spacers voor oude steek 900?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

spacers voor oude steek 900?

Bericht door Sonab » vr 30 mar, 2012 8:56

Eigenlijk lijkt het me wel mooi om de bestaande velgen nog wat verder naar buiten te kunnen zetten. Er zit nog zat ruimte onder mijn wielkastranden (airflow). Je zou dan denk ik met spacers moeten werken?
Werkt dat goed en bestaat zoiets voor de 900 oude steek?
Of ga je je aandrijflijn /wielophanging er een grote 'opdonder' mee geven?

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: spacers voor oude steek 900?

Bericht door evo » vr 30 mar, 2012 18:47

4x ja... Lijkt me zo.

Je krijgt een lagere ET. Kijk eens bij biesheuvel ofzo. als je aan langere wielbouten moet adviseer ik je ze bij een gerespecteerde toko te kopen (bijv. Zoals biesheuvel). Ik heb slechte ervaringen met... Goeikope....

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

jwaterink
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door jwaterink » zo 01 apr, 2012 23:52

Euhm langere bouten? Bij een oudje heb je te maken met moeren en zoveel vlees heb je niet op de draadeinden

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 02 apr, 2012 9:41

Tja... dan moet je langere draadeindes plaatsen afhankelijk van het type spacer waar je voor kiest.

Maar dan moet ik vragen wat is "oude steek"? Mijn oudste SAAB, een 9000, had 4x nogwat met bouten...

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » ma 02 apr, 2012 9:51

ik heb 2 spacers gebruikt voor mijn 99 cc met Ronal turbo velgen (je weet wel, die van Heuschmidt). Is ook oude steek maar de as is iets korter, waardoor de velgen aan de binnenzijde aanliepen. Ik geloof dat deze van Biltema kwamen (maar weet het niet meer zeker).

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » ma 16 apr, 2012 11:30

4 x 114,3 mm ET40 voor 5,5" velg (superinca) (oude steek) met draadeinden...
Ik zou geen spacers gebruiken, maar als het dan toch naar buiten moet andere velgen (met een kleinere ET-waarde).
Draadeind wat je nu hebt is ongeveer 1 cm, met spacers wordt dat minder en dat vind ik persoonlijk geen veilig idee.

't is maar een idee hoor, ik snap je best en ik snap ook best dat je deze velgen wil blijven gebruiken ;)

:O:

Jan

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 16 apr, 2012 23:02

Dank voor de reacties! Super inca's vind ik je van het, ik zou eens de 6j variant kunnen overwegen (maar zeldzaam in oude steek?)

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » ma 16 apr, 2012 23:40

Uiterst zeldzaam die 6J superinca's in oude steek, want niet gemaakt.

Je kunt natuurlijk nieuwe steek onderbouw eronder klussen, met 6J superinca's voor de optiek, maar dan ben je wel even bezig en een kluit euro's verder.
Zo af en toe kom je 5,5J versie (voor "ons" dus) nog tegen, de 6J variant is nog weer een tik zeldzamer.

Of je al die moeite wil doen voor een paar mm spoorbreedte extra is een overweging die jij alleen kan maken...

:O:

Jan

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » di 17 apr, 2012 0:03

mee eens :wink:

Plaats reactie