Kromme remschijven; wat te doen...

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
AlexJ
Donateur
Donateur

Kromme remschijven; wat te doen...

Bericht door AlexJ » do 15 dec, 2011 11:42

Binnen 6 maanden na het plaatsen van nieuwe remschijven heb ik wederom kromme schijven.
Hoe krijg ik het voor elkaar? Ik snap er niks van!
- Plaatsing door Peter Heijnes, dus dat zal goed zijn gegaan. (tgl blokjes mee vervangen)
- Ik rem nooit overmatig hard en veel.
- na flink remmen, wat af en toe gebeurt, laat ik mijn remmen altijd afkoelen en zet ik nooit mijn voet op de rem.

Ik heb niet zo'n zin om weer nieuwe remschijven te plaatsen om deze dan weer binnen 6 maanden te moeten vervangen. Wat ik dus eigenlijk wil is de oorzaak en/of het probleem wegnemen. De oorzaak weet ik niet. Misschien wel een plas water na een keer flink remmen (ook wel, pech). Wie zal het zeggen.
Mijn vraag is eigenlijk, wie heeft een goed idee, danwel een goed alternatief voor de OEM schijven, die;
- minder snel krom trekken dan de OEM
- minimaal even goed remmen als de OEM schijven
- onder 16" velgen passen (zowel winter als zomer set staan op de 16" velgen)
- betaalbaar zijn

Ik ben benieuwd naar jullie tips / suggesties

inactief
Geregistreerd lid

Re: Kromme remschijven; wat te doen...

Bericht door inactief » do 15 dec, 2011 11:58

Bij evo, ba(r)tje, maarten en mij blijven de EBC ultimaxx met redstuff ondanks alle mishandelingen gewoon prima.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 15 dec, 2011 12:11

Bij mij werkt de combinatie Brembo/Ferodo DS2500 erg goed. Die blokken lijken ook amper te slijten, de meerprijs zeker waard wat mij betreft.

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » do 15 dec, 2011 12:20

Gas is alles...Remmen is .... :)

Bij mij waren de trillingen ook steeds aanwezig (originele schijven met Redstuff) nu EBC schijven + Redstuff en geen problemen meer gehad. Andere optie, Brembo + Ferrodo, heb ik nog nooit iets negatiefs over gehad kwa remmen.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » do 15 dec, 2011 16:45

millerman schreef:Bij mij werkt de combinatie Brembo/Ferodo DS2500 erg goed. Die blokken lijken ook amper te slijten, de meerprijs zeker waard wat mij betreft.
Die combi heb ik ook op de classic aan de voorzijde, remt goed!

Alleen soms piepen de blokken een beetje? :|

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 15 dec, 2011 16:46

Yep, ze piepen wat als je bijna stilstaat. Met ramen dicht en radio aan hoor ik het nog amper, dus storend is het niet.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 15 dec, 2011 17:48

Als het heel erg is en je schijven nog wat vlees hebben (en dat zal wel als ze nog maar 6 mnd oud zijn... mag ik hopen :wink: ) Zou je kunnen overwegen je schijven af te laten draaien... maarja, 't is en blijft een plakmiddel.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 15 dec, 2011 18:02

Gokje het zijn Scantech remschijven cq. waardeloze troep ? In dat geval helpt afdraaien ook niet (dezelfde nieuwe schijven zijn wss ook goedkoper dan het afdraaien op zich) want dan komt het probleem zo weer terug.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » do 15 dec, 2011 21:20

Ik heb bij mijnautoonderdelen.nl laatst 2 brembo schijven gekocht met 50% korting.

Waren voor de 9000 overigens, maar 900ng zullen ze vast ook wel hebben. :)

Plaats reactie