BSR Stage 1 opnieuw tunen?
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Re: BSR Stage 1 opnieuw tunen?
Waar maak je je nog druk om Max?, hij heeft nu 80 adviezen, daarmee moet ie er echt wel achter komen.

-
Niels83
- Donateur (3x)

Waarom zou die niet betrouwbaar zijn? Het laat gewoon de data zien die de ecu binnen krijgt van de MAF sensor, die kan na 10 jaar wel wat afwijken,maar geen honderdtallenlars schreef:De turbodruk meter is ook met een tech2 in te stellen met een x% offset, is imho niet echt betrouwbaar (wel een van de leukste meters)
-
lucas.albada
- Geregistreerd lid
Hoi iedereen!
Dank voor de reacties!
Vanmiddag ga ik naar een garage in Amsterdam, dan wordt het SID display vervangen door een gereviseerde versie. Als dat display ding eraf is, kan ik dan daar achter zien of er iets van BSR aanwezig is?
Turbometer: Deze gaat zeer zeker goed in het rood. Kan ik niet gewoon meten hoe snel ik van 0-100 ga om te bepalen of de auto standaard is? Tenminste, er zitten ook 2 BSR pijpen onder wat ook niet standaard is. Geen idee of dat bevorderlijk is voor de snelheid.
Groet,
Lucas
Dank voor de reacties!
Vanmiddag ga ik naar een garage in Amsterdam, dan wordt het SID display vervangen door een gereviseerde versie. Als dat display ding eraf is, kan ik dan daar achter zien of er iets van BSR aanwezig is?
Turbometer: Deze gaat zeer zeker goed in het rood. Kan ik niet gewoon meten hoe snel ik van 0-100 ga om te bepalen of de auto standaard is? Tenminste, er zitten ook 2 BSR pijpen onder wat ook niet standaard is. Geen idee of dat bevorderlijk is voor de snelheid.
Groet,
Lucas
-
Niels83
- Donateur (3x)

Neen, achter de SID zie je de ECU niet
Als, maar dan ook ALS het al op de ECU staat met een sticker zie je dat alleen achter het handschoenenkastje:
Maar goed, laten uitlezen lijkt mij het slimste, kan via tuningbedrijven zoals BlackTop tuning of eventueel via TechII, hoe dat laatste gaat weet ik niet... Heb het nog niet gezien zo namelijk.
De uitlaat kan voor een betere flow zorgen, maar je moet het vooral van de downpipe hebben, die dus onder je motorkap zit, direct op je turbo.Niels83 schreef:[...] Het makkelijkste kan je even je dashboardkastje eruit halen en naar de ECU kijken die daarachter zit, dan zie je het snel genoeg. Ik ga er namelijk vanuit dat je geen lees-schrijf hardware hebt voor tunenAnders moet je je ecu laten uitlezen.
Maar goed, laten uitlezen lijkt mij het slimste, kan via tuningbedrijven zoals BlackTop tuning of eventueel via TechII, hoe dat laatste gaat weet ik niet... Heb het nog niet gezien zo namelijk.
-
kristian-ruizenaar
- Donateur

Heb je een open sid? Soms staat daar een naam van de tuner bij toch?
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Bij 9-3 zit die toch achter de vloerbedekking onder de a-stijl?Niels83 schreef:Neen, achter de SID zie je de ECU nietAls, maar dan ook ALS het al op de ECU staat met een sticker zie je dat alleen achter het handschoenenkastje:
-
Tumalu
- Geregistreerd lid
Ja klopt. En meestal klein stukkie vloerbedekking aan de kant doen...