0-100km/u sprint

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: 0-100km/u sprint

Bericht door Robbert » ma 20 jan, 2014 20:23

Even voor alle duidelijkheid. Ik gaf als reactie stoer omdat jij door hier te vertellen dat je zo hard reed om een reactie vraagt.

Nu die kreeg je.

Overigens valt het me op dat elke keer als dit soort onderwerpen ter sprake komt er dan wordt gereageerd wordt met:

Ja maar het was niet gevaarlijk want....
Ja maar wat ik veel gevaarlijker vind is...... (mensen die allen maar links rijden, te langzaam rijden, 100 door een woonwijk scheuren etc.
Moraalridder/ Co Spee ......

Kortom er wordt niet geaccepteerd dat er kritiek is op een dergelijke rijstijl.

Wil je dit nu echt doen: ga naar Duitsland of huur een circuit af! Maar doe het niet op de Nl openbare weg waar anderen er last van hebben. Of nog erger wat de veiligheid van anderen in gevaar brengt. Zelfs mensen met een superieure reactiesnelheid kunnen geen snelheidsverschillen van pakweg 100 km/u per uur corrigeren.

@JWF: dit is niet persoonlijk bedoeld maar meer in het algemeen.

Overigens de uitspraak: "Fout gaan kan het altijd" is wel erg apart als je het hebt over het doodrijden van iemand. Ik hoop in ieder geval nooit in de situatie te komen dat ik achteraf moet zeggen: als ik nu maar iets rustiger had gereden dan had ik de fout van de ander kunnen corrigeren.

JWF_Peters schreef:Komen alle moraal ridders en co spees weer om de hoek kijken met ''wat als'' en ''stoer'' als je zo moet leven zou ik er gouw een eind aan maken. Als je 120 rijd kan er ook zomaar een ree oversteken en door je raam komen. Of een konijn oversteken waar je van schrikt omdat je zo relaxte achterover hangend 120 aan het rijden was en tegelijk met je telefoon liep te eikelen of Nick en Simon mee loopt te zingen of aan het bellen bent met je vrouw. Als ik goed gas geef zitten er 2 handen aan het stuur, staat de radio uit en is er geen afleiding in de auto. (Overigens ook als ik rustig rij, ik ben dodelijk saai om naast te zitten omdat ik altijd super geconcentreerd ben. Ik ben 1000% geconcentreerd en dat kunnen een hoop ''cruisers'' niet zeggen helaas. Ik zit de hele week op de vrachtwagen waar ik niet hard mee kan en zie elke dag weer wat de zogenaamde cruisers allemaal wel niet uitvreten achter het stuur en naar links gaan omdat ze niet scherp zijn terwijl er al een auto rijd etc etc etc En als je in de verte iets ziet wat niet klopt of rijden auto naast elkaar dan ga je gewoon vol in de ankers vandaar dat je je remmen fit houd ;) Zoals ik al zei, de meeste mensen kunnen prima zelf bepalen of het veilig is of niet. Mensen die dood gaan door anderen..... nu praat je over een groep mensen die niet kunnen inschatten of het veilig is en ja dan gaat het fout. En buiten dat, fout gaan kan het altijd! Collega van mij heeft een keer een kind dood gereden met de vrachtwagen omdat die overstak terwijl hij in de bocht zat met nog geen 15km/h dus dat heeft geen reet met snelheid te maken maar toch is er iemand dood..... FOUT GAAN KAN HET ALTIJD! That's Life! En wordt je een keer gepakt op snelheid terwijl er geen kip op de weg is? Dan heb je gewoon pech en moet je op de blaren zitten...... maar je hebt de boete niet omdat je onverantwoord was want de weg was immers leeg.... nee dit is om de staatskas wat te spekken maar dat is weer een ander verhaal. Hoe dan ook je betaald want je weet dat je maar 120 mag en je daarboven dus ''fout'' bent.

En stoer? Wat heeft dat er mee te maken? Ik had plezier! EN heb daarmee niemand lastig gevallen en deel dat hier onder mede auto liefhebbers die ook van snelheid houden gezien het forum ''Turbo en Tuning'' heet ;) Nee 2 auto liefhebbers hadden even een kortstondig pretje samen en hebben daar plezier aan beleefd en elkaar een duimpje kunnen geven! Daarna ga je weer verder op de normale manier. En ik voelde me niet stoer en nog steeds niet al was het maar omdat ik hier niemand wat hoef te bewijzen. Vind je me stoer? Prima. Vind je me een kneus, eikel of arrogant persoon die onverantwoord om gaat met de regeles? I dont care..... hoef niet stoer te zijn, dan ga ik wel naar de sportschool :roll:

Een forum is om dingen te delen leuk of niet leuk en dan kunnen we allemaal wel zuur doen dat iemand met een 250pk Saab te hard rijd maarja waarom dan 250pk? Om af en toe in te halen en vervolgens bij het eerste stoplicht weer samen stil te staan? Nee, je hebt 250pk omdat je ook van snelheid houd op zijn tijd..... heb je 300pk maar doe je er geen reet mee? Dan heb je het om stoer te doen en in een enkel geval natuurlijk omdat je het leuk vind om het maximale uit je auto te halen maar zelfs dan zul je het een keer willen testen.

Meer zeg ik er niet over want de Co Spees kan je hier toch niet overtuigen en de doemdenkers al helemaal niet! Terug naar de 0-100 km/h :roll: Trouwens wil je dit legaal doen moet je op een 100 weg gaan staan anders rijd je immers te hard, o maar wacht eens dan moet je stil staan op een 100 weg! Wat als iemand je niet ziet en zomaar op je in rijd over voor je uitwijkt en de weg af vliegt! Dan sta je stil en toch breng je mensen in gevaar..... ik bedoel maar te zeggen dat je met dit soort dingen in de wet altijd fout bent. Mits op een afgesloten circuit of terrein maar goed er zijn er maar weinig met mooie verhalen vanaf een circuit of afgesloten terrein.... :roll: Duss.............

arnemuiden
Geregistreerd lid

Bericht door arnemuiden » ma 20 jan, 2014 20:50

gewoon allemaal gezellig mee komen naar het circuit dit jaar!!

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » ma 20 jan, 2014 21:25

Ik kan er wel weer op in gaan maar dit is zinloos. Ik geef op! :lol:

Ik vind het prima ik ben ''stoer'' :wink: Klaar einde discussie 8)

Welk circuit? Nordschleife? Ik kom er graag maar ik denk dat je bijna veiliger bent op de snelweg en daar hoef ik vast geen voorbeeld van hier te plaatsen :lol:

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 20 jan, 2014 21:50

0 naar 100 is voor watjes. 100 naar 200 is al een stuk leuker... ;-)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 21 jan, 2014 21:26

arnemuiden schreef:gewoon allemaal gezellig mee komen naar het circuit dit jaar!!
zelfs als je dat doet en het hier vermeld zijn er van die moraal ridders die het er niet mee eens zijn :-S+

gewoon lekker rondrijden met een oud Saabje met lekke uitlaat, lijkt het net of je hard gaat :mrgreen:

bpdebakker
Geregistreerd lid

Bericht door bpdebakker » di 25 mar, 2014 19:33

evo schreef:0 naar 100 is voor watjes. 100 naar 200 is al een stuk leuker... ;-)

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

0-200 is het leukst. Rokende bandjes weg en dan doorgaan met die saab.. :D :O:

Plaats reactie