T7 Originele BOV Omleiden

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
ZaVo
Geregistreerd lid

Bericht door ZaVo » ma 12 nov, 2012 21:11

Wie kan me vertellen waarom deze modificatie word gedaan,zoals op de foto??

Foto is wel heel klein..

Kan er op deze manier een grotere bov worden aangesloten zonder check engine problemen??

K heb veel foto's gezien met deze modificatie en dan ne andere bov..
Is dit eigenlijk te doen??

Voor diegene die t foto's nie zien..

De gaatje op de intake word afgedopt,de buis die van de bov naar de gaatje van de intake gaat wordt omgeleid tot in t midden van de luchtmassameter rubber..
Dus intake gaatje dicht,1 eind van de buis wordt aangesloten op de bov en de andere einde komt tussen luchtmassameter en rubber..

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: T7 Originele BOV Omleiden

Bericht door johnb52 » ma 12 nov, 2012 21:33

Goeie belgenmop :lol:

Zie t plaatje hieronder :wink:

ZaVo
Geregistreerd lid

Bericht door ZaVo » ma 12 nov, 2012 22:37

johnb52 schreef:Goeie belgenmop :lol:

Zie t plaatje hieronder :wink:
Was de link vergeten :roll:

http://www.google.be/imgres?q=saab+t7+d ... :100,i:175" onclick="window.open(this.href);return false;

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 13 nov, 2012 0:28

Van wat ik er van begrijp is dat hij een td04 op zijn T5 heeft gemonteerd en daarom heeft hij een T7 cobra als aanvoerbuis genomen. Zijn dump-valve past niet op de cobra dus heeft hij hem op de inlaatbuis voor de lmm aangesloten. Nu wil hij dat luchtdicht maken maar wat hij ervoor gebruikt heeft is gaan smelten.

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » di 13 nov, 2012 0:54

Op het plaatje zie volgens mij echt een T7 blok ( zwarte DI, T7 deliveri pipe, en voor zo ver mogelijk geen olie dop).
Begrijp niet waarom je het zo zou maken als je toch met een standaard (king) cobra rond rijd.
Voor de LMM is zowieso niet handig, dan meet hij die lucht dus dubbel.

Verder snap ik je vraag niet goed. Je wilt een bov die meer boost aan kan? Of heb je graag bling bling onder de kap?

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » di 13 nov, 2012 10:25

copy van de man zen verhaal
"Hi all,
As some of you may know I have put a TD04HL-15T and cobra pipe on my 9-3SE (Trionic 5), I also used a rubber bung to blank the hole for recirculating dump valve..., and it just started to melt :( Any other idea on how to blank it or what material bung use so it will not melt?"
wat ik in men beste engels eruit kan maken dat indien hij de bov aansluit op de cobra de verbinding smelt
nadien komen er pipo's uitleg geven dat je die dient af te stoppen en de leiding leggen zoals op de foto liet zien
indien ze de originele buis gebruiken die bij de bov zit van een t7 had de man zoveel geprul niet hoeven te doen

als je verder in dat topic leest dan merk je dat er daar nog dommer vragen gesteld worden dan hier :) of is de feetback hier is beter
het zal het laatste zijn :lol:
mvg werner

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 13 nov, 2012 12:26

Max, die foto is niet van de TS zelf, maar een voorbeeld voor hem zoals hij die aan zou moeten brengen volgens de leute daar.

Plaats reactie