Saab 9000 400pk op Zolder

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Saab 9000 400pk op Zolder

Bericht door 93-SS-ARC » wo 12 dec, 2007 16:18

Afgelopen zaterdag ben ik op het Zolder cirquit in belgie geweest met de race Saab,s van V/d Bosch en collega forum genoot crosser1. Sommigen zullen de wagens nog wel kennen van de mlm meeting in soesterberg. (die met die vleugel)
Omdat het altijd leuk is snelle Saab filmpjes te zien heb ik m,n telefoon camera maar gebruikt om een klein beetje een indruk te geven van de dag en van een 400pk 9000 :D

<object><embed id="VideoPlayback" type="application/x-shockwave-flash" src="http://video.google.com/googleplayer.sw ... 6640&hl=nl" flashvars=""></embed></object>

En zonder muziek voor de liefhebber van raw car sound :wink:
<object><embed id="VideoPlayback" type="application/x-shockwave-flash" src="http://video.google.com/googleplayer.sw ... 3927&hl=nl" flashvars=""></embed></object>

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » wo 12 dec, 2007 16:44

helaas van die klote muziek er door heen.

Gaat wel lekker 1.5 bar a 1.6 :D

Vet 8)

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » wo 12 dec, 2007 16:48

Coenwagner schreef:helaas van die klote muziek er door heen.

Vet 8)
Op het einde een stukje muziek vrij gelaten tbv. de liefhebber en tja smaken verschillen dit vind de eigenaar leuk :wink:

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 12 dec, 2007 20:13

93-SS-ARC schreef:
Coenwagner schreef:helaas van die klote muziek er door heen.

Vet 8)
Op het einde een stukje muziek vrij gelaten tbv. de liefhebber en tja smaken verschillen dit vind de eigenaar leuk :wink:
Het is niet mijn muziekstijl, maar het filmpje is leuk.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 12 dec, 2007 20:42

Dus dit ben je ook van plan met je rode pijl? :P

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » wo 12 dec, 2007 21:44

taaffert schreef:Dus dit ben je ook van plan met je rode pijl? :P
Sssttt :wink:

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 12 dec, 2007 22:00

93-SS-ARC schreef:
taaffert schreef:Dus dit ben je ook van plan met je rode pijl? :P
Sssttt :wink:
Nee hoor, wees maar niet bang.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 13 dec, 2007 9:40

Leuk om te zien dat veel BMW's geen schijn van kans maken. :lol:

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » do 13 dec, 2007 21:25

Henk-Jan schreef:Leuk om te zien dat veel BMW's geen schijn van kans maken. :lol:
Wat wil je met 400pk!

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 13 dec, 2007 23:21

RobbertS schreef:
Henk-Jan schreef:Leuk om te zien dat veel BMW's geen schijn van kans maken. :lol:
Wat wil je met 400pk!
Maar je weet toch niet hoeveel pk die bmw's hebben...

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 14 dec, 2007 8:23

Dat bedoel ik.

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » vr 14 dec, 2007 9:39

RobbertS schreef:
Wat wil je met 400pk!
Op de voorwielen... :shock:

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 14 dec, 2007 10:55

900T-R schreef:
RobbertS schreef:
Wat wil je met 400pk!
Zei hij die toch ook ruim 280 pk op de voorwielen heeft.....en een bak 6 :wink:

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » vr 14 dec, 2007 11:58

900T-R schreef:
RobbertS schreef:
Wat wil je met 400pk!
Zonder slicks is het ook geen pretje maar met is het echt goed te doen :D Aan het eind van de dag begon het te miezeren en moesten de handgesneden regen slicks(weet ook even geen betere benaming) eronder, dan word het een ander verhaal wheelsp. bij 120 in z,n 4, maar nog steeds goed te doen volgens de eigenaar :?

Zelf een paar rondjes mogen maken met een 300pk exemplaar en ik moet zeggen dat het me alles meeviel :roll: Zeker wat de grip op de voorwielen betreft als je maar goed op de ideale lijn blijft stuurt met het gewicht op de voorwielen en niet domweg het pedaal te vroeg en te ver doortrapt kom je een heel eind.
In mijn optiek ben je met veel pk,s en fwd aandrijving niet direct in het nadeel van een rwd, zeker in het geval van een onervaren bestuurder. Als je het rwd driften onder controle hebt kom je sneller de bocht door maar valt de grip weg is er ook niks meer te corrigeren.
Dit illustreerde een rwd bmw nog eens, door voor me in een 90gr bocht op 4m van m,n neus een rondje richting grindbak te maken.

In handen van een ervaren coureur word het een ander verhaal dan gaat het er om spannen met elke auto en dat zag je ook goed. Er waren een paar die wel zo vreselijk hard door de bocht konden 8) Waaronder een renaultje 5GT met z,n binnenste achterwiel zo,n 30cm v/d grond :? en hard :twisted: En dan komt er weer een recht stuk :lol:

Het was geen wedstrijd dus wie het snelst was, is zowieso geen pijl op te trekken en maakt ook niet uit je kan gewoon een hoop lol hebben met een 9000 en 400pk :wink:

Plaats reactie