turbo meter aansluiten 9-3 2002

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
JWF_Peters
Geregistreerd lid

turbo meter aansluiten 9-3 2002

Bericht door JWF_Peters » zo 19 mei, 2013 8:57

Ik kan voor 30,- een turbo metertje kopen (niet zon lelijke tuning maar de enigszins ''mooie'') En aangezien ik een 150PK heb wil ik die graag inbouwen (waar weet ik nog niet) de verkoper zegt me dat ik er slang en een nippel bij krijg en hem dan simpel kan aansluiten op de turbo aanzuigbuis. Kan iemand mij vertellen hoe simpel dat werkelijk is? (foto's?) En waar haal je het stroom vandaan voor de verlichting? Gezien dat ik hem misschien naar 185-225pk wel zetten misschien wel handig zon metertje.

Ga hem ergens inbouwen bij de asbak denk ik maar dat moet ik nog even bekijken. Het is een kwestie van dat slangetje door het schutbord voeren ergens en aansluiten en klaar is kees?

Alvast bedankt!

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: turbo meter aansluiten 9-3 2002

Bericht door johnb52 » zo 19 mei, 2013 9:00

http://eurowerks.org/showthread.php?t=6031&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar orgineel is natuurlijk veel mooier (als je toch niet extreem gaat tunen)

En is het anders niet via openSID te lezen?

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » zo 19 mei, 2013 9:53

Ah daar heb ik wat aan denk ik! Nu moet ik dus alleen aan de verkoper vragen hoe je die bepaalde turbo meter aansluit dus want dat staat er dan niet bij. Hoe je het slangetje op dat t stukje zet zeg maar.... of bedoeld hij dat hij een ander t stukje meestuurt die je dan vervangt waar het slangetje op kan?

Orgineel is mooier maar dan moet je dus een teller unit met meter vinden maar hoe staat het met KM standen enzo?

Wat bedoel je met openSID???

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 19 mei, 2013 9:59

Je moet de teller uit elkaar halen. In 2 delen. Zo hou je de originele kmstand. En anders werkt ie ook niet.

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » zo 19 mei, 2013 10:00

Okay naja dat kan in de toekomst misschien want zon teller kost 200,- geloof ik en heb al teveel uit gegeven nu haha en dan heb ik de auto nog niet eens :roll:

Wat bedoel je met openSID???

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » zo 19 mei, 2013 10:12

http://www.datorkungen.se/T7/guide_saab ... id_eng.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Die teller is op marktplaats te vinden voor 200 euro idd, maar vaak ook stuk goedkoper.

Zitten nog wel verschillen in, aantal stekkers en of het n automaat of handbak is (zo uit mn hoofd)

Plaats reactie