Negatieve ioff in opensid

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Negatieve ioff in opensid

Bericht door 9323 » vr 15 sep, 2017 23:07

Dag mensen,

Mijn 9-5 met biopowersoftware levert niet helemaal het vermogen en koppel dat hij moet leveren. Opensid vertoont (voorzover ik kan inschatten, ben een amateur :-)) geen gekke dingen, behalve dit: in de opwarnfase is ioff 0 of positief, zonder veel fluctueringen, maar als de motor is opgewarmd wordt t getal bij de minste of geringste aanraking van het gaspedaal negatief en fluctueert dan van -2 tot -80 ongeveer. Hij pingelt dan ook hoorbaar. Bij constante snelheden gaat het richting 0, maar ook dan soms gekke dips. Ook bij wot blijft ioff negatief.

Dat de auto vermogen mist kan dus wel kloppen, maar waar ligt dit aan? Ik tank v-power of bp ultimate, de lmm en de bougies zijn nieuw en alle vacuumlekken zijn gedicht.

Ga zo gauw ik tijd heb bij tuner langs die me graag helpt om eea op te lossen, maar in de tussentijd ben ik benieuwd wat jullie ervan denken.

Ruud 9.3
Donateur
Donateur

Re: Negatieve ioff in opensid

Bericht door Ruud 9.3 » vr 15 sep, 2017 23:23

heb je al een andere DI geprobeerd ?

a3426rage
Geregistreerd lid

Bericht door a3426rage » vr 15 sep, 2017 23:38

Ruud 9.3 schreef:heb je al een andere DI geprobeerd ?
Negatieve IOFF wijst vaak naar een mindere DI.

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » za 16 sep, 2017 13:50

Hoi, hebben we al een keer getest maar nog een keertje kan geen kwaad. Bdp is ook verdacht las ik ergens?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 16 sep, 2017 14:18

vroegere ontsteking: wat is daar niet goed aan dan? Of waarom zou er dan iets kapot moeten zijn?

9323
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 9323 » za 16 sep, 2017 14:28

Ioff gaat negatief als ecu knocks detecteert. Mreq wordt dan ook teruggeschroefd. Gevolg: minder vermogen. Voorzover ik heb begrepen :-)) Je merkt in elk geval dat de auto niet zo snel is als zou moeten.

Anyway, die knocks zijn dus onderliggende oorzaak ws, maar waar komen ze vandaan?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 17 sep, 2017 7:22

'vroeger' had je op oa de citroen een draaiknop zitten waarmee je vanuit de bestuurderspositie de ontsteking kon vervroegen -armer zetten-.
Met name wanneer ie goed warm is en je wat meer power wil zette je hem vroeger. En dan goed luisteren naar de pingel/klop want dat was
je grens en draaide je hem iets terug. Nu is dat allemaal geregeld door de ecu en zelf kom ik niet handmatig aan die mappen want
dat is dan wel met risico. Bij turbo-diesels is dat nog steeds de meest geliefde en simpelste manier van tunen. Alleen je levensduur
en roetuitstoot worden wat 'slechter'.

gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door gertram » zo 17 sep, 2017 16:22

Ontsteking vervroegen bij een diesel :-S+

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » ma 18 sep, 2017 10:17

Mits je wel de juiste bougies hebt! :-P+

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 18 sep, 2017 14:12

:D inspuiting vervroegen moet dat zijn.
Dit is verdikke al de 2e keer op het forum.

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » za 23 sep, 2017 0:38

Is vandaag opgelost. Minder kritische ontsteking en iets andere bijbehorende brandstofmap en de 9-5 gaat als een raket

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

elboero
Geregistreerd lid

Bericht door elboero » za 23 sep, 2017 7:38

Minder kritische ontsteking? Klinkt als een workaround. Was de DI uitgesloten dan?

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » za 23 sep, 2017 13:41

Niet een workaround eerder een wat minder veel van je hardware vragende afstelling. Bewijst maar weer dat de ene auto de andere niet is. De auto is nu super voor elkaar maar toch was er sprake van offset.

Ik werk altijd graag met ontsteking en brandstof om het meest optimale te behalen. Maar daar zit toch wel wat verschil per auto in.

elboero
Geregistreerd lid

Bericht door elboero » za 23 sep, 2017 20:59

Was dat bij mij ook een optie geweest? Ik heb exact dezelfde symptomen, maar we zochten het toen in andere zaken.

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » zo 24 sep, 2017 12:10

Nee bij jou heb ik toen zelfs een tammere ontstekingsmap toegepast dan origineel. Die is bij de DE Aero al best scherp en niet geschikt voor minder dan 98.

Plaats reactie