- Saab 9-3 2.0t, T5 uit 2000
- 3" downpipe
- Stage 3 LPG software tuning 200 pk / 360 Nm (G-Ice)
Met een software aanpassing kan deze configuratie naar 265 pk, echter, met LPG zijn dan andere injectoren nodig en deze laten inbouwen is erg duur. (800 euro incl. inbouw en calibratie). Nu is 200 pk voor dagelijks gebruik natuurlijk prima, maar zo af en toe zou 265 pk wel leuk zijn!
Is het mogelijk om begrenzer tot 200 pk in te bouwen, die aan gaat op het moment dat ik op LPG rij. Het inschakelen is te doen, immers, er is een signaal: de LPG installatie zet de brandstofpomp uit. (Met een relais kan daardoor wel meer aangestuurd worden)
Echter, de vraag is: hoe het vermogen te beperken op +/- 200 pk? Een optie is dat ik de APC klep uitschakel, maar dan is het een LPT met de basis turbodruk en is het vermogen begrensd op zo'n 155 pk. Dit heb ik geprobeerd, maar het is wel een groot verschil: nog zo'n 45 pk erbij zou nog wel erg mooi zijn...
Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om de basis turbodruk te verhogen, zodat er daardoor vermogen is met een uitgeschakelde APC klep?
Of kunnen er sensoren beinvloed kunnen worden, waardoor het vermogen begrensd wordt?
Graag jullie idee'en... ik ben benieuwd!
Ik denk dat velen dit erg interessant vinden, aangezien stage 1 al boven de 200 pk uit komt!