i-tje tunen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Re: i-tje tunen

Bericht door evo » wo 18 jul, 2012 12:49

tanisha schreef:...Evo in misschien ook eens leuk je in te lezen over oldskool tuning wat eigenlijk een veel grotere kunst is als turbo motoren tunen omdat je alles met hardware doet...
...boeken zat over staan meid :-)

Voor NA tuning geld veelal hetzelfde als voor turbo tuning tot je over ambient pressure gaat... Voor vermogen begint het daar pas leuk te worden echter voor gewoon dagelijks cruizen/gebruik blijf je daar natuurlijk onder.

Als je onder spaghetti een equal length exhaust manifold bedoeld... Die heeft SAAB nooit gemaakt. Daarvoor moet je aftermarket gaan. Zoals brinky ook al aangeeft.

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: i-tje tunen

Bericht door evo » wo 18 jul, 2012 12:53

Afbeelding

Equal length, 9000 turbo, 9-3 en 9-5 turbo

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 18 jul, 2012 13:07

vindt ik een ontzettend gaaf ding! :wow: heb je dat nog echt goed lopend gekregen met die dikke turbo?

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 18 jul, 2012 13:15

Afbeelding

Of klik op de links in mijn onderschrift... Het was wel een hoop gestoei. Die ik zo snel niet meer :-P

maxmink93
Geregistreerd lid

i-tje tunen

Bericht door maxmink93 » wo 18 jul, 2012 17:33

Aanraken 0-o!

rinop
Geregistreerd lid

Bericht door rinop » wo 18 jul, 2012 19:35

Ik heb daarnet een 2.3 ecu in mijn 2.0 gestoken. De auto trekt merkbaar beter, maar ik heb geen toerebteller meer en hij schakelt niet meer over naar gas... best eens de elektrische schema's naast elkaar leggen zeker?? Of weet iemand aan wat dit kan liggen?
De 900ng waar ik de ecu uitgehaald heb, heeft wel degelijk een spaghetti uitlaat, ook de katalysator is anders, maar vanaf de middenste pot tot achteraan is het hetzelfde! Dat wordt mijb volgende stap:-)
Iemand nog ideetjes wat ik nog kan doen??

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 18 jul, 2012 19:44

Ik vermoed dat ie niet meer op lpg overspringt vanwege het feit dat ie niet meer lambda 1 rijd maar eerder lambda <1 (rijker mengsel). Veel installaties schakelen pas over als een aantal keren gependeld is om de lambda 1.

Waarschijnlijk verbruikt ie nu ook mee brandstof, en is vervuilender...

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » wo 18 jul, 2012 23:11

rinop schreef:Ik heb daarnet een 2.3 ecu in mijn 2.0 gestoken. De auto trekt merkbaar beter, maar ik heb geen toerebteller meer en hij schakelt niet meer over naar gas... best eens de elektrische schema's naast elkaar leggen zeker?? Of weet iemand aan wat dit kan liggen?
De 900ng waar ik de ecu uitgehaald heb, heeft wel degelijk een spaghetti uitlaat, ook de katalysator is anders, maar vanaf de middenste pot tot achteraan is het hetzelfde! Dat wordt mijb volgende stap:-)
Iemand nog ideetjes wat ik nog kan doen??
moet je even kijken naar de vorm van de ecu je hebt grote vierkanten en kleinere rechthoekige die vorm moet beslist weer terug geplaatst worden anders kan je rare storingen krijgen zoals je nu ondervind

ook tussen sommige bouwjaren zitten kleine verschillen

als je het nog iets gedurfder wilt gaan doen kan je een kabelboom van een 900ng/9-3 turbo pakken en op 9000 software gaan rijden je moet dan wel wat meer aan gaan passen en krijgt dan ook een di cassette
het voordeel van dit alles is de trionic5 computer die je via de t5suite kan aanpassen en zo wat meer pit kan gaan geven
als je dit wilt gaan doen wil ik je wel helpen! :D

rinop
Geregistreerd lid

Bericht door rinop » do 19 jul, 2012 20:04

Het was de grote vierkante 2.3ecu :-( kwam uit een 900ng 1996, enig idee welk bouwjaar de goeie ecu heeft?:-)
Ik ga nu een mail sturen naar Van Kronenburg Motorsport(kms) voor een prijsofferte, dit lijkt mijn mss nog de makkelijkste manier om hem echt vlugger te laten gaan.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 19 jul, 2012 21:11

turbo er op schroeven dan gaat die pas echt een stuk rapper!

ik heb het met mijn cayenne-rode gedaan! :wink:

Plaats reactie