Vandaag even een SID gewisseld in de 9-5 met een SID met 90% van de pixels in plaats van 5% zoals dat bij mij was (tijdelijk tot de goede terug komt van de "revisie".... Kon ik eindelijk eens in de openSID kijken.
Nu zag ik tijdens het stationair draaien in de openSID een aantal waarden staan waar ik zo even de vraagtekens bij heb.
Amul - - - - - - - Multicative fueladaption value - - - - - - - - - - waarde: 172
Aadd - - - - - - - Additative fueladaption value - - - - - - - - - - waarde: 20
De vraag is: Wat betekenen deze symbolen precies, wat kan je eraan aflezen? Wat is de eenheid van deze waarden?
En deze vond ik vreemd:
LIMP - - - - - - - Last reported throttle limphome number- - - - waarde: 10
En misschien dat deze daar zijdelings mee te maken heeft:
Aadp - - - - - - - Adaption of throttle area - - - - - - - - - - - - - waarde: -5
Moet LIMP geen 0 zijn? Hij staat niet in limphome, want heb gewoon voldoende power (ok, Mair loopt iets achter op Preq, daar moet ik nog eens naar kijken, maar dat heeft denk ik niks met dit te maken).
Amul? en Aadd?? LIMP
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Re: Amul? en Aadd?? LIMP
Dat lijkt me dus wel in orde.Saab-tuners.com schreef: Amul
multiplicative adaptation
difference between values in fuel table and feedback trough the lambda probe in 0,01%
T7 adjusts between -25% tot +25%, properly functioning hardware in combination with correct software had a maximum of -5% en +5%, displayed on the SID as -500 tot +500.
Iets dus om naar te kijken....Saab-tuners.com schreef: Aadd
additive adaptation
fuel adaption while running stationary could be caused by a vacuum leak
-
evo
- Donateur (2x)

Re: Amul? en Aadd?? LIMP
De geposte adaptiewaardes zijn heel net... als dat is wat je wilde weten?
Wat betreft die LIMP waarde van 10. Is me niet helemaal duidelijk. Staat normaal bij mij op 0 (als ik het me goed herinner), en als ie een keer in Limp home is geschoten op 50 (geloof ik...). Ben benieuwd wat je erover vindt!
Wat betreft die LIMP waarde van 10. Is me niet helemaal duidelijk. Staat normaal bij mij op 0 (als ik het me goed herinner), en als ie een keer in Limp home is geschoten op 50 (geloof ik...). Ben benieuwd wat je erover vindt!