Hallo Saabers,
Ik heb een verlagingsset (Eibach + Bilstein) klaar liggen om gemonteerd te worden.
Er zitten nogal wat onderdelen die betrekking hebben op vering/demping.
Ik heb iig de veerpootlagers met behuizing voor de voorzijde erbij besteld en de doorslagrubbers voor achterzijde.
Zijn er nog meer onderdelen die ik direct maar moet vernieuwen wanneer ik de set ga monteren?
Ik wil namelijk niet over een half jaar weer onder de auto liggen om onderdelen te vervangen die ik nu gelijk had kunnen vervangen.
Moeten o.a. de doorslagrubbers aan de voorzijde ook gelijk vervangen worden? Er zijn nl 2 soorten "groen" en "rood". welke heb ik nodig?
Ik heb een Saab 9-3 SE B205R. Maptun stage 4- autom. met 238.000 km op de teller (nieuw blok bij 215.000). de diverse onderdelen
hebben dus al een aardige rit achter de rug.
Graag jullie advies.
groet,
Danny
verlagingsset monteren
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: verlagingsset monteren
als je toch bezig gaat haal dan meteen de achteras er onderuit en vervang de slappe plastic bussen voor zwarte powerflex bussen (zwart is de harde variant paars de zachte) omdat de gare bussen voor extra stuur bewegingen zorgen die jij niet maakt of wilt
wat je ook meteen even wil doen zijn de remslangen achter de dingen zijn altijd een stuk dicht gedrukt door roest bij de overgangen van slang naar nippel
wat je ook meteen even wil doen zijn de remslangen achter de dingen zijn altijd een stuk dicht gedrukt door roest bij de overgangen van slang naar nippel
-
AR
- Donateur (2x)

Aanslagrubbers aan de voorzijde heb je niet meer nodig met Bilstein's. Deze gaan niet passen ivm de dikkere stang van de Bilsteins en is bij deze dempers ook niet nodig.
Hier een lijstje waar je op zou moeten/kunnen letten.
- Stuurkogels
- Draagarmrubbers (Wellicht de middeslste vervangen voor powerflex)
- Achterasbussen eventueel Powerlfex (Zoals Tanisha al aangeeft)
- Fuseekogels (Is een geheel met de draagarmen)
- Even controleren of je StrutMount's niet gescheurd zijn.
Suc6
Gr Arco
Hier een lijstje waar je op zou moeten/kunnen letten.
- Stuurkogels
- Draagarmrubbers (Wellicht de middeslste vervangen voor powerflex)
- Achterasbussen eventueel Powerlfex (Zoals Tanisha al aangeeft)
- Fuseekogels (Is een geheel met de draagarmen)
- Even controleren of je StrutMount's niet gescheurd zijn.
Suc6
Gr Arco
-
Danny T
- Geregistreerd lid
thanks voor de info. Dit helpt mij alweer een eind op weg.
Het vervangen van alle andere rubbers en de onder en boven bussen voor de achterschokbrekers? is dit wel nodig ?
En over powerflex gesproken: Zijn de genoemde rubbers voldoende of moet de rest ook gelijk gedaan worden (of kan dit later)
vwb de remleidingen wil ik stalen leidingen nemen. moeten de voorste dan ook van staal of kan dit wachten.
Wordt weer een flinke klus en kan ik mijn garagehouder weer spekken met wat uurtjes werk. zie het niet zitten om het zelf te doen.
Heb daar ook de ruimte niet voor..... Is er iemand die wat extra's wil verdienen en onder het uurtarief van een garagebedrijf zit?
Het vervangen van alle andere rubbers en de onder en boven bussen voor de achterschokbrekers? is dit wel nodig ?
En over powerflex gesproken: Zijn de genoemde rubbers voldoende of moet de rest ook gelijk gedaan worden (of kan dit later)
vwb de remleidingen wil ik stalen leidingen nemen. moeten de voorste dan ook van staal of kan dit wachten.
Wordt weer een flinke klus en kan ik mijn garagehouder weer spekken met wat uurtjes werk. zie het niet zitten om het zelf te doen.
Heb daar ook de ruimte niet voor..... Is er iemand die wat extra's wil verdienen en onder het uurtarief van een garagebedrijf zit?
-
tanisha
- Geregistreerd lid
nee andere rubbers hoeven niet die kan je beter origineel laten de dikke middelste bus voor is nogal persoonlijk als ik het nu weer zelf moest doen zou ik echt alleen de achteras van zwarte powerflex voorzien en de rest standaard laten
dit scheelt je een hoop trillingen in het stuur omdat je eigenlijk de modificatie van de draagarmen ongedaan maakt die saab in het 2de productie jaar uitvoerde op de 900ng i.v.m trillingen tussen de 90km en de 120km
dit scheelt je een hoop trillingen in het stuur omdat je eigenlijk de modificatie van de draagarmen ongedaan maakt die saab in het 2de productie jaar uitvoerde op de 900ng i.v.m trillingen tussen de 90km en de 120km
-
johnb52
- Donateur (7x)

Danny T schreef:thanks voor de info. Dit helpt mij alweer een eind op weg.
Ik zou hiervoor van te voren vragen wat hij er voor vraagt. Doe ik ook altijd
-
Spatje
- Donateur (3x)

Wiellagers, die krijgen het ook wel te verduren met wat meer power en een strakker onderstel.