T5 / T7

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
SaDi
Geregistreerd lid

T5 / T7

Bericht door SaDi » za 02 mar, 2013 11:06

Project 9-3 Coupé :

Bedoeling :

Grondig tunen

Wagen nog aan te kopen .... vraag .... T5 of T7.

Ervaringen ????

Thanks
Dirk
:wink:

Hanm
Lid van verdienste

T5 / T7

Bericht door Hanm » za 02 mar, 2013 11:17

Een heleboel volgens mij, zoekfunctie? ;-)

Wat versta je onder grondig? Heb je een doel voor wat betreft te realiseren prestaties?

Ben je van plan met T5/T7 suite aan de slag te gaan?

SaDi
Geregistreerd lid

Re: T5 / T7

Bericht door SaDi » za 02 mar, 2013 11:37

Waar wil ik uitkomen ... ach ...als ik het voldoende vind ... wil er geen "aantal" pk's op plakken. Maar wel met hardware aanpassingen (Turbo, injectoren, downpipe, enz enz.... heel de reutemeteut)
Ik ga niet zelf met de suite aan de slag. Heb iemand die dat voor mij doet. (aanpassen, loggen, uitlezen, aanpassen, enz enz enz .... )

heb een diesel om km's te maken ... geen nood en zin die te tunen, al heeft Hirsch wel een mooie -50% aanbieding .... 8) ... maar ik ga me niet laten verleiden ....
een Cabrio bij lekker weer .... kan ik niet "te ver" tunen wegens gebruik door minder ervaren familieleden .... :wink: (TD-04 en Aero ecu will do voor "als ik er zelf mee rij" :wink: )
Ben "in love" op een 9-3 3 deurs ... liefst in knalblauw, maar niet zo makkelijk te vinden .... 8)
Wil ik als "play-fun-auto" gebruiken. :wow:
Heb mn 9-5 2.0T verkocht wegens teveel km's en overgestapt op een diesel.
Mis het tuning gebeuren nu al ......
Beetje het idee/verhaal er achter.

Maar goed ...je ziet bv bij Maptun enorme verschillen tussen de T5 en T7 wat de Stage's betreft ... daarom de vraag ... wat is de beste basis om te beginnen ...dus bijgevolg, zoek ik een T5 (154pk) of een T7 (150pk) met het idee dat de Turbo en aangelande er toch uitvliegen.

:wink:

jarno93
Geregistreerd lid

Bericht door jarno93 » za 02 mar, 2013 20:23

T7 is wat charmanter, echter voor brute kracht > 350 pk zou ik voor t5 gaan, zuigers drijfstangen etc kunnen daar beter tegen.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 02 mar, 2013 22:22

Wie voor veel pk's wil gaan heeft natuurlijk niets met milieuzever, dus zou m.i. een T5 het beste uitgangspunt zijn.

SaDi
Geregistreerd lid

Bericht door SaDi » zo 03 mar, 2013 10:28

Dit is leuk om mee te beginnen mijn idee :arrow: http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=9" onclick="window.open(this.href);return false;

:twisted:

Plaats reactie