Koperen cilinderkop-pakking?
-
bennie
- Geregistreerd lid
Koperen cilinderkop-pakking?
Wat zijn de voor en nadelen van zo,n pakking?

-
(R)ed
- Lid van verdienste
Re: Koperen cilinderkop-pakking?
Voordeel 1 hij is minder gevoelig voor de agressieve werking van koelvloeistof, olie en dergelijke.
voordeel 2 zijn meestal dikker dus cilinderinhoud word groter dus met een turbo kun je er meer lucht en benzine in persen.
Nadeel je compressie word iets lager, wat voor een turbo motor weer geen nadeel hoeft te zijn omdat je met drukvulling werkt.
voordeel 2 zijn meestal dikker dus cilinderinhoud word groter dus met een turbo kun je er meer lucht en benzine in persen.
Nadeel je compressie word iets lager, wat voor een turbo motor weer geen nadeel hoeft te zijn omdat je met drukvulling werkt.
-
jansen
- Donateur (7x)

Beste Red Arrow,
Cilinder inhoud word bepaald door de boring x slag en niet door de dikte van je koppakking.
Beste Red Arrow,
Cilinder inhoud word bepaald door de boring x slag en niet door de dikte van je koppakking.
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Beste Jansen,jansen schreef:voordeel 2 zijn meestal dikker dus cilinderinhoud word groter dus met een turbo kun je er meer lucht en benzine in persen.
Beste Red Arrow,
Wanneer ik een dikkere koppakking monteer word de inhoud groter dunkt mij! Dat is gewoon een kwestie van volume berekenen.
Dat de slag niet groter word daar heb je gelijk in maar de cilinder inhoud word wel degelijk groter, alleen doordat de slag van de zuigers niet veranderd gaat de compressieverhouding naar beneden.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
De dikte van de pakking heeft wel degelijk invloed op de cilinderinhoud. Door een dikkere pakking komt de cilinderkop iets "hoger" te zitten en is het volume in de cilinder dus iets groter geworden. Niet veel, maar wel iets. Andersom geldt ook dat als je de kop laat vlakken, dat er dan een dikkere pakking gemonteerd moet worden om te compenseren voor het afgeslepen materiaal.
-
bennie
- Geregistreerd lid
De koperen pakking is even dik als een gewone pakking! dus geen grotere verbrandings ruimte of meer/minder compressie!
zal een k pakking langer mee gaan dan een gewone?
Gr,Bennie
zal een k pakking langer mee gaan dan een gewone?
Gr,Bennie
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Mijn koppakking is er met 204.000 km lek gegaan.
Dus wanneer ik er weer 200.000 mee rijd dan denk ik dat ik sowieso een nieuwe kop nodig ga hebben.
Dan zie ik er ook niet echt het voordeel van.
Wel als hij dikker was geweest.
Dus wanneer ik er weer 200.000 mee rijd dan denk ik dat ik sowieso een nieuwe kop nodig ga hebben.
Dan zie ik er ook niet echt het voordeel van.
-
bennie
- Geregistreerd lid
Red Arrow schreef: Dan zie ik er ook niet echt het voordeel van.
Je kan er ook eentje zelf maken in de dikte die je wilt!
-
starsky
- Geregistreerd lid
dit is mn eerste post, jullie zijn allemaal minstens net zo gek als ik
(op saabs)
voordelen koperen koppakking supposebly:
-taaier en beter bestand tegen druk/ temperatuur
-betere warmteafgifte door geleiding (zou t zoveel schelen?)
-herbruikbaar! (voor als je op een regenachtige middag zin krijgt voor de lol je zuigers te inspecteren?)
ik las dit op een site waar t commercieel werd aangeprezen, weet helaas niet meer waar. ben niet echt overtuigd, nadeel is in ieder geval de prijs en de standaard pakking kan een heleboel hebben!
voordelen koperen koppakking supposebly:
-herbruikbaar! (voor als je op een regenachtige middag zin krijgt voor de lol je zuigers te inspecteren?)
ik las dit op een site waar t commercieel werd aangeprezen, weet helaas niet meer waar. ben niet echt overtuigd, nadeel is in ieder geval de prijs en de standaard pakking kan een heleboel hebben!
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Waar kun je ze krijgen?Die pakkingen?
Misschien wel leuk voor als ik ooit nog in de verleiding kom een 2,3 kop opm mijn B202 te mikken....
Misschien wel leuk voor als ik ooit nog in de verleiding kom een 2,3 kop opm mijn B202 te mikken....
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
Klinkt heel logisch! Vooral die hitte geleiding van koper lijkt me een voordeel tov de 'conventionele' pakking ivm eventueel kromtrekken van de kop. Als dat überhaubt nog voorkomt. Kijk naar processorkoelers, deze zijn veelal van koper om de warmte goed te geleiden en af te leiden via de fan. Zilver geleidt nog beter, maar jah...starsky schreef: voordelen koperen koppakking supposebly:
-
manga
- Geregistreerd lid
Als het alleen maar voordelen heeft, waarom worden ze niet fabriek af toegepast dan?
-
RoccoH
- Donateur (5x)

euhm, wat denk je wat duurder is: een koperen of een papieren pakking? 
p.s. er zit ongeveer een factor 100 tussen
p.s. er zit ongeveer een factor 100 tussen
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Dure optie voor een relatief mager resultaat?
Dat lijkt me wel aannemelijk.
Dat lijkt me wel aannemelijk.
-
bennie
- Geregistreerd lid
Maar je hoeft niet meer bang te zijn dat je de pakking ertussen uit blaast door hoge turbodruk!
Gr, Bennie
Gr, Bennie