T7Suite aan ECU hangen tijdens het rijden

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: T7Suite aan ECU hangen tijdens het rijden

Bericht door Thieuke » ma 03 feb, 2014 21:47

https://www.youtube.com/watch?v=Ufz2onMYCY0" onclick="window.open(this.href);return false;

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 03 feb, 2014 23:28

Dat filmpje idd. Dank je!

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » di 04 feb, 2014 10:41

Sjesses!! Ik heb dus wél Open SID !!! Twee jaar lang dus voor niks zitten simmen dat ik niet naar de 'missende luchtjes' kon kijken, het zat er gewoon op maar ik was dus te suf om het aan te kunnen zetten. In plaats van een knoppen-combinatie, moet je dus de '>|' (next) knop indrukken (ingedrukt houden) en daarna pas de 'SRC' knop (even) indrukken; dat filmpje laat dus precies zien hoe het moet; ook al is dat van een 9-5 zonder navigatie. Hopplakee: Open SID. Wanneer je die twee knoppen gelijktijdig indrukt, dan gebeurt er dus geen ruk. Toen de Open SID net was aangezet in mijn auto, heb ik werkelijk ALLE knoppencombinatie geprobeerd (echt), maar dat werkt dus niet. Je moet echt eerst de 'next' indrukken (ingedrukt houden) en dan pas de SRC. Wat was dat een lekkere start van de dag zeg, om ineens 'Pollewop' op het SID scherm te zien staan (dat staat er bij mij dus als openingstekst). Vanochtend lekker in de file lopen klooien met de knoppen, wanneer je "i" lang indruk wanneer de 'mode' in de SID bovenaan staat, kan je kiezen tussen de verschillende lijsten met parameters. Het enige nadeel is dat, wanneer de radio/audio aan staat, je deze ook aan het bedienen bent met de knoppen. :)

... en geen missende luchtjes dus. De mAir loopt mooi mee met de mReq tot 1054mg/c.

... wel vind ik dat de motortemperatuur wat hoog wordt. Na een paar snelweg km's de stad in, stoplicht: 100C en het duurt dan een paar minuutjes voordat dit richting de 90C gaat. Toch maar even in de gaten houden (met de Open SID :D ) om te checken of de thermostaat wel helemaal in orde is.

... maar toch ga ik ook door om de laptop aan de ECU te kunnen hangen tijdens het rijden.

Ruud 9.3
Donateur
Donateur

Bericht door Ruud 9.3 » di 04 feb, 2014 10:56

Weet iemand of dat ook zo werkt in een 9.3 MY07 ?

berta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door berta » di 04 feb, 2014 11:09

Ik weet dat het niks toevoegt, maar ik zou het gewoon uitproberen.

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » wo 05 feb, 2014 0:09

Yep zo werkt de open sid op de dame edna inderdaad. Is wel leuk vooral met de sid recht voor je neus, moet je niet al te veel opzij kijken want al die parameters zijn soms wel interessanter dan de weg met de nodige afleiding als gevolg.

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » wo 05 feb, 2014 15:09

Ik ben even aan het klussen geweest om eens een complete lijst te hebben van ALLE codes die in de Open SID staan. Niet dat deze codes mij ook maar iets zeggen, maar het is toch een stuk verhelderender dan alleen die 4 letterige codes met zenuwachtige getallen op het scherm. Ik heb verschillende bronnen op het internet gewoon gecombineerd tot een complete lijst. Geen idee hoe je een PDF upload, dus dan maar twee JPG's: dubbelzijdig afdrukken en klaar.

Afbeelding
Afbeelding

In het engels - want dat staat stoer.

Op de lijst staan een aantal vraagtekens bij de parameters waar ik niets over kon vinden. Mocht iemand die wél weten, laat het me even weten want dan update ik het lijstje. Mocht iemand weten hoe je een PDF upload, dan ook graag!

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 05 feb, 2014 23:09

Nu is het echter zo dat je die vier eerste characters zelf kunt kiezen... je kunt dus achter poep prima je obd error laten verschijnen :-)

Maar gelukkig laten de meeste tuners ze grotendeels onveranderd.

Ben overigens een wiki aan het bouwen. Daarin wil ik dit soort info zelf een laten invoeren als naslag voor iedereen.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

DanielBoots
Geregistreerd lid

Bericht door DanielBoots » di 11 mar, 2014 21:41

Bij mij werkt het dus niet, wel open SID aanstaan, maar krijg het niet aan de praat.

Ik heb gebruik gemaakt van een standaard BIN.

Iemand enig idee was hier het probleem kan zijn?

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » wo 12 mar, 2014 13:51

Mooi overzicht hierboven, dank daarvoor!

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » wo 12 mar, 2014 14:02

DanielBoots schreef: Ik heb gebruik gemaakt van een standaard BIN.
Je hebt zowieso al de Bin nodig die op je ECU staat.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 12 mar, 2014 17:44

AlexJ schreef:Mooi overzicht hierboven, dank daarvoor!
Je weet toch wel dat dit slechts een fractie is van wat er weergegeven kan worden. Niet?

Plaats reactie