Down pipe
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Down pipe
http://www.saab-tuners.com/saab-tuners- ... npipe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier staat al iets...
Ging je ook naar stage 3?
Hier staat al iets...
Ging je ook naar stage 3?
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Ja dat merk je! (Mits software aangepast wordt)
Vooral onderin is de auto veel beter bij de les en de turbo komt er eerder in.
Vooral onderin is de auto veel beter bij de les en de turbo komt er eerder in.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Het verschil tussen stage 1 en stage 2 is vaak heel klein. Stage 3, icm die 3" downpipe dus, zorgt voor een grotere sprong in vermogen en koppel. Daarnaast zorgt 'ie, zoals Krizzie al zei, ervoor dat je turbo sneller opspoelt (wat je bij een lpt denk ik niet heel veel gaat merken, omdat de turbo al relatief klein is). Juist omdat het verschil tussen stage 1 en stage 2 meestal klein is, is de sprong van stage 1 naar stage 3 leuk(er) en interessant.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Met soepeler onderin bedoelde ik nog voor de turbo op stoom komt.
De motor ademt veel makkelijker (minder restrictie) en dat merk je goed als je bijvoorbeeld 1500 toeren draait in de 3 (of hoger) en dan gas geeft. Met de standaard uitlaat kan dat getril en gebok opleveren terwijl dat met de 3" niet meer het geval is.
Ik pak een rotonde tegenwoordig in de 3, motor loopt bijna stationair dan (als je rustig er over gaat) en pakt dan weer zonder morren op. Heerlijk dat dieselen op een benzine motor.
De motor ademt veel makkelijker (minder restrictie) en dat merk je goed als je bijvoorbeeld 1500 toeren draait in de 3 (of hoger) en dan gas geeft. Met de standaard uitlaat kan dat getril en gebok opleveren terwijl dat met de 3" niet meer het geval is.
Ik pak een rotonde tegenwoordig in de 3, motor loopt bijna stationair dan (als je rustig er over gaat) en pakt dan weer zonder morren op. Heerlijk dat dieselen op een benzine motor.
-
ashwin1
- Geregistreerd lid
met een GT17 zou ik eerder een IC kopen dan een downpipe, het is namelijk niet echt een restrictie voor de GT17, maar bij een stage 1 (22xpk) gaat je IAT al aardig berserk na een sprintje.
persoonlijk zou ik zelfs nog de IC laten zitten en direct voor een TD04-15T gaan(al dan niet 2dehands).
persoonlijk zou ik zelfs nog de IC laten zitten en direct voor een TD04-15T gaan(al dan niet 2dehands).
-
evo
- Donateur (2x)

Ben het hier met Ashwin1 eens.
Een IC is qua vermogen bij een GT1752 een betere investering dan een 3" DP. Alleen klinkt het natuurlijk niet zo spannend dan...
Wellicht heb ik er overheen gelezen maar welk type turbo heb je er nu op zitten? Want als het om een T25 gaat is die 3" DP wel nuttig.
Een IC is qua vermogen bij een GT1752 een betere investering dan een 3" DP. Alleen klinkt het natuurlijk niet zo spannend dan...
Wellicht heb ik er overheen gelezen maar welk type turbo heb je er nu op zitten? Want als het om een T25 gaat is die 3" DP wel nuttig.
-
Tumalu
- Geregistreerd lid
Ja krizzie dat merk ik nu zeer zeker ook! Knalt gewoon door nu hehe.Krizzie schreef:Met soepeler onderin bedoelde ik nog voor de turbo op stoom komt.