voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
Chevara
- Geregistreerd lid
Bericht
door Chevara » di 24 jan, 2012 10:47
Hallo Forum,
ik loop met de gedachte om ooit een keer iets aan optische tuning te doen dmv b.v een Duplex uitlaatsysteem wat ik ben tegen gekomen bij :
http://link.marktplaats.nl/516642079" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vraag me alleen af of er dan motorisch niet iets gaat veranderen of aangepast moet worden i.v.m drukverschil ..

....?
Bedankt alvast voor reacties,
Björn
-
shearwater
- In memoriam †
Bericht
door shearwater » di 24 jan, 2012 11:46
Kan er gewoon onder zolang het nieuwe systeem geen verminderde doorstroming heeft.
-
evo
- Donateur (2x)

Bericht
door evo » di 24 jan, 2012 12:25
Als je alleen cat-back vervangt zal het iid weinig tot niets uit maken... behalve looks en geluid dan (waarschijnlijk).
-
koen1984
- Geregistreerd lid
Bericht
door koen1984 » di 24 jan, 2012 20:23
Die cabrio is mijn auto

ik ben er heel blij mee
echt heel veel bekijks

geluid kun je zelf kiezen maar bij een cabrio met power mocht het van mij
wel wat meer geluid maken...
succes!
-
Chevara
- Geregistreerd lid
Bericht
door Chevara » wo 25 jan, 2012 13:28
Mooie bak zo ! Ik heb sowieso een zwak voor auto´s met duplexuitlaten, vind het optisch gewoon erg mooi uitzien, beter dan naast elkaar. Meer gleuid hoeft ie van mij niet te maken, maar das natuurlijk persoonlijk.
Heb ´m al op het " to do " lijstje gezet

-
millerman
- Donateur (3x)

Bericht
door millerman » wo 25 jan, 2012 16:19
Heel goed! Dubbele pijpen zijn cool
Ik kwam in mijn zoektocht ook nog een aanbieder tegen die vanuit de standaarddemper een pijp naar de extra demper legde. In plaats van halverwege het achterstuk van de uitlaat een Y-stuk naar 2 dempers te laten gaan. Eigenlijk dus maar een half werkende oplossing, ik vond het heel suf. Ik neem aan dat dit bij deze aanbieder niet het geval is.
-
Niels83
- Donateur (3x)

Bericht
door Niels83 » wo 25 jan, 2012 16:30
Dit heb ik er ook onder zitten (maar van een andere fabricant), zie het foto album. Er hoefde niets aangepast te worden

-
Chevara
- Geregistreerd lid
Bericht
door Chevara » wo 25 jan, 2012 17:14
@ Millerman : ik kan nu wat heel schunigs gaan zeggen over " dubbele pijpen " maar ik zal het maar niet doen
Ik vind een Y-stuk ook beter dan een extra pijp naar de 2e demper, lijkt me toch wat degelijker. Er zijn in ieder geval positieve reactie´s , dat doet me wel deugt

-
millerman
- Donateur (3x)

Bericht
door millerman » wo 25 jan, 2012 17:23
Of om de New Kids te citeren: "dubbele pijpen, k*t!"
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Bericht
door Coenwagner » wo 25 jan, 2012 17:48
millerman schreef:Of om de New Kids te citeren: "dubbele pijpen, k*t!"
Wel DTM styl he!
-
Chevara
- Geregistreerd lid
Bericht
door Chevara » wo 25 jan, 2012 19:37
Da hedde gij goe gezegt jonguh !!

-
Krizzie
- Donateur (3x)

Bericht
door Krizzie » wo 25 jan, 2012 20:38
Wel even rekening houden met de daadwerkelijke prijs, want die is niet zo laag als de prijs doet vermoeden.
-
koen1984
- Geregistreerd lid
Bericht
door koen1984 » wo 25 jan, 2012 20:56
Idd, heb 550€ betaald...
-
Chevara
- Geregistreerd lid
Bericht
door Chevara » wo 25 jan, 2012 21:01
Als ik de site moet geloven zou ik dus met mijn 9-5 met 450 euro klaar moeten zijn als ik zo wil als de 95 op de foto.