Welke koppeling set voor 9000 2.3T - 270 pk
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Welke koppeling set voor 9000 2.3T - 270 pk
Het lijkt dat ik een nieuwe koppelingset voor mijn 9000 binnenkort nodig zal hebben.
Het betreft een 2.3 FTP die getuned is naar +- 270 pk
Ik ben voornamelijk benieuwd naar de ervaringen en adressen waar het te verkrijgen is ev. met de prijs
Het betreft een 2.3 FTP die getuned is naar +- 270 pk
Ik ben voornamelijk benieuwd naar de ervaringen en adressen waar het te verkrijgen is ev. met de prijs
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Re: Welke koppeling set voor 9000 2.3T - 270 pk
Het koppel van de motor is een betere maatstaf voor het type drukgroep.
Kijk eens bij http://www.speedparts.se" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.maptun.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Maptun heeft er ook een voor € 250 type 240 mm die tot 450 Nm kan gaan.
Kijk eens bij http://www.speedparts.se" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.maptun.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Maptun heeft er ook een voor € 250 type 240 mm die tot 450 Nm kan gaan.
-
ivo 71
- In memoriam †
Praat eens met de Kawaman in Oisterwijk. Die heeft vast wel adresjes of mssn zelfs zo'n set aangezien hij regelmatig richting 400 pk tunt (tunet?). Je komt er zo'n beetje langs als je b.v. richting Venlo rijdt. En ik meen dat aatjeturbo in Utrecht een complete raceset van Abbot in de verkoop had van zijn stage XXX 9000.
Ivo
Ivo
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Heeft iemand nog goede of slechte ervaring met de sachs setje voor de 2.3T die je via de autohandel kan kopen. En is die anders dan sachs set die via abbott racing te bestellen is?
-
aatje turbo
- Geregistreerd lid
hey elo, ik had in de 9000 een standaard aero koppelingsplaat en een speciale Sachs sport drukgroep die bij R en D parts een Abbott drukgroep heet. Later heb ik nog even met een lichtervliegwiel met deze combi gereden en dat kan ik je zeer aanraden op de langzaam toeren opbouwende 2.3's.
Met deze koppleings combinatie rijden al veel 9000's over heel de wereld rond, hij hield meer dan 600Nm met gemak en je voelde bijna niet dat je met een sportkoppeling rijt, dus niet dat bokken van een sinterplaat. Dus een goede combinatie maar wel zeer prijzig.
Ik heb mijn combinatie al niet meer, die komt binnenkort op de 9000 aero van Bram, heb alleen nog een nieuw licht abbott vliegwiel liggen.
Met deze koppleings combinatie rijden al veel 9000's over heel de wereld rond, hij hield meer dan 600Nm met gemak en je voelde bijna niet dat je met een sportkoppeling rijt, dus niet dat bokken van een sinterplaat. Dus een goede combinatie maar wel zeer prijzig.
Ik heb mijn combinatie al niet meer, die komt binnenkort op de 9000 aero van Bram, heb alleen nog een nieuw licht abbott vliegwiel liggen.
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de tips
Het komt op volgende opties:
standaard 9000 (aero) koppeling set bij PFS voor 302 euro
sachs 9000 koppeling set bij PFS voor 257 euro
Deze zijn eventueel te verbeteren door een abbott drukgroep voor 359 pond
wat betreft andere opties
speedparts - heeft alleen standaard 9000 koppeling
maptun - komt in de buurt van 900 euro (die van 250 euro kan ik niet vinden) link ?
zijn er andere opties? En natuurlijk de ervaringen zijn welkom. Ook de vraag - een standaard 9000 aero koppeling zou goed moten zijn voor 270 pk (1.3 bar op 2.3T met td04).
Graag je reactie(s)
Het komt op volgende opties:
standaard 9000 (aero) koppeling set bij PFS voor 302 euro
sachs 9000 koppeling set bij PFS voor 257 euro
Deze zijn eventueel te verbeteren door een abbott drukgroep voor 359 pond
wat betreft andere opties
speedparts - heeft alleen standaard 9000 koppeling
maptun - komt in de buurt van 900 euro (die van 250 euro kan ik niet vinden) link ?
zijn er andere opties? En natuurlijk de ervaringen zijn welkom. Ook de vraag - een standaard 9000 aero koppeling zou goed moten zijn voor 270 pk (1.3 bar op 2.3T met td04).
Graag je reactie(s)
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
Inmiddels rij ik al een jaar rond met de standaard SAAB aero koppeling rond, die ik via PFS heb besteld. Het grijpt goed en ik ervaar geen problemen mee.
-
timdb
- Geregistreerd lid
De standaardkoppeling kan tot 450 Nm aan, lijkt me toch genoeg? Maptun verkoopt ook een sinterfrictieplaat voor een kleine 300 euro, te gebruiken in combinatie met de standaard drukgroep.
En als ik me niet vergis zit er geen verschil tussen de SACHS en SAAB koppelingen bij PFS, buiten het label dan!
En als ik me niet vergis zit er geen verschil tussen de SACHS en SAAB koppelingen bij PFS, buiten het label dan!
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
OP de engelstalige sites wordt er wel over verschil "gesproken". SAAB koppeling is beter, al wordt 'ie gemaakt door SACHS.timdb schreef:En als ik me niet vergis zit er geen verschil tussen de SACHS en SAAB koppelingen bij PFS, buiten het label dan!
-
timdb
- Geregistreerd lid
Ik rij toch al enige tijd met een SACHS-koppeling rond, de standaard 2.0LPT koppeling en deze begint toch nog steeds niet te slippen bij stage 2 (350 Nm). Originele specificaties waren 370 Nm voor de SAAB OEM 2.0 LPT koppeling
-
ZaVo
- Geregistreerd lid
Op mij oude 9000 cse stage 3 had k 457nm en was voorzien van ne sachs koppeling..
Mijne slipte toen noooit door..
Mijne slipte toen noooit door..