Detecteren tuning
-
JimBo
- Geregistreerd lid
Detecteren tuning
Is er een mogelijkheid om te zien of je motor getuned is of niet? En zo ja, welke tuning is toegepast?
Ik heb een 2.0t T7 tweedehands gekocht en hij voelt erg snel aan voor een 150pk motor, maar heb dus geen idee of er ooit iets aan gedaan is.
Ik heb een 2.0t T7 tweedehands gekocht en hij voelt erg snel aan voor een 150pk motor, maar heb dus geen idee of er ooit iets aan gedaan is.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Re: Detecteren tuning
[]Eigenlijk zou je het op een aantal manieren kunnen checken.
1) Checken of je een OPENSID hebt, dan kun je daar vaak je luchtwaardes aan aflezen en er zo achter komen hoeveel vermogen je draait. (+ en - van de SID tegelijk indrukken)
2) Turbodruk meter tussen je compressor behuizing en je APC zetten.
3) Bij mij langs komen kunnen we hem even uitlezen
1) Checken of je een OPENSID hebt, dan kun je daar vaak je luchtwaardes aan aflezen en er zo achter komen hoeveel vermogen je draait. (+ en - van de SID tegelijk indrukken)
2) Turbodruk meter tussen je compressor behuizing en je APC zetten.
3) Bij mij langs komen kunnen we hem even uitlezen
Reden: Quote verwijderd
-
JimBo
- Geregistreerd lid
Net gechecked, maar geen open SID... Maar ik neem aan dat er ook getuned kan zijn zonder dat er een open SID is
Een keer uitlezen kan interessant zijn natuurlijk.
Een keer uitlezen kan interessant zijn natuurlijk.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
jazeker dat dat kan... sommige tuners zetten hem niet open. Maar als hij bijvoorbeeld naar meer vermogen is gezet dmv originele software heb je dat natuurlijk ook niet!
-
ReinO
- Donateur (2x)

die mreq is de simpelste manier natuurlijk. alleen waar die standaard op staat? 1150 toch?
wanneer je turbometer het rode gebied betreedt dan heb je ook een getunede motor. maar niet elke tune gaat het rode gebied in.
Sowieso leuk en veilig om hem 'even' op 260 te zetten of 280pk daar is nog niet veel aanpassing voor nodig. En vergeet niet dat we blij zijn dat onze saabs
en onze eigen 'huistuners (Evo, Dion, Tanisha) ' die dat voor een habbekrats doen, kom daar maar eens om bij een ander automerk.
suc6
ps ik zie net dat je een 150pk hebt, dat zal niet tot zoveel pk s ;leiden zonder fikse ingrepen. een beetje extra is ook al leuk hoor!
wanneer je turbometer het rode gebied betreedt dan heb je ook een getunede motor. maar niet elke tune gaat het rode gebied in.
Sowieso leuk en veilig om hem 'even' op 260 te zetten of 280pk daar is nog niet veel aanpassing voor nodig. En vergeet niet dat we blij zijn dat onze saabs
en onze eigen 'huistuners (Evo, Dion, Tanisha) ' die dat voor een habbekrats doen, kom daar maar eens om bij een ander automerk.
suc6
ps ik zie net dat je een 150pk hebt, dat zal niet tot zoveel pk s ;leiden zonder fikse ingrepen. een beetje extra is ook al leuk hoor!
-
JimBo
- Geregistreerd lid
Klopt, heb dan ook geen turbometer dus daar kan ik ook niets uit aflezen 
Dion zit voor mij wel wat erg uit de richting, zit er ook iemand in de buurt van Amsterdam?
Dion zit voor mij wel wat erg uit de richting, zit er ook iemand in de buurt van Amsterdam?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Je kan ook een obd lezertje scoren en met een app op je telefoon kijken wat voor turbodruk 'ie draait
-
brian76
- Donateur (3x)

Ik weet eigenlijk niet of ik turbodruk kan aflezen, zal ik eens moeten kijken.
-
ReinO
- Donateur (2x)

kan hoor.
Dado zit ik ook in amsterdam: ik weet niet of ie dat wel wil natuurlijk.
-
dado
- Geregistreerd lid
eeeehhmm... eigenlijk zit ik ook in AlmereReinO schreef:kan hoor.
wat bedoel je precies met of ik dat wel wil??
-
dado
- Geregistreerd lid
Ik heb wel eens een boek uitgelezen, maar meer ook niet hoorReinO schreef:Uitlezen!![]()
Maar leuke dubbele boodschap idd.