Maarja dan valt het weer wel onder die ADR ben ik bang......
Tamoil stopt met e85
-
brian76
- Donateur (3x)

Re: Tamoil stopt met e85
De nieuwste rage: Import van E85....... 
-
JustWicked
- Geregistreerd lid
Ze verkopen ook flessen bioethanol bij de Action en menig ander kampeerwinkel wel iets duurder dan E95...
Maar ik die in de Zaanstreek woon heb weinig andere keus.
Maar ik die in de Zaanstreek woon heb weinig andere keus.
-
brian76
- Donateur (3x)

Dat zou ik zeker niet doen!!! is pure ethanol zonder benzine dus je motor gaat er niet op lopen
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Oh jeeee Brain ... doet het KABOOOOOOOM ! dan ?
Je moet wel eerst een een mechanische mengschoep in je tank monteren en ingrediënten zorgvuldig doseren, dan kan het wel.
voorbeeldafbeelding (niet persé brandstofbestendig, maar ter illustratie)

Neem in je berekeningen wel mee, dat er al 10% ethanol in de Euro95 van de pomp zit. Dus ethanol uit de fles naar ratio, bijmengen.
Je moet wel eerst een een mechanische mengschoep in je tank monteren en ingrediënten zorgvuldig doseren, dan kan het wel.
voorbeeldafbeelding (niet persé brandstofbestendig, maar ter illustratie)

Neem in je berekeningen wel mee, dat er al 10% ethanol in de Euro95 van de pomp zit. Dus ethanol uit de fles naar ratio, bijmengen.
-
JustWicked
- Geregistreerd lid
Ik ga natuurlijk ook niet 100 van die flessen kopen ze hebben er maximaal 20 in het schap staan dat koop ik dan leeg. Dat gooi ik dan bij een halve tank en gooi er nog wat BP ultimate of dergelijk bij. dus het is ongeveer 40/20/30L
-
brian76
- Donateur (3x)

Nee juist geen boom toch
voorlopig rij ik wel even naar Lelystad, totdat ze het weer hebben in Almere
Zie mail van Supertank:
Helaas hebben we nog steeds geen zicht op een nieuwe lading. We onderhouden nauw contact met onze leverancier, maar ook zij hebben geen duidelijk antwoord wanneer het weer verkrijgbaar is. In Lelystad is nog wel product beschikbaar.
Zolang het affiche er hangt kunnen we u niet van dienst zijn in Almere. Excuses voor het ongemak.
Zelf mengen tja, rekenmachine erbij, mengbeker erbij. mij te veel gedoe dan maar BP Ultimate.
voorlopig rij ik wel even naar Lelystad, totdat ze het weer hebben in Almere
Zie mail van Supertank:
Helaas hebben we nog steeds geen zicht op een nieuwe lading. We onderhouden nauw contact met onze leverancier, maar ook zij hebben geen duidelijk antwoord wanneer het weer verkrijgbaar is. In Lelystad is nog wel product beschikbaar.
Zolang het affiche er hangt kunnen we u niet van dienst zijn in Almere. Excuses voor het ongemak.
Zelf mengen tja, rekenmachine erbij, mengbeker erbij. mij te veel gedoe dan maar BP Ultimate.
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Allemachtig. Zal een hoop geld schelen Max maar wel eens nagedacht over de risico's? Wat zal dat fikken. Er zal zo iemand bij je achterop knallen........... of iemand zal op jou knallen. Ik moet niet aan de gevolgen denken. Tsja, wat is het je waard?maxmink93 schreef:Almere enkele reis: 90km. Pomp in Frankrijk 170km. Prijs in NL 1,40. Prijs in Frankrijk 0,79.
Tank dan je eigen tank vol + 260 liter in vaten. 340liter totaal getankt vorige keer.
-
brian76
- Donateur (3x)

Nou helaas, krijg net antwoord van Supertank (Almere en Lelystad) dat de E85 er helemaal uit gaat. 
-
harolddevries
- Donateur (6x)

Volgens zijn website http://www.hartholtolie.nl/verkoopt Hartholt Olie BV in Heino E85.
Weet alleen niet of de website up to date is...
Weet alleen niet of de website up to date is...
-
Efraim
- Geregistreerd lid
Maandag nog in Heino E85 getankt; ze hebben het dus (nog) wel. Vond alleen het prijsverschil met euro 95 niet heel denderend: zo'n 10 cent per liter. Alle beetjes helpen, maar toch.
Iemand overigens een overzicht van waar het in ons land nog wordt verkocht? En in Duitsland?
Iemand overigens een overzicht van waar het in ons land nog wordt verkocht? En in Duitsland?
-
Harrum
- Donateur (4x)

Volgens hun website verkopen ze ook E85 in Windesheim (Zwolle) en Wesepe.
(bij Heino wordt E85 niet genoemd als beschikbaar, vreemd.....)
(bij Heino wordt E85 niet genoemd als beschikbaar, vreemd.....)