typegoedkeuring na tuning?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: typegoedkeuring na tuning?

Bericht door Sapphire » zo 16 nov, 2014 14:37

ReinO schreef:dat is ook precies de reden dat ik nog met 222 pk (185pk + 20%) rij.
Ik ben wel benieuwd hoe je dat zo precies hebt afgeregeld zodat het niet per ongeluk 225 pk is... Ik heb daar ooit iets over gezegd en opeens had de auto nog maar 222 pk. Heb je het vermogen daadwerkelijk aangepast naar beneden of alleen op "papier" ;) Ik zal niet vermelden wat er eerst stond, geen zorgen ;)

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 18 nov, 2014 17:52

de motor is teruggetuned naar een legaal niveau. lekker veel koppel zonder gedonder met de typegoedkeuring bij het RDW.
Ik wilde niet het risico lopen bij het rdw te komen en zonder kentekenbewijs te moeten vertrekken. Of anders schade te rijden en
niet verzekerd te zijn.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 18 nov, 2014 21:29

Vermogen zou best wel eens anders opgevat kunnen worden dan paardenkrachten.
Ik ben benieuwd of je met alleen vermogen en niet koppel verminderen wel de "norm" haalt.
Ik neem aan dat 20% meer geen piekvermogen betreft als het de verzekering zo uitkomt.

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » di 18 nov, 2014 21:38

assumption is the mother of all f u c k u p s zoals de engelsen dat zo mooi kunnen zeggen G-Ice.
Maar goed daar rijden ze ook aan de verkeerde kant van de weg :wink:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 18 nov, 2014 22:46

op de rdw site zag ik alleen pk's staan als norm. de nm's doen er blijkbaar niet toe. vandaar.

Plaats reactie