ESID3 gebruikers ervaringen. Tricks en tips?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

ESID3 gebruikers ervaringen. Tricks en tips?

Bericht door frits 9-3 » ma 11 mar, 2024 10:35

Ik weet niet of het hier de juiste plek is voor ESID3 ervaringen, maar daar weet een mod dan wel raad mee, denk ik.

Bij de aankoop van mijn 1.8t Hirsch kon ik de bovengenoemde module erbij kopen. Ik vond het idee om wat extra uitlees en instel mogelijkheden te hebben wel handig.

3 x knipperen richtingaanwijzer is er een. Ook verlichting bij openen en sluiten aanpassen ook, alhoewel ik dat nog niet uitgevogeld heb qua instelling. Ze hebben voor mij het e.e.a. ingesteld en daar ben ik voorlopig eerst wel blij mee.

Maar wil het systeem graag beter benutten. Al wat filmpjes gezien en de manual is wel een boekwerk van een kleine 100 pagina's.

Ik heb bv afgelezen bij mij dat het max vermogen flink boven de opgegeven Hirsch opgave zit. Berekent de SID dit uit werkelijk gemeten waardes?

Door deze en andere vragen, wat is de misfire melding bv) ben ik benieuwd naar ervaringen en tips van andere ESID3 gebruikers om de mogelijkheden beter te begrijpen en te benutten. Wie helpt mij verder op weg?

DionHPT
Geregistreerd lid

Re: ESID3 gebruikers ervaringen. Tricks en tips?

Bericht door DionHPT » wo 13 mar, 2024 21:03

Ik kan je de handleiding aanbevelen.

De Esid3 doet de luchtmassa / 3,1 = Koppel (NM)
Koppel * RPM = Vermogen (PK)

Dit klopt in een gedeelte van het toerenbereik wel en een gedeelte ook niet.
Reken er op dat in de praktijk Hirsch van 2007 en later ongeveer 205 a 210 pk doet.

maar dat terzijde ;)

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: ESID3 gebruikers ervaringen. Tricks en tips?

Bericht door frits 9-3 » do 14 mar, 2024 9:52

DionHPT schreef:
wo 13 mar, 2024 21:03
Ik kan je de handleiding aanbevelen.

De Esid3 doet de luchtmassa / 3,1 = Koppel (NM)
Koppel * RPM = Vermogen (PK)

Dit klopt in een gedeelte van het toerenbereik wel en een gedeelte ook niet.
Reken er op dat in de praktijk Hirsch van 2007 en later ongeveer 205 a 210 pk doet.

maar dat terzijde ;)
Ja, Dion, ik ben al bezig om mij door dat boekwerk heen te worstelen. :D

Max vermogen wordt zichtbaar als je hem echt eens goed intrapt, heb ik ontdekt. Dan doet de Hirsch inderdaad ruim boven de 200 pk en ook ruim boven de 300 Nm. Snel zat. Het mooie vind ik dat dit bij lage toeren al aanwezig is enje niet op hoge toeren hoeft te zitten. Voor een van origine dieselrijder herkenbaar.

Plaats reactie