan dat desastreuze gevolgen hebben.
En dan is ie inderdaad snel zat. Zorg eerst dat dat ding goed loopt dan heb je er weer plezier van de komende maanden (want dan weet je pas wat een turbotrap in je rug betekend!).
[edit] had ik de turbodruk verhoogd zonder naar de ontsteking te kijken was het hoogstwaarschijnlijk verkeerd uitgepakt... Heel verkeerd!
Je ziet het verschil in pk's (bijna 20 op de wielen) bij het afstellen van de ontsteking [/edit]
Vervolgens is de turbodruk verhoogd waardoor er een dikke 140pk op de wielen kwam. Niet geheel onverstandig, misschien is dit bij jou ook aan de hand? Ga je namelijk de handel opvoeren terwijl de ontsteking verkeerd staat kan dat desastreuze gevolgen hebben.
En dan is ie inderdaad snel zat. Zorg eerst dat dat ding goed loopt dan heb je er weer plezier van de komende maanden (want dan weet je pas wat een turbotrap in je rug betekend!).
[edit] had ik de turbodruk verhoogd zonder naar de ontsteking te kijken was het hoogstwaarschijnlijk verkeerd uitgepakt... Heel verkeerd!
Je ziet het verschil in pk's (bijna 20 op de wielen) bij het afstellen van de ontsteking [/edit]