Innovate MTX-l kapoet (nu niet meer!)
-
AlexJ
- Donateur

Re: Innovate MTX-l kapoet
Balen Max, vreemd ook... Mijn massa zit op een los punt auto, niet ideaal, maar werkt wel correct.
(er vanuitgaande dat mijn sbl, die afstelling in closed loop doet, goed functioneert).
Hoe lang zit er garantie op dat apparaat? Je zou zeggen 12 maanden toch (niet de sensor, maar toch wel de meter).
(er vanuitgaande dat mijn sbl, die afstelling in closed loop doet, goed functioneert).
Hoe lang zit er garantie op dat apparaat? Je zou zeggen 12 maanden toch (niet de sensor, maar toch wel de meter).
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Hoezo zou daardoor de MTX zelf kapot moeten zijn? Sensor kapot = jammer dan. Maar de meter en controler zelf kan ik weinig aan doen als ik alles aan sluit zoals innovate zelf meld.G-ice schreef:Ik heb heel veel Innovate spullen, werkt allemaal goed.
Pech kun je altijd hebben, Max is iets minder slim geweest zo lang te wachten met actie ondernemen.
@ Alex, dat is ook wat ik kon vinden over de innovate producten. 12 maanden garantie op de MTX zelf, geen garantie op sensor. Vind ik ook vrij logisch.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Als hun die sensor ook leveren, hoort daar ook garantie op te zitten
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ik denk dat er met zo'n sensor veel te veel risico is dat mensen 'm fout in de uitlaat monteren, of al monteren zonder dat 'ie aangesloten is oid, dat ze daarom geen garantie doen..
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Zo iets vermoed ik ook. Maar dat is niet echt relevant. Ding moet het gewoon weer gaan doen
.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Oke, inmiddels contact met innovate kunnen leggen.
Ze willen dat ik hem op ga sturen, zal dus wel even duren voor ik het weer werkend heb. Maar goed
.
Ze willen dat ik hem op ga sturen, zal dus wel even duren voor ik het weer werkend heb. Maar goed
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Lui, MTX is weer up and running.
Ik had de meter opgestuurd naar Innovate, en had weer redelijk vlot een nieuwe meter thuis gestuurd gekregen (Tnx Innovate!). Meter aangesloten aan de nieuwe sensor. Tjakka hij werkt!
Vervolgens een proef rit en ja hoor na 5 minuten, BAM foutcode E4...
De volgende ochtend deed hij het weer, om na 5 minuten weer een foutcode te geven (E4 of E8, voordat de foutcode kwam sloeg van maximale tot minimaler waarden).
Dus toch nog maar is de stekker van de sensor naar de meter door gemeten (had ik al eerder gedaan). Ondertussen beetje friemelen met de stekker en ja hoor, een draad breuk!
Dus een kabel geleend bij Oom G-ice. En de meter werkt weer zoals het moet.
Vanavond dus alles weer aangesloten zoals het hoort.
Het koste dus wat moeite en eigenlijk zijn al de componenten vervangen. Maar ik heb weer een werkende WBL!

Ik had de meter opgestuurd naar Innovate, en had weer redelijk vlot een nieuwe meter thuis gestuurd gekregen (Tnx Innovate!). Meter aangesloten aan de nieuwe sensor. Tjakka hij werkt!
Vervolgens een proef rit en ja hoor na 5 minuten, BAM foutcode E4...
De volgende ochtend deed hij het weer, om na 5 minuten weer een foutcode te geven (E4 of E8, voordat de foutcode kwam sloeg van maximale tot minimaler waarden).
Dus toch nog maar is de stekker van de sensor naar de meter door gemeten (had ik al eerder gedaan). Ondertussen beetje friemelen met de stekker en ja hoor, een draad breuk!
Dus een kabel geleend bij Oom G-ice. En de meter werkt weer zoals het moet.
Vanavond dus alles weer aangesloten zoals het hoort.
Het koste dus wat moeite en eigenlijk zijn al de componenten vervangen. Maar ik heb weer een werkende WBL!

-
reiernumans
- Donateur (2x)

Re: Innovate MTX-l kapoet (nu niet meer!)
Ik zie nog wel een gat op de oude locatie max! Haha
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Beter kijken, zit geen gat..
-
ReinO
- Donateur (2x)

nu gaat het bij max allemaal redelijk goed maar bij minder deskundigheid (oa mezelf) zit je met een niet werkend apparaat.
Tip: bij aankoop installatiegarantie bedingen.
Tip: bij aankoop installatiegarantie bedingen.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

En daar hebben we dus het verschil tussen kijken op de pc en kijken op de computah..maxmink93 schreef:Beter kijken, zit geen gat..
-
inactief
- Geregistreerd lid
Installatie garantie?!
Je bedoelt laten inbouwen door een professional /iemand die dit vaker gedaan heeft erbij kopen?
Je bedoelt laten inbouwen door een professional /iemand die dit vaker gedaan heeft erbij kopen?
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Het viel uiteindelijk allemaal wel mee.
Ik denk dat door de draadbreuk misschien de meter een opdonder heeft gehad en deze daardoor stuk is gegaan. Omdat ik de sensor toen in de uitlaat heb laten hangen (wist toen niet dat dit niet mocht, wie leest er nou een handleiding?...), is deze ook ter overleiden gekomen.
Vanavond ga ik de aansluiting op de ECU nog even fixen zodat ik mijn Wide band kan loggen en het fine tunen makkelijker maakt.
Garantie afdwingen over hoe je zelf iets monteert ? Dat kan natuurlijk niet. Je hebt op heel de set garantie zitten behalve op de sensor. Vind ik ook vrij logisch!
Ik denk dat door de draadbreuk misschien de meter een opdonder heeft gehad en deze daardoor stuk is gegaan. Omdat ik de sensor toen in de uitlaat heb laten hangen (wist toen niet dat dit niet mocht, wie leest er nou een handleiding?...), is deze ook ter overleiden gekomen.
Vanavond ga ik de aansluiting op de ECU nog even fixen zodat ik mijn Wide band kan loggen en het fine tunen makkelijker maakt.
Garantie afdwingen over hoe je zelf iets monteert ? Dat kan natuurlijk niet. Je hebt op heel de set garantie zitten behalve op de sensor. Vind ik ook vrij logisch!