Singh grooves
-
evo
- Donateur (2x)

Re: Singh grooves
@ T: Dat het bij lage toeren werkt wil ik best geloven. Dat is ook wat men veelvuldig beweerd. Dat proces snap ik ook wel. Misschien dat je zo wel aan een lager verbruik kunt komen (als je dus volgens het nieuwe rijden gaat rijden...)? Weet je dat al?
Waar ik mijn twijfels over heb is of de groves nog steeds een positieve uitwerking hebben bij verhoogde inlaat drukken, hoger in de toeren, onder langdurig zware belasting, etc.... Dit is waar ik mijn motor(en) hoofdzakelijk voor optimaliseer. Een wat gunstiger verbruik pak ik dan wel door wat met de onsteking en het mengsel te spelen in de gebieden waar de motor lager belast wordt (zeg bij cruizen tot 140 oid) en opbouw van koppel in het algemeen.
Ook ben ik benieuwd naar je ervaring op de lange termijn. Het schijnt, dat indien niet optimaal aangebracht, de groves vrij snel weer dicht "kolen"... denk dat je tijdens (en daarna) dat proces ook veel last van pingels krijgt (door nagloeien).
Waar ik mijn twijfels over heb is of de groves nog steeds een positieve uitwerking hebben bij verhoogde inlaat drukken, hoger in de toeren, onder langdurig zware belasting, etc.... Dit is waar ik mijn motor(en) hoofdzakelijk voor optimaliseer. Een wat gunstiger verbruik pak ik dan wel door wat met de onsteking en het mengsel te spelen in de gebieden waar de motor lager belast wordt (zeg bij cruizen tot 140 oid) en opbouw van koppel in het algemeen.
Ook ben ik benieuwd naar je ervaring op de lange termijn. Het schijnt, dat indien niet optimaal aangebracht, de groves vrij snel weer dicht "kolen"... denk dat je tijdens (en daarna) dat proces ook veel last van pingels krijgt (door nagloeien).
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Als zo'n goedkope ingreep zo'n significant verschil had gegeven, dan hadden alle autofabrikanten en tuners het al jaren geleden toegepast. Ik vrees dat dit toch in het rijtje benzinetankmagneten, Vortex-inlaat-apparaten en bougievonkjes gaat.
If it sounds too good to be true; it usually is.
If it sounds too good to be true; it usually is.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
@ evo we zullen het zien wat het gaat worden kool zat er bijna niet in mijn motor wat redelijk bijzonder is voor een blok met 4,5 ton op de zuigers was zelfs nog de tekst te lezen en dat zie ik niet vaak
een echt hoge druk draai ik niet ik zit op 0,5 bar en dat is zat op een i motor
het nieuwe rijden vindt in zo'n onzin ik rij op gehoor/gevoel ik hou er niet van het spul extreem te belasten daarom halen mijn auto's zulke hoge kilometerstanden en hou ik de boel heel
een echt hoge druk draai ik niet ik zit op 0,5 bar en dat is zat op een i motor
het nieuwe rijden vindt in zo'n onzin ik rij op gehoor/gevoel ik hou er niet van het spul extreem te belasten daarom halen mijn auto's zulke hoge kilometerstanden en hou ik de boel heel
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Dat is leuk natuurlijk, maar als iemand een wat sportievere rechtervoet heeft dan weet je dus niet of de zaak heel blijft?het nieuwe rijden vindt in zo'n onzin ik rij op gehoor/gevoel ik hou er niet van het spul extreem te belasten daarom halen mijn auto's zulke hoge kilometerstanden en hou ik de boel heel
Als je 10.000km als een bejaarde gaat rijden (even ter voorbeeld) blijft de zaak uiteraard langer heel dan wanneer je een circuitdagje gaat doen. Bij dat laatste weet je eigenlijk pas of het goed werkt lijkt mij..
-
Edward9-5
- Geregistreerd lid
Lijkt me ook niet het allerbeste voorbeeld, want nu kijk je naar twee uitersten....Als je 10.000km als een bejaarde gaat rijden (even ter voorbeeld) blijft de zaak uiteraard langer heel dan wanneer je een circuitdagje gaat doen. Bij dat laatste weet je eigenlijk pas of het goed werkt lijkt mij..
Als je zeker wil weten of het heel blijft en of het werkt, zou je zeer brede tests moeten doen met heel veel variabelen, veel kilometers en onder veel verschillende omstandigheden...
Het enige wat Tanisha kan testen is of het bij haar auto en met haar rijstijl werkt en heel blijft. Niks meer en niks minder... Of het bij jou werkt zou je dan zelf moeten proberen. En als nu heel veel mensen dat doen, heb je na bijvoorbeeld 1 of 2 jaar een beetje resultaat waar je wat over kan zeggen.