Auto valt dood na ECU flash T7

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Auto valt dood na ECU flash T7

Bericht door Niels83 » vr 27 jun, 2014 15:28

Humz, de auto ook niet gestart gekregen met de originele VIN/immo code. Dus toch weer de teruggelezen ooit werkende VIN/immo code teruggezet in de bin. Ik heb ze nog eens teruggelezen en ik zie nu ineens wel enkele verschillen in bin compare. Ik weet alleen niet wat deze codes betekenen en hoe ze ontstaan zijn? Iemand een idee?
  1. De bovenste vergelijking is van mijn eigen originele ecu met de originele bin. Wat ik erop probeer te schrijven verschilt kennelijk op 3 regels.
  2. Die daaronder is een vergelijking tussen de originele bin van mijn originele ecu, die ik geprobeerd heb te schrijven op een backup-ecu te schrijven, weer dezelfde 3 regels afwijkend
  3. De laatste is een Stage 3 tune die ik op de back-up bin heb geprobeerd te schrijven, en terug te lezen. Hierbij ontstaat 1 regel verschil. In ieder geval is het iedere keer die 07FD00 die niet lukt.
Iemand die mij kan redden, want het wordt nu wel naar ;-(+

Edit: Ik lees net dat je na het flashen zekering 17 (TWICE) eruit moet halen als reset, terug moet plaatsen en dan de auto pas moet starten, omdat die anders een oude bin probeert te starten. Maar als ik dat doe nu, met een originele bin, een tune, met eigen VIN/immo code of met de VIN/immo code van de bin die op mijn ecu stond geschreven; ze start kort en valt daarna uit. Dit herken ik van een periode toen ik ooit een andere tellerbak in mijn T5 geïnstalleerd had. De huidige tellerbak is ook nieuw, maar aangemeld via TechII (nadat de vorige kapot gegaan was). Dat kan toch niet het probleem zijn nu, of wel? Want dan heb ik een TechII nodig om haar weer tot leven te wekken. En die heb ik niet ;)

Afbeelding

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Auto valt dood na ECU flash T7

Bericht door Niels83 » zo 29 jun, 2014 15:24

Oké, ze rijdt weer! Jansen was even langsgekomen op z'n vrije zondag met z'n TechII. Bleek dat één ECU een probleem had met de ROM (P0605 foutmelding). De andere ECU sloeg wel aan met de stage 3, maar viel daarna direct uit. Stage 1 erop gezet en toen draaide ze als een zonnetje. Stage 3 vraagt om Siemens 630's en stage 1 gaat nog uit van de bruine Bosch injectoren. Dus ik denk dat daar het probleem ligt. Dus nu eerst maar eens de Siemens 630's en een nieuwe reserve ECU scoren om mee te rommelen, zodat er in ieder geval altijd een ECU is die wel draait ;)

Plaats reactie