Gesmede zuigers en hoge kilometerstanden

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
brinky
Donateur
Donateur

Re: Gesmede zuigers en hoge kilometerstanden

Bericht door brinky » zo 13 jul, 2014 14:42

Waarom zou je dat in vredesnaam zo doen? De nieuwere type carterventilatie is bulletproof tegen blacksludge... als je het gaat ombouwen naar oud type niet meer.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 13 jul, 2014 14:44

Ben ik ook benieuwd naar eigenlijk...

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » zo 13 jul, 2014 15:16

Kan je van die laatste modificatie ook niet gewoon een mix met het oude systeem maken? Dus wel gebruik maken van de grote vochtafscheider op het nieuwe gat in het blok, en aansluiten op het bestaande systeem? Ik bedoel, het gaat dan uiteindelijk alleen nog om de rubberen slangen.....

verstuurd met mijn Xperia Z2 met Tapatalk

something2say
Donateur
Donateur

Bericht door something2say » zo 13 jul, 2014 16:56

brinky schreef:Waarom zou je dat in vredesnaam zo doen? De nieuwere type carterventilatie is bulletproof tegen blacksludge... als je het gaat ombouwen naar oud type niet meer.
Omdat mijn gasinjectoren onder het spruitstuk zitten en ik daardoor geen andere keus had. Anders had ik het zeker omgebouwd naar het nieuwe systeem...

900 t8
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 900 t8 » vr 10 okt, 2014 1:37

Waarom zou je met gesmeden zuigers minder lang doen??.. compleet onzin!!.

Als het goed is...heeft de beste man die de revisie uitvoert... Gewoon de juiste zuiger/cilinderwand spelling tolerantie toe gepast. Die gelden voor de (gesmede)zuiger die je er in stopt. Een wossner zuiger is geloof ik rond de 150gram lichter als een origineel t7 zuiger... Dus je blok ervaart juist minder stresss.
Maar ja... Als je dan lekker koud gaat trappen of te lang op een arm mengsel rijd . Dan vreet deze zuiger beter door je blok als een oem zuiger. :wow:

Gewoon maptune blok halen en vraag naar de b2x4x editie met gebalanceerde b235r krukas en drijfstangen. Of naar een revisie bedrijf gaan die weet waar hij het over heeft. Toen ik op zoek was.. Wilde kronenburg motorsport mijn oude viggen blok ook.. voor geloof 2100ex reviseren en balanceren met gesmede zuigers.
En die weten ook waar ze over praten en hebben de spullen ook om een blok goed te boren. Ik ben toen voor het maptune blok gegaan omdat ze simpel weg dit kunstje vaker uitgevoerd hebben/hadden en daar zit het hem in... Ervaring. :wink:
Verder krijg je bij het maptune-blok een nieuwe ketting en geleiders alles is nieuw. Dit was voor mij toen doorslag gevend.(blok + dhl 2900 inc btw)
Die gasten(maptune) leveren geen troep.. Want dan wacht je maar ff lekker op ze, tot zij vinden dat het wel goed is..Ik heb toen 3 maanden op mijn blok moeten wachten 1ste boring vonden ze niet goed genoeg..Ajoh boren we hem toch gratis naar 91mm. Met de daar bijhorende zuigers op onze kosten. :wink: Ik dank u ik dank u en dat al zeker 55000km.

En dan de juiste ecu tuner vinden. Als je je blok dan hebt. :wink: En beurtjes gewoon om de 10000k doen. Eerste 2 beurtjes om de 5000km voor het inlopen (mag wel 5w30) en inrijden met originele ecu
Oja 0w40 mobil1 olie kopen. En die er in mikken want maptune hoont de cilinder groeven onder een andere hoek m.b.t. wrijvingsverliezen zuiger/cilinderwand. Daardoor met 5w30 wat hoger olie verbruik. Als je de hoge toeren ingaat + die olie is gewoon te dun. Het is hier niet -20 overdag.(voor mij iedere saab 0w40)

Ik ben echt heel tevreden over dit blok het loopt rustiger en mooier dan oem saab.Ik denk wel dat het blok min 150000km met 350pk haalt.(met gemak) Maar we zullen het zien. :wink:

Greetz

Plaats reactie