vraagje inz. stage 3 op automaat

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Gerard1978
Geregistreerd lid

vraagje inz. stage 3 op automaat

Bericht door Gerard1978 » vr 25 okt, 2013 19:52

Heb ‘n vraagje inz. stage 3 op ’n T5 automaat…
Hoeveel vermogen kan er maximaal bij mijn T5 automaat bij, zonder dat de automaat-bak / koppeling teveel op z’n donder gaat krijgen? (las na speurwerk op ‘t forum 265pk/380nm max om de boel heel te houden, maar dit was voor een sport sedan aut., geldt dit ook voor de mijne? ben overigens een redelijk rustige rijder...). En kan ik aan dit vermogen komen met alleen een stage 2 + 3 tuning (uitlaat / downpipe / software), of zijn hier meer aanpassingen (turbo?) voor nodig?

o ja,
en vraagje van heel andere orde… wil eigenlijk kijken of ik een Viggen voorbumper ergens kan vinden… ik begreep dat de onderbeplating dan ook verwisseld moet worden... klopt dit en weet iemand of de onderbeplating er normaliter bijzit…?

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: vraagje inz. stage 3 op automaat

Bericht door Orphy » vr 25 okt, 2013 20:37

Klopt en hoort er normaliter bij te zitten.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » za 26 okt, 2013 8:54

400 Nm, en er zijn mensen die (tot op heden probleemloos) verder zijn gegaan.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 26 okt, 2013 9:21

Onderplating zul je er meestal niet bij krijgen. Let daar op want het is moeilijk om aan een complete set te komen.

Een aut tunen is andere koek dan het tunen van een man. Ik weet dat er bakken stuk zijn gedraaid puur door onkunde.

Bakken kunnen makkelijk meer dan 400nm aan. Ik draai er zelfs zowat 480nm in mijn 9-3 en 440 in mijn 9-5, maar dan moet je wel weten wat je doet...

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » za 26 okt, 2013 13:01

Het leuke is ook dat een standaard door T7 suite getunede auto dat niet goed doet.
Vergt wat puzzelwerk, maar dan is het ook echt genieten als je weet wat je doet.
Voor mij is dat het leukste aan tunen, leren, proberen, wat werkt het beste? En waarom...

Ik heb van evo en maarten veel dingen opgepikt, fijn om vrienden te hebben met de zelfde hobby!
Samen kom je veel verder dan als je alles zelf moet uitvinden.

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » za 26 okt, 2013 13:10

Toch wel nieuwsgierig, wat is de nummer 1 fout die veel gemaakt wordt en voor een in de soep lopende bak zorgt (al dan niet getuned)?
Slippende koppeling in 1?

Edit: excuses zie dat ts een automaat heeft.

Gerard1978
Geregistreerd lid

Bericht door Gerard1978 » za 26 okt, 2013 14:42

Thanks all... begrijp dat ik nog wel even vooruit kan met het upgraden van mijn wagentje, ondanks de automaat bak. Leuk vooruitzicht 8) maar zal dus wel meer moet gebeuren denk ik dan alleen wat pijpen onder m'n auto en sofware aanpassen om aan 400nm te komen.
En Gijs, wat betreft de hobby: fijn dat ook al diezelfde mensen hier zo actief op het forum zitten, en bereid zijn alle vragen (zowel de slimme als de minder slimme vragen :wink: )te beantwoorden. Moet wel zeggen het met 0 technische kennis af en toe wel chinees lijkt haha... maar we leren er desondanks veel van.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » za 26 okt, 2013 14:52

Het valt allemaal wel mee, ik ben van origine grafisch vormgever, als je iets interessant vind kom je stapje voor stapje verder en wordt alle abracadabra langzaam helderder.

Vaak moet je een probleem oplossen / ergens gewoon aan beginnen om erachter te komen dat ondanks alle vage termen dingen makkelijker zijn dan ze lijken.
Dat hebben lego, mijn brommer en mijn Saab me bijgebracht. :wink:

Plaats reactie