Sinds dit weekend heb ik de 345mm Hirsch setup met ds2500 blokken en rvs leidingen voorop gemonteerd zitten.
Het remt echt super! Wat ik wel vind, en dat vond ik ookal met mijn standaard aero setup, is dat de achter remmen niet zoveel doen. Ik wil nu voor de achter remmen ook graag wat beter vertragende blokken monteren.
Het geheel zit trouwens gemonteerd onder mn alu 39 wielen en past net! Dus voor alle duidelijkheid, voor 345mm remmen heb je geen 18" nodig. Althans niet i.c.m. de GM klauwen.
Weet iemand of er een ds2500 blok geschikt is of met een kleine aanpassing geschikt te maken is voor de standaard 2002+ achterremmen? Of anders een ander goed alternatief?
345mm hirsch voorop, welke blokken achter?
-
Tubefreak
- Donateur

Re: 345mm hirsch voorop, welke blokken achter?
Off topic. Ben ook aan het kijken naar een BBK. Welke klauwen heb jij hier nu precies op zitten? De Brembo of de Turbo-X? Indien laatste, waar heb jij de set gevonden?
Gr Maarten
Ps dit vraagt om foto's.
Pps ik snap inmiddels dat Hirsch een 345 set met klauw levert gelijk aan Turbo-X. Heb je de set via Hirsch gekocht?
Gr Maarten
Ps dit vraagt om foto's.
Pps ik snap inmiddels dat Hirsch een 345 set met klauw levert gelijk aan Turbo-X. Heb je de set via Hirsch gekocht?
-
rs13
- Geregistreerd lid
TurboX en Hirsch en Opel vectra OPC 2.8 v6 turbo zijn dezelfde klauwen en schijven idd. Alleen van opel weet ik niet zeker of alle bouwjaren deze 345 setup hebben. Alles is in elk geval uitwisselbaar. Je kunt dus van elk model deze onderdelen gebruiken. In feite heb je alleen de klauwen nodig, de rest kun je gewoon aftermarket bestellen. Dus de schijven en remblokken.
De onderdelen zijn erg gewild, ook onder opel rijders dus je moet gewoon goed opletten en als je een setje tegenkomt, er bovenop springen
Ik ben echt enorm onder de indruk van het remvermogen, het remmen gaat nu zoveel makkelijker, ietsje meer pedaalkracht betekent direct veel vertraging, heerlijk hoort bij de inmiddels 300pk maar zelfs bij standaard vermogen is het heerlijk.
Heb ook naar andere bbk opties gekeken, echter als je goed materiaal wil dan lopen de prijzen erg hard op. Ik had zelf de voorwaarde geen chinese/ taiwanese bbk te willen kopen, ook geen maptun/ nexx. Daarnaast wilde ik mn 17 inch winterwielen blijven gebruiken. Deze setup is wellicht minder opvallend en niet 4 pots maar is wel degelijk en remt als een dolle
De onderdelen zijn erg gewild, ook onder opel rijders dus je moet gewoon goed opletten en als je een setje tegenkomt, er bovenop springen
Ik ben echt enorm onder de indruk van het remvermogen, het remmen gaat nu zoveel makkelijker, ietsje meer pedaalkracht betekent direct veel vertraging, heerlijk hoort bij de inmiddels 300pk maar zelfs bij standaard vermogen is het heerlijk.
Heb ook naar andere bbk opties gekeken, echter als je goed materiaal wil dan lopen de prijzen erg hard op. Ik had zelf de voorwaarde geen chinese/ taiwanese bbk te willen kopen, ook geen maptun/ nexx. Daarnaast wilde ik mn 17 inch winterwielen blijven gebruiken. Deze setup is wellicht minder opvallend en niet 4 pots maar is wel degelijk en remt als een dolle
-
Tubefreak
- Donateur

Ben er achter dat J & D deze set verkoopt!
Neo Brothers hebben op een van hun race wagens ook deze setup en achter gewoon 9-5 aero werk. En dat werkt erg goed volgens hen.
Neo Brothers hebben op een van hun race wagens ook deze setup en achter gewoon 9-5 aero werk. En dat werkt erg goed volgens hen.
-
rs13
- Geregistreerd lid
Ja heb hetgezien idd, maar daar zit dan ook een naaf bij geloof ik, deze heb je op zich niet nodig.