Beste,
Ik heb het in een ander onderwerp gevraagd, maar dat was enigszins naast de centerline denk ik. Bij deze dan, wat is het maximale dat een handgeschakelde bak van een 2.8 V6 (2006) aankan? Ik zie tuners in de Us of A tot ver over de 500 Nm gaan, maar ik prefereer er zo lang mogelijk mee door te kunnen rijden.
Dank
Max Nm 2.8 V6
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Re: Max Nm 2.8 V6
Als je er zo lang mogelijk mee wilt doorrijden dan moet je niet gaan tunen. Het is namelijk altijd een afweging tussen levensduur en vermogen. Meest extreme voorbeeld is bijvoorbeeld een Formule 1 motor.
Volgens mij is er geen verschil qua hardware tussen de 250 pk en 280 pk versie dus dat is dan sowieso een optie
Volgens mij is er geen verschil qua hardware tussen de 250 pk en 280 pk versie dus dat is dan sowieso een optie
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Mijn stage 1 staat op 300 pk en 480 nm. Altijd veilig voor koppeling en drukgroep. En ook de randapparatuur kan dat prima aan. Wat mij betreft is de 2006 ook de leukste om te tunen overigens, enorm verschil en heerlijke duw in de rug die veel eerder begint dan origineel en veel langer aanhoudt...
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
RFJB
- Geregistreerd lid
Zo lang mogelijk mét tuning inderdaad. Ik begrijp ook dat alles wat zwaarder wordt belast, vandaar de vraag wat het maximum ongeveer is. Bedankt!
-
Davione
- Geregistreerd lid
Veel hangt ook van je voet af.
Als je aan elke stoplicht een sprintje gaat doen is dat uiteraard logisch dat je versnellingsbak rapper slijt, maar dit is ook zo als je geen tuning hebt.
Je kunt perfect nog jaaaaaaaaren met tuning rijden zonder dat je versnellingsbak het begeeft.
Als je aan elke stoplicht een sprintje gaat doen is dat uiteraard logisch dat je versnellingsbak rapper slijt, maar dit is ook zo als je geen tuning hebt.
Je kunt perfect nog jaaaaaaaaren met tuning rijden zonder dat je versnellingsbak het begeeft.
-
kawaman
- Geregistreerd lid
beste,
de handbak kan 500nm hebben zonder problemen.
600 raad ik een sper aan en een bestuurder die weet waar die mee bezig is.
650-700 zou ik afraden tenzij je boven de 450-500pk uitkomt. want dan is je Powerband breed genoeg.
de handbak kan 500nm hebben zonder problemen.
600 raad ik een sper aan en een bestuurder die weet waar die mee bezig is.
650-700 zou ik afraden tenzij je boven de 450-500pk uitkomt. want dan is je Powerband breed genoeg.