9000 aero motor in achterwiel aangedreven auto?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
sjak
Geregistreerd lid

Re: 9000 aero motor in achterwiel aangedreven auto?

Bericht door sjak » zo 25 dec, 2011 1:49

giuliettaevo schreef:Maar ik wil dus echt never nooit gen automaat in een auto om lol mee te hebben :|
Dan heb je in de verkeerde wagens met automaat gereden :wink:

Daarnaast heeft een automaat icm een dikke turbo nog een voordeel, nl dat je niet van het gas hoeft om te schakelen. Verder zal een automaat met de juiste opbouw duurzamer zijn dan een handbak (koppeling). Maar je levert dan wel aan comfort in als je de bak al te gek opbouwt, harde schakelpunten, en met een histall converter zit je onder de stall speed echt door pudding te roeren; met een kleine 4-cilinder zal dit misschien nog wel vervelender zijn dan met een V8.

Maar automaat of handbak is eigenlijk net zon discussie als witte wijn of rode wijn :wink:

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » zo 25 dec, 2011 11:04

Wijn is vies. :lol:

gydomatra
Geregistreerd lid

Bericht door gydomatra » zo 25 dec, 2011 12:22

giuliettaevo schreef:Klopt helemaal. Maar die 1000 pk is meestal toch wel met een andere bak. :wink: De ZF 320 bak van een E36 3.0 M3 of E36 328i is wel zo sterk maar heeft helaas geen los koppelingshuis. :(

Vriend van mij heeft er nog 3 liggen. :wink: Die komen ook allemaal tegen dikke blokken te zitten. :mrgreen:
Ben wel benieuwd wat voor dikke blokken dat zijn :?: > 300 pk?

gydomatra
Geregistreerd lid

Bericht door gydomatra » zo 25 dec, 2011 12:29

giuliettaevo schreef:Klopt helemaal. Maar die 1000 pk is meestal toch wel met een andere bak. :wink: De ZF 320 bak van een E36 3.0 M3 of E36 328i is wel zo sterk maar heeft helaas geen los koppelingshuis. :(

Vriend van mij heeft er nog 3 liggen. :wink: Die komen ook allemaal tegen dikke blokken te zitten. :mrgreen:
Had halverwege het jaar nog een idee om een 7,5 liter V8 uit een Mercury cougar te prepareren voor de volvo 760 estate. Motor heeft nu ongeveer 370 pk en minimaal 600 NM. Zou met kunst en vliegwerk passen in de volvo maar is erg zwaar voor op de vooras. Werd mij helaas afgeraden door verschillende mensen vanwege gewicht en verbruik. Die ZF 320 bak, past dat ook via een pasplaat op een Ford V8 bigblok?

dommelrules
Geregistreerd lid

Bericht door dommelrules » zo 25 dec, 2011 13:47

giuliettaevo schreef:Maar die 1000 pk is meestal toch wel met een andere bak.
Ok. Dat wist ik niet.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » zo 25 dec, 2011 14:42

sjak schreef:
giuliettaevo schreef:Maar ik wil dus echt never nooit gen automaat in een auto om lol mee te hebben :|
Dan heb je in de verkeerde wagens met automaat gereden :wink:
Dan wordt dit soort werk wel een stuk lastiger met een automaatje :P : http://www.youtube.com/watch?v=SAfd7_xX ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 25 dec, 2011 14:54

@ bennie; dit noemen ze een dweilbak :wink:

maarrrrrr wath the f...k

giuliettaevo
Geregistreerd lid

Bericht door giuliettaevo » zo 25 dec, 2011 16:02

wijn is idd. vies... :lol:

Maar automaten vind ik gewoon niks, net als overigens die flipperbakken. Gewoon een handbak en koppeling monteren en schik hebben. 8) Overigens heb ik er diverse gereden waaronder ook BMW 335d en mercedes E55 AMG maar het was het gewoon net niet. :( Voor dagelijks is het wel lekker hoor! alleen neit om te spelen en lekker rond te gallen. Is meer gemaakt voor rechtdoor en op de snelweg.

En met een adapterplaat kun je de meeste blokken en bakken wel met elkaar verbinden. Alleen zul je die adapterplaat dan wel zelf moeten maken. En je moet er rekening mee houden wat de overbrengingen van de bak zijn i.c.m. de reeds aanwezige achteras. De Zf 320 bak heeft bv een 1:1 V en daarbij wil je meestal een lange eindoverbrenging hebben.

Voor tegen de Getrag 265 liggen bij mijn vriend een paar Audi 5 cilinders klaar, minimaal 350-500 pk als het klaar is. Eentje komt er in een c-kadett station en een andere in een VW Jetta 1 die wordt omgebouwd naar RWD. 8)

giuliettaevo
Geregistreerd lid

Bericht door giuliettaevo » zo 25 dec, 2011 16:09

http://www.youtube.com/watch?v=wUP1xLMQsCM" onclick="window.open(this.href);return false;

deze kadett komt straks 500 pk audi 5 cilinder power in... Hier lag er nog 300 pk Opel 2.0 16v turbo in. :D

Lekker schuiven met 100% sper. :mrgreen:

dommelrules
Geregistreerd lid

Bericht door dommelrules » zo 25 dec, 2011 16:13

Ik heb een E23 745i op .7 bar. Daar gaat een 260 achter met een Sachs performance koppeling. Leuk, die automaten maar ik heb ook liever een handbak.

giuliettaevo
Geregistreerd lid

Bericht door giuliettaevo » zo 25 dec, 2011 16:35

dommelrules schreef:Ik heb een E23 745i op .7 bar. Daar gaat een 260 achter met een Sachs performance koppeling. Leuk, die automaten maar ik heb ook liever een handbak.
Dikke bak... 8) Grotere intercooler, dikke uitlaat en een ander injectiesysteem met grote injectoren erop en de druk omhoog... 8)
Heerlijk sterke blokken die M30's. Als ik geen Alfist was zou ik waarschijnlijk BMW rijden. :oops:

sjak
Geregistreerd lid

Bericht door sjak » ma 26 dec, 2011 17:27

bennie schreef:Dan wordt dit soort werk wel een stuk lastiger met een automaatje :P : http://www.youtube.com/watch?v=SAfd7_xX ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
O, een beetje de banden laten roken, op een parking driften en wat rellen in het verkeer zal hooguit nog makkelijker zijn met een automaat :wink: en je hoeft dan niet iedere 100km de koppeling te vervangen :P

Met automaat zal de rest van de ophanging/aandrijflijn vaak wat langer meegaan omdat de klappen wat milder zijn, hoewel dat deels ook afhangt van het blok en de grip (geen grip = geen stukken, alleen kale banden :lol: ). Verder maakt het ook wat uit waar de wagen voor gebruikt wordt, bv voor bracket racing is een handbak zowat uitgestorven.

Probleem is dat in euro-wagens vaak de verkeerde automaat achter een veel te suf blok met poedel-koppel wordt gehangen, en dan schiet het inderdaad totaal niet op. Daarentegen is er weinig zo vervelend om met een handbak als een geconditioneerde josti in de file en stadsverkeer dwangmatig koppeling, 1e versnelling, koppeling 2, koppeling, etc te blijven herhalen.

Als het voor de lol is, dan zal persoonlijke smaak bepalend zijn, en over smaak..... :wink:

Het kan allebei enorm leuk zijn :D

Volgens mij ook aardig afgedwaald van de topic :oops: :oops: :oops:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 26 dec, 2011 18:04

volgens mij moet je met een b omega bak aardig uit de voeten kunnen

als je kijkt wat er soms uit de 3.0v6 blokken gehaald wordt zal het wel los lopen met een dergelijke bak
ga anders een op het opel forum beurten daar kunnen ze je goed verder helpen! :wink:

Plaats reactie