900T-R schreef:RobbertS schreef:Henk-Jan schreef:Leuk om te zien dat veel BMW's geen schijn van kans maken.

Wat wil je met 400pk!
Op de voorwielen...

Zonder slicks is het ook geen pretje maar met is het echt goed te doen

Aan het eind van de dag begon het te miezeren en moesten de handgesneden regen slicks(weet ook even geen betere benaming) eronder, dan word het een ander verhaal wheelsp. bij 120 in z,n 4, maar nog steeds goed te doen volgens de eigenaar
Zelf een paar rondjes mogen maken met een 300pk exemplaar en ik moet zeggen dat het me alles meeviel

Zeker wat de grip op de voorwielen betreft als je maar goed op de ideale lijn blijft stuurt met het gewicht op de voorwielen en niet domweg het pedaal te vroeg en te ver doortrapt kom je een heel eind.
In mijn optiek ben je met veel pk,s en fwd aandrijving niet direct in het nadeel van een rwd, zeker in het geval van een onervaren bestuurder. Als je het rwd driften onder controle hebt kom je sneller de bocht door maar valt de grip weg is er ook niks meer te corrigeren.
Dit illustreerde een rwd bmw nog eens, door voor me in een 90gr bocht op 4m van m,n neus een rondje richting grindbak te maken.
In handen van een ervaren coureur word het een ander verhaal dan gaat het er om spannen met elke auto en dat zag je ook goed. Er waren een paar die wel zo vreselijk hard door de bocht konden

Waaronder een renaultje 5GT met z,n binnenste achterwiel zo,n 30cm v/d grond

en hard

En dan komt er weer een recht stuk
Het was geen wedstrijd dus wie het snelst was, is zowieso geen pijl op te trekken en maakt ook niet uit je kan gewoon een hoop lol hebben met een 9000 en 400pk