Toyota 4-runner, 4zuiger remupgrade saab 99-900

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Toyota 4-runner, 4zuiger remupgrade saab 99-900

Bericht door turbopilot » di 17 jun, 2014 7:13

ik heb die drukregelaars van een of ander automerk combi gehaald, die konden zich automatisch aanpassen aan het laadvermogen achter in de bak

ik heb dat niet toegepast maar ze met bout en moer op een vaste instelling gezet

Herr-jon
Geregistreerd lid

Bericht door Herr-jon » vr 20 jun, 2014 13:50

Bedankt voor de goede suggesties!

Ik was me ervan bewust dat er naven voor geventileerde schijven met oude steek, ik liep hier echter tegen het probleem aan dat er niet veel van te vinden zijn en daarbij kwam ook dat de schijven voor deze naven (van brembo) 30 euro duurder waren. zodoende heb ik voor deze naven gekozen.
Het is wellicht makkelijker om de naven voor geventileerde schijven te gebruiken maar ik durf daar geen specifiek antwoord op te geven voor ik ze op kan meten (dus als iemand een setje heeft.....maakt het verhaal weer wat completer!).

Ik heb een achteras liggen van een 760, zo'n multilink geval omdat... je raad het al, ik achterwielaandrijving op mijn 99 aan het bouwen ben.

Bedankt voor alle tips omtrent de remdrukregelaars! hier kan ik zeker wat mee.

Gert-Jan 44
Geregistreerd lid

Bericht door Gert-Jan 44 » vr 20 jun, 2014 22:26

RWD Saab! super, mag je ook altijd een topic van maken!
Ik volg nog een topic van iemand dat daar ook mee bezig is...
http://www.saabrally.com/forums/viewtop ... =18&t=3586

Ben het ooit zelf ook van plan geweest, maar dan met een volvo 16v turbo aandrijving ook in een 99, gelukkig is dat niet door gegaan, had er eigenlijk niet genoeg plek meer voor om deftig aan te werken.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 20 jun, 2014 22:50

Er zijn al meerdere RWD 99's en 900's, gaaf dat er meerdere mensen mee bezig zijn. Zeker omdat eigenlijk iedereen weer andere oplossingen kiest.

Herr-jon
Geregistreerd lid

Bericht door Herr-jon » wo 25 jun, 2014 9:33

Ik zal binnenkort een topic aanmaken dan kan iedereen meelezen/kijken, ik heb ook met veel plezier je restauratietopic gelezen gert-jan! erg leuk gedaan.

Plaats reactie