Hoe slim is T7 motormanagement?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
%%123
Geregistreerd lid

Hoe slim is T7 motormanagement?

Bericht door %%123 » wo 05 apr, 2017 19:40

Ik heb sinds een tijdje een dion stage 1 op mn 93 2.0t uit 2002. Nu had ik indruk dat ik wat power miste.. dwz tot 2 dagen geleden... Ik had wat haast en vond de power dieper onder in mn gaspedaal :) Vervolgens is nu alles weer als vanouds... turbo komt er met meer kracht in... en motor klimt ook met minder gas weer vlotter in de toeren... Dus vandaar mijn vraag... hoe slim is het t7 motormanagement? Past die gasresponse enzo aan aan mijn rijstijl? Ik vind de snellere pickup van de power echt fijner... moet ik dan gewoon af en toe even legaal knallen? ;)

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Hoe slim is T7 motormanagement?

Bericht door ReinO » wo 05 apr, 2017 20:54

Goeie vraag.moet haast wel een ja worden.

%%123
Geregistreerd lid

Bericht door %%123 » wo 05 apr, 2017 20:59

Ehhh kan je iets specifieker zijn? Wat gebeurt er en hoe vaak dan?

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » do 06 apr, 2017 8:38

Ja, dat heet adaptation (inleren). Trionic past zich continue aan de omstandigheden aan, en soms is een adaptation run nodig om (weer) het maximale eruit te kunnen halen.
Minimaal 3 seconden volgas tussen 2000 en 3500 toeren zonder terug te te schakelen of kickdown (automaat).

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » do 06 apr, 2017 8:42

Zoals RoccoH zegt. T7 is daarin afhankelijk van jou rijstijl. Sowieso is het helemaal niet gek soms even lekker door te knallen, ook goed voor de motor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

%%123
Geregistreerd lid

Bericht door %%123 » do 06 apr, 2017 21:15

Kijk een adapation run... daar heb ik wat aan. Gelijk een berg info gevonden. Dank daarvoor.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 07 apr, 2017 8:43

zeker adapt ie maar betekent dit ook een snellere reactie op het gaspedaal? cq iets meer power?
Volgens mij gaat het meer om een gemiddelde meting waarop er bv benzine meer of minder wordt gegeven
en of het ontstekingstijdstip vervroegd of verlaat wordt -iof- die laatste maakt zeker een motor sneller.
Al typend geef ik antwoord op mijn eigen vraag: sorry.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 07 apr, 2017 11:26

lekker hardop nadenken ...

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » wo 12 apr, 2017 13:00

ReinO schreef:zeker adapt ie maar betekent dit ook een snellere reactie op het gaspedaal? cq iets meer power?
Volgens mij gaat het meer om een gemiddelde meting waarop er bv benzine meer of minder wordt gegeven
en of het ontstekingstijdstip vervroegd of verlaat wordt -iof- die laatste maakt zeker een motor sneller.
Al typend geef ik antwoord op mijn eigen vraag: sorry.
Trionic 7 heeft een boost adaptie, als de gevraagde lucht niet word gehaald schaalt hij deze dus omhoog. Dus het kan zijn dat hij na een aantal runs zijn luchtmassa wel haalt.

Plaats reactie