kabelboom b204 ( vraag over t7 klep )

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
blue-mission
Geregistreerd lid

kabelboom b204 ( vraag over t7 klep )

Bericht door blue-mission » wo 24 jul, 2013 15:18

Beste saabrijders,

ik ben bezig met mijn blok een b204e om te bouwen naar pk stamper,
dit komt in mijn manta project,

nu wil ik zoveel mogelijk meuk uit de kabelboom weg halen, ben al begonnen met al het overbodige plastic en ommanteling te verwijderen

nu wil ik alleen het motor aansturings gedeelte gebruiken,

de interieur boom maak ik zelf en komt los van de kabelboom van de motor,

ik heb schema's van auto data heeft iemand nog andere handige schema's ?

en zijn er nog motor aansturings komponenten die ik er beter ook uit kan knippen ?

de bedoeling is om met een t7 3weg klep te gaan rijden ( de b204e heeft er een dus hij moet er zowieso nog tussen )

mvg niels

blue-mission
Geregistreerd lid

Re: kabelboom b204

Bericht door blue-mission » wo 24 jul, 2013 15:36

met motorcomponenten bedoel ik onderandere de vloeistof nivometing van je remvloeistof enzovoorts, dus alles wat niet nodig is om de motor te laten draaien.

impercipe kan ik denk vanaf de stekker die de motorboom verdeeldt vanaf de hoofd boom,

gewoon die volgen naar de zekeringen kast en de rest kan weg ?

MAP sensor zit in de gewone boom en heb ik al gevonden.

RacesconaB204L
Geregistreerd lid

Bericht door RacesconaB204L » wo 24 jul, 2013 19:31

:D Een Saab-motor in een Opel? Of moet ik het in dit geval andersom zien: een RWD Opel-carrosserie om een Saab-motor :lol: Wat is het idee / de aanleiding hiervoor geweest?
Jij bent toch van oorsprong een Saab-man, of heb ik dit fout Niels?

Niets mis met Saabs hoor, maar de aandrijving aan de achterkant en een lekker licht koetsje is wel heel gaaf hoor.
Moest ik het opnieuw doen zou ik de oliepan aan de voorkant van het blok maken; precies recht onder de oliepomp, met een mooi kort ruim olie-aanzuigbuisje en grotere zuigkorf (heb nu zo mijn ervaringen :P ). Dus net voor het stuurhuis.

Succes!

ps.
Ik heb nog een Td04HL-16t liggen die achteraf gewoon prima blijkt.

blue-mission
Geregistreerd lid

Bericht door blue-mission » wo 24 jul, 2013 20:11

hey nee ik ben een opel man, ik ben de jongen van hier en oa opelforum met het manta a extreme project, ( ala 75 voortrein bmw diff met zelfbouw achterophaning, en 350z 6 bak )

ben trouwens een man van alles heb ook een caddy mk1 pickup met een vr6 er in bijv,

kabelboom is ondertussen trouwens weinig van over,

rij jij eigelijk nog met ABS ?

of deze er ook uit gestript ?

RacesconaB204L
Geregistreerd lid

Bericht door RacesconaB204L » wo 24 jul, 2013 22:19

ABS? :shock: in een Ascona-B van 1977

Ik heb helemaal niets van de Saab kabelboom of ECU of wat dan ook gebruikt. Het hele ding draait op DTA S40 met een kabelboompje dat als kit verkocht wordt voor een c20XE (QED Motorsport). En een wasted spark ontsteking van Siemens met bougiekabeltjes. Werkt prima en is de eenvoud zelve...........omdat ik dat al had en bekend mee ben; van Saab trionic weet ik niets/heb ik geen ervaring mee...daarom. Gaat vast ook prima.

blue-mission
Geregistreerd lid

Bericht door blue-mission » wo 24 jul, 2013 22:52

oke,

ik heb inmiddels nog ongeveer 5 % van de originele kabelboom over,
elk kabeltje gevolgt en na gekeken in het schema van autodata en met dit hoopje zou ik in de motor moeten kunnen laten lopen, als ik de boel klaar maak,
ik ga denk wel voor en universele zekering kast

foto's komen zo

blue-mission
Geregistreerd lid

Bericht door blue-mission » wo 24 jul, 2013 23:47

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

blue-mission
Geregistreerd lid

Re: kabelboom b204 ( vraag over t7 klep )

Bericht door blue-mission » vr 26 jul, 2013 18:22

heeft iemand de schema's van hoe ik een t5 of t7 klep aansluit op mn lpt b204 blok ? deze heb ik niet in auto data staan,
en zijn de stekker aansluitingen het zelfde op deze kleppen ? ( ik heb een t7 klep liggen )

Plaats reactie