Update: mijn 9-3 is eindelijk naar 225pk en morgen 240!
-
carbits
- Geregistreerd lid
Re: 9-3 T5->T7 modificatie wat nu precies?
Begrijp ik dan goed dat als de goede software (juiste turbo e.d) op de ecu staat je deze kan wisselen bij een T5 zonder tussenkomst van Tech2 of je vin in de ecu laten zetten, gewoon plug n play?
-
delano.888
- Geregistreerd lid
Ik vind het ook bijzonder maar bij mij gaat het sowieso niet op want ik heb geen stage2 hardware. Maar wel handig om te weten als het zo is.carbits schreef:Begrijp ik dan goed dat als de goede software (juiste turbo e.d) op de ecu staat je deze kan wisselen bij een T5 zonder tussenkomst van Tech2 of je vin in de ecu laten zetten, gewoon plug n play?
-
BlackBeast
- Geregistreerd lid
carbits schreef:Begrijp ik dan goed dat als de goede software (juiste turbo e.d) op de ecu staat je deze kan wisselen bij een T5 zonder tussenkomst van Tech2 of je vin in de ecu laten zetten, gewoon plug n play?
ECU is "Plug and Play" ....
-
delano.888
- Geregistreerd lid
Update! (ook in OP gezet)
Misschien leuk om te weten. Eindelijk, na bijna 3 jaar de auto in bezit te hebben, rij ik nu een weekje met stage1. Momenteel met 225pk/340nm, op een T5 motor dus maar met de T7 klep. Gedaan door DionHPT.
En na wat overleg gaan we hem morgen nog even opschroeven naar 240pk/365nm, want dat lijkt ook nog wel te kunnen zonder verdere hardware wisselingen. Natuurlijk wel leuk, net ietsje meer dan stage1
Niet dat hij niet al super gaaf reed nu overigens, 225pk is al een hele andere gave ervaring. Maarja, als je dan toch vrij simpel kan tweaken naar 240pk/365nm, dan waarom niet hè?
Ik heb overigens ook een BSR open luchtfilter, en moet zeggen dat dat icm de tuning het allemaal nog een heel stuk leuker maakt, het klinkt onderhand het zelfde als een dikke blow-off valve volgens mij, echt heel tof effect.
Ik ben helemaal blij. Had ik allemaal veel eerder moeten doen (mja, niet alles zat mee in de tuner wereld toen ik het wou regelen).
Misschien leuk om te weten. Eindelijk, na bijna 3 jaar de auto in bezit te hebben, rij ik nu een weekje met stage1. Momenteel met 225pk/340nm, op een T5 motor dus maar met de T7 klep. Gedaan door DionHPT.
En na wat overleg gaan we hem morgen nog even opschroeven naar 240pk/365nm, want dat lijkt ook nog wel te kunnen zonder verdere hardware wisselingen. Natuurlijk wel leuk, net ietsje meer dan stage1
Niet dat hij niet al super gaaf reed nu overigens, 225pk is al een hele andere gave ervaring. Maarja, als je dan toch vrij simpel kan tweaken naar 240pk/365nm, dan waarom niet hè?
Ik heb overigens ook een BSR open luchtfilter, en moet zeggen dat dat icm de tuning het allemaal nog een heel stuk leuker maakt, het klinkt onderhand het zelfde als een dikke blow-off valve volgens mij, echt heel tof effect.
Ik ben helemaal blij. Had ik allemaal veel eerder moeten doen (mja, niet alles zat mee in de tuner wereld toen ik het wou regelen).
-
Descendent
- Donateur (2x)

Re: Update: mijn 9-3 is eindelijk naar 225pk en morgen 240!
Hehe. Tunen werkt verslavend! Geniet ervan! 
-
evo
- Donateur (2x)

Waarom denk je dat dat je met je huidige (stock niveau) hardware naar de 240pk en 365nm kan? Is best veel voor zo'n archaïsche T25 op dunne pijpjes (no offense meant).
Ik denk dat als je die pk's en nm's betrouwbaar wilt gaan halen je echt wat aan je "plumbing" zou moeten doen. Anders stook je het gauw ongezond heet. Tenzij je op E85 rijdt...
De vermogen en koppel waardes behorende bij de stages/hardware setups komen nu niet echt uit de lucht vallen.
Ik denk dat als je die pk's en nm's betrouwbaar wilt gaan halen je echt wat aan je "plumbing" zou moeten doen. Anders stook je het gauw ongezond heet. Tenzij je op E85 rijdt...
De vermogen en koppel waardes behorende bij de stages/hardware setups komen nu niet echt uit de lucht vallen.
-
delano.888
- Geregistreerd lid
Hey Evo. Dat verhaal is bekend dus het is uiteraard volledig op mijn eigen risico gedaan.
Maar een T5 schijnt nog wel wat te kunnen hebben. En zo niet, heb ik in de achterbak een brandblusser, en thuis een reserve garret liggen. Dus zal wel goed komen allemaal
maar bedankt voor de tip.
Hij loopt trouwens gruwelijk lekker op 240pk. Dion vond hem ook erg netjes rijden, hij trekt vloeiend op, wat schijnbaar niet altijd het geval is. Ben er erg blij mee.
Wel even wennen zo veel koppel ineens. Zelfs in de 2 kan je nog wheelspin krijgen als je vol gas geeft, en dat met vrijwel nieuwe goede banden. Dus dat is even wennen. Maar ik doe voorzichtig
Maar een T5 schijnt nog wel wat te kunnen hebben. En zo niet, heb ik in de achterbak een brandblusser, en thuis een reserve garret liggen. Dus zal wel goed komen allemaal
Hij loopt trouwens gruwelijk lekker op 240pk. Dion vond hem ook erg netjes rijden, hij trekt vloeiend op, wat schijnbaar niet altijd het geval is. Ben er erg blij mee.
Wel even wennen zo veel koppel ineens. Zelfs in de 2 kan je nog wheelspin krijgen als je vol gas geeft, en dat met vrijwel nieuwe goede banden. Dus dat is even wennen. Maar ik doe voorzichtig
-
kristian-ruizenaar
- Donateur

Dan hoop ik dat je geen poederblusser in de auto hebt, anders als je die gebruikt kan je heel je auto naar de sloop brengen.delano.888 schreef: Maar een T5 schijnt nog wel wat te kunnen hebben. En zo niet, heb ik in de achterbak een brandblusser, en thuis een reserve garret liggen.