Dynostar of andere goede vermogensbank ervaringen??

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Dynostar of andere goede vermogensbank ervaringen??

Bericht door ZSR » za 23 aug, 2014 13:35

Onderstaande post heb ik eerst op het saab 9-3 sport subforum geplaatst. Waarschijnlijk is het hier meer op z'n plaats... :mrgreen:

Al een aantal weken ben ik bezig mijn Saab verder te (laten) tunen dan de soft stage 3 (enkel dp en versterkte koppeling) naar nu reeds al wat verder met deka 630, toch maar naar de greens en een intercooler.
Misschien soon nog de 14t-16t of 19t turbo upgrade en slangen. Is wel mooi genoeg dan voor de boodschappen/vakantie auto.
Verslag en ervaringen volgen natuurlijk met foto's, maar het zou niet af zijn zonder roller(n)bank test. Ook eens kijken hoe de curven zich houden.

Nu las ik onderstaande verslag, vond het interessant want zoveel weer ik ook niet van de statische vs dynamische vermogensbank wereld.
http://www.tuning-gids.nl/rollenbank-auto.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Geen idee of er een link is naar Dynostar in Roosendaal, ervoer een lichte bias, maar wie kent dit bedrijf en/of heeft ervaringen met hen. Of heeft een goed adresje liefst in de Buurt van Rotterdam.

Proof is in the pudding...

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Dynostar of andere goede vermogensbank ervaringen??

Bericht door ReinO » za 23 aug, 2014 13:45

volgens mij zijn die rolbanken certificeerbare dingen en daarmee controleerbaar.
maar waarom geen 18T: vind ik een prima optie en kan gewoon met bestaande software.
wel alle andere dingen dan ook meenemen, fpr, mapsensor, racekat. ach dat zijn de kosten ook niet meer.
ga je in elk geval de 265pk voorbij.
(ik vergeet even een pakkende koppelingsplaat: wel duur!)

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » za 23 aug, 2014 14:01

Gelukkig rijdt ik al sinds stage1 met een versterkte koppeling (450nm)

Die 18T ken ik niet. Volgens mij rij ik nu iets van 250pk en 360nm (Gijs?) Een 14T geeft me nog wat pk en iets meer push tov de 11T.
Maptun hangt er een "custom" 16T in voor de 300pk en 400nm. Doel is dat in een veilige marge te kunnen rijden.
Injectoren misschien achteraf laten zitten voor turbo (iets duurder, maar met misschien nieuwe pomp had ik het ook wel gehaald) Oeps zit ik nu al mijn overpeinzingen op te tikken.
Peter Mink attendeerde me op de 19T ipv 16T.

Maar dat is toekomst muziek.

Heb in het inrij traject een p0203 gehad, bougies vervangen en code blijft weg.
Maar de auto houdt (dipt) 2 keer in tussen de 2000-3000 toeren ( zou het geen turbo gat noemen).
Kortom op de bank zie ik of alles netjes "doorloopt"

Olie stond wat laag en we dachten even dat de koelvloeistof wat donkerder was. Hou ik in de gaten, mocht het de 11t met 180k zijn dan moet ik wel gaan schakelen :O:

Dus ervaringen tips (liefst 9-3 sport 11t jes) op de vermogens bank?

Thx!

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 23 aug, 2014 14:28

ik zie nu pas dat je een 2006 hebt. en weet dus helemaal niet hoe en of dat allemaal past op jouw motor.
maar die 300pk is een erg mooi doel lijkt me, en is al vreselijk pittig.

Plaats reactie