Tuning 9-5 NG 2.0 (van 220 naar 400 PK)

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Tuning 9-5 NG 2.0 (van 220 naar 400 PK)

Bericht door Style&Co » za 19 okt, 2024 16:21

NeufegliseThierry schreef:
za 19 okt, 2024 14:18
Tsja, waarom zou je daar helemaal naar afreizen als het in Nederland om de hoek kan
Ik woon in Groningen... Zweden is een korter stukje dan Helvoirt (gevoelsmatig)

frie
Geregistreerd lid

Bericht door frie » zo 27 okt, 2024 21:59

NeufegliseThierry schreef:
za 19 okt, 2024 14:17
DS5 hybrid tunede. het was een gerobotiseerde handbak, na tuning leek het wel een zijdezachte volautomaat).
Meest vreselijke versnellingsbak. Hoe PSA daar ooit Citroën en Peugeot kopers mee op heeft durven schepen...

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » ma 28 okt, 2024 9:11

Eens. Maar na tuning merk je daar niks meer van, gevalletje verschil dag en nacht. Jammer dat maar zo weinig mensen van die mogelijkheid afwisten.

Scoloo
Donateur
Donateur

Bericht door Scoloo » ma 28 okt, 2024 10:35

frie schreef:
zo 27 okt, 2024 21:59
Meest vreselijke versnellingsbak. Hoe PSA daar ooit Citroën en Peugeot kopers mee op heeft durven schepen...
Dat was niet zo moeilijk, voor maar een klein beetje extra een automaatbak. De gemiddelde citrofiel kwam bijna klaar.

Ik heb eens gediscussieerd met een verkoper van citroen hierover. Ik als monteur vind het een waardeloos systeem. Maar hij wist me te vertellen dat er toch veel mensen waren die het fantastisch vonden. Heerlijk goedkoop automaat rijden. Hij verkocht ze dan ook goed.

Terug op de NG. Als ik altijd naar de a20nft of nha kijk zie ik een b207 met een directe injectie kop en verstelbare nokkenaspoelies. Dus onderzijde b207 en bovenzijde vernieuwd. En in die bovenzijde zit dan ook gelijk het gevaar en de potentie.

De directe injectie en verstelling zorgt natuurlijk voor veel meer mogelijkheden als het op vermogen aankomt. Ik vindt het best een goed doordacht blok.

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » ma 28 okt, 2024 11:16

Klopt. Het blok is doordacht en bied veel 'speel'ruimte.

Probleem is echter niet het blok maar de rest eromheen. Wil je naar boven de 400 pk gaan dan is dat eigenlijk niet te doen met alleen voorwielaandrijving (nu al heel veel torquesteer al is een deel al weer 'weg'geprogrammeerd). En ook de bak zul je dan moeten aanpassen.

Gesloten