Weinig vermogen?
-
John.K
- Geregistreerd lid
Weinig vermogen?
Na lang zoeken en veel vervangen van mn 1989 900 T8 rijd ie eindelijk goed.
(dank aan saabforum voor de tips)
Hoewel de wagen lekker rijd vind ik het vermogen flink tegenvallen.
Ik heb dan ook het idee dat de turbo er niet echt bijkomt.
Alle vacuumslangen zijn nieuw en de apc is ook vervangen door een goede. inlaatbuizen zitten allemaal goed vast en lekken niet.
De wagen houdt niet in maar gaat er niet als een "speer" vandoor vanaf de 3000 rpm.
Turbodruk meter in het dashboard komt tot halverwege het geel bij volgas wegtrekken. (alleen basisdruk?)
Geen overslaan stotteren oid.
Turbo klinkt normaal (stil dus zonder veel fluiten of mechanische bijgeluiden)
Cat zit er niet op. wel open luchtfilter K&N
KAn ik gewoon de wastegate verstellen en de apc aanpassen of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn.
200k gelopen, geen olie of waterverbruik of sludge temperatuur nooit boven 1/3e in het groen.
Iemand een idee?
Alvast bedankt
John
(dank aan saabforum voor de tips)
Hoewel de wagen lekker rijd vind ik het vermogen flink tegenvallen.
Ik heb dan ook het idee dat de turbo er niet echt bijkomt.
Alle vacuumslangen zijn nieuw en de apc is ook vervangen door een goede. inlaatbuizen zitten allemaal goed vast en lekken niet.
De wagen houdt niet in maar gaat er niet als een "speer" vandoor vanaf de 3000 rpm.
Turbodruk meter in het dashboard komt tot halverwege het geel bij volgas wegtrekken. (alleen basisdruk?)
Geen overslaan stotteren oid.
Turbo klinkt normaal (stil dus zonder veel fluiten of mechanische bijgeluiden)
Cat zit er niet op. wel open luchtfilter K&N
KAn ik gewoon de wastegate verstellen en de apc aanpassen of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn.
200k gelopen, geen olie of waterverbruik of sludge temperatuur nooit boven 1/3e in het groen.
Iemand een idee?
Alvast bedankt
John
-
jelger
- Geregistreerd lid
Re: Weinig vermogen?
mm klinkt niet abnormaal wat je noemt - maar je zou wel de turbo-"sensatie" moeten voelen (kan onder 3000 in principe al voelbaar)
een T8 'hoort' tot 2/3 in het geel/oranje te komen. dat is normaal. als je gaat tweaken etc moet er natuurlijk meer uit komen.
een T8 'hoort' tot 2/3 in het geel/oranje te komen. dat is normaal. als je gaat tweaken etc moet er natuurlijk meer uit komen.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

is je magneetklep goed? Ter info: Zit boven radiateur en gaan 3 luchtslangen in en bovenop zit een stekker.
By the way: de open luchtfilter die je in jouw T8 hebt: Wat voor merk/type? Heb je een foto daarvan hoe die gemonteerd is?
By the way: de open luchtfilter die je in jouw T8 hebt: Wat voor merk/type? Heb je een foto daarvan hoe die gemonteerd is?
-
John.K
- Geregistreerd lid
Ik neem aan dat de magneetklepgoed is tik/klikt niet en wastegate staat niet constant open.
FF nalopen.
FF nalopen.
-
RedArrow43
- Geregistreerd lid
Ja dat wil ik ook wel eens zien hoe je die open luchtfilter erop krijgt.
ben benieuwd, heb je hier ook foto's van?
ben benieuwd, heb je hier ook foto's van?
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Ik denk dat een inleg luchtfilter bedoeld word.
-
John.K
- Geregistreerd lid
Nee men neme een t16 filter en stopt dit in een t8 huis, maak 6 afstandhouderbusjes neem langere schroeven en je hebt dan een ruimte van ong 6 centimeter rondom die open is.
Ok geen echt open cone maar zeker een open filter omdat de functie van het luchtfilterhuis eigenlijk omt te vervallen.
Ok geen echt open cone maar zeker een open filter omdat de functie van het luchtfilterhuis eigenlijk omt te vervallen.
-
RedArrow43
- Geregistreerd lid
FOTO's FOTO's als dit hetzelfde geluid geeft.....
of een schematische tekening, want zo snap ik er nog niet echt veel van.
maar dat ligt denk ik aan mij
of een schematische tekening, want zo snap ik er nog niet echt veel van.
maar dat ligt denk ik aan mij
-
Hannes
- Forum Admin
Maar dan zuig je wel veel "warme" lucht uit de motorruimte aan ipv koele buitenlucht zoals standaard. Of stel ik het me nu verkeerd voor
Hannes
Hannes
-
John.K
- Geregistreerd lid
Warme lucht valt mee je zit tenslotte op de oorspronkelijke plek van het luchtfilter achter de linkerkoplamp en laag (waar het minder warm is dan de rest van de motor ruimte.
Ik zal morgen een foto maken
Groet
John
Ik zal morgen een foto maken
Groet
John
-
RedArrow43
- Geregistreerd lid
Maar heb je dan hetzelfde mooie geluid als van een open air filter?
-
John.K
- Geregistreerd lid
We gaan trouwens wel off topic.
Ff een nieuw onderwerp starten?
John
Ff een nieuw onderwerp starten?
John