Geen volledige turbodruk na de winterslaap
-
0240613
- Geregistreerd lid
Geen volledige turbodruk na de winterslaap
Even de volgende vraag waar ik zelf niet uitkom.
De turbodrukmeter komt niet in het rode gebied. Zelfs niet verder dan halverwege geel. Auto uitgelezen, geen foutcodes.
Er zat een stage 1 op, nu de originele software teruggezet maar hetzelfde probleem.
Er zit open Sid op, welke waardes zouden mij kunnen helpen bij jet lokaliseren van het probleem?
Evap lijkt het niet te zijn, deze afgedopt, probleem blijft.
Gaat om een my2001 9-3 hpt
De turbodrukmeter komt niet in het rode gebied. Zelfs niet verder dan halverwege geel. Auto uitgelezen, geen foutcodes.
Er zat een stage 1 op, nu de originele software teruggezet maar hetzelfde probleem.
Er zit open Sid op, welke waardes zouden mij kunnen helpen bij jet lokaliseren van het probleem?
Evap lijkt het niet te zijn, deze afgedopt, probleem blijft.
Gaat om een my2001 9-3 hpt
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Re: Geen volledige turbodruk na de winterslaap
wastegate blijft open staan?
-
0240613
- Geregistreerd lid
Hoe zou ik dat kunnen checken? Aanstuurslang van de waste gate eraf en kijken of ik dan wel vol vermogen heb?
-
0240613
- Geregistreerd lid
Nee, 10 liter verse 95 erbij gedaan. Binnenkort even volgooien met euro 98.
3 weg klep vervangen met die van mijn 9-5, geen verbetering. Mogelijk een draadbreuk in de kabel die de 3 weg klep aanstuurt. Morgen aan de slag met de multimeter.
3 weg klep vervangen met die van mijn 9-5, geen verbetering. Mogelijk een draadbreuk in de kabel die de 3 weg klep aanstuurt. Morgen aan de slag met de multimeter.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

ligt het stangetje los van de wastegate mss?
-
0240613
- Geregistreerd lid
Stangetje waste gate zit vast. Turbodruk ongeveer 1,5 bar. Eerder was de maximale druk rond de 2 bar
-
evo
- Donateur (2x)

Ik mag hopen dat je het over de absolute druk hebt... en niet over je turbo druk, oftewel 'boost'... anders klopt er wel meer niet 
10 liter 95? Toe maar... Heb je em al afgetopt met 98? Anders zou ik idd verder zoeken. Lekkende slangetjes, wga, lmm, bov, etc, etc...
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
10 liter 95? Toe maar... Heb je em al afgetopt met 98? Anders zou ik idd verder zoeken. Lekkende slangetjes, wga, lmm, bov, etc, etc...
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
-
0240613
- Geregistreerd lid
Absoluut absolute druk 
Vanmiddag eens tanken en verder op onderzoek uit
Vanmiddag eens tanken en verder op onderzoek uit
-
0240613
- Geregistreerd lid
Even volgegooid met 98. Ook even de blow of valve en de driewegklep gecheckt.
Druk nu hoger, alleen is de pbef (druk voor het inlaatspruitstuk) ongeveer 0,3 bar hoger dan pinl (druk in inlaatspruitstuk). Bij mijn andere auto zijn deze volgens mij gelijk.
In welke richting zou ik moeten zoeken?
Druk nu hoger, alleen is de pbef (druk voor het inlaatspruitstuk) ongeveer 0,3 bar hoger dan pinl (druk in inlaatspruitstuk). Bij mijn andere auto zijn deze volgens mij gelijk.
In welke richting zou ik moeten zoeken?
-
0240613
- Geregistreerd lid
Lmm om zeep. Amul van 2500.....
Andere lmm en auto rijdt weer zo als het hoort!
Andere lmm en auto rijdt weer zo als het hoort!