ervaring dubbele stabilisator achter bij 9-3 OG

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
brinky
Donateur
Donateur

Re: ervaring dubbele stabilisator achter bij 9-3 OG

Bericht door brinky » do 17 nov, 2011 13:45

De meeste bouwmarkten verkopen 4.6. Die zou ik persoonlijk vermijden.
8.8 bouten zijn prima.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 17 nov, 2011 22:49

...ik zeg 't maar weer... 8.8 of liever 10.9 en echt die dingen zijn bij elke zichzelf respecterende ijzerhandel te kopen!

Even een google actie:
http://www.tooltopper.nl/zeskantbout-ze ... =2&sort=3a" onclick="window.open(this.href);return false;

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » do 17 nov, 2011 23:02

Ik had de auto toch nog even op de brug, dus heb even gekeken. De mijne komen bij de Formido vandaan en zijn inderdaad 8.8

Gr Arco

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » vr 18 nov, 2011 0:27

bij een mechanisatiebedrijf zijn ze ook wel te verkrijgen
ik haal dat soort spul ook altijd bij zoon bedrijf
10.9 zijn van die gehardstalen bouten en zwart van kleur toch

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 18 nov, 2011 17:17

idd die zwarte: nou in lelystad en ommelanden kan ik ze niet vinden, bedankt voor het linkje evo, ik vond ar zijn tip ook goed maar het wordt de tooltopper

windekind
Donateur
Donateur

Bericht door windekind » vr 18 nov, 2011 22:16

In Lelystad zit toch ook een Lasaulec? Vreemd dat je geen goede kwaliteit bouten kan vinden. Dacht dat het in het nieuwe land stikt van de landbouw mechanisatie bedrijven.

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » vr 18 nov, 2011 23:26

hier bij ons hebben de landbouw mechanisatie bedrijven het in iedergeval wel ja

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 19 nov, 2011 8:21

lasaulec is al een tijdje gesloten.
nieuwstad zit hier wel: kan ik eens gaan kijken. ik kom daar regelmatig voor andere zaken maar zal eens goed naar de bouten kijken
thnx voor deze tip, gaan we eerst doen (ik heb ineens tijd want mijn rechterduim heeft een weekje rust nodig)

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 19 nov, 2011 8:29

beetje :offtopic: maar als je in dat weekje verder wil om de buitenkant aan te pakken je weet waar er een loods staat en je bent welkom :wink:

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 19 nov, 2011 10:35

:offtopic:
thnx tanisha: met dit weer begint het idd koud te worden op de oprit.
momenteel zit ik overvol met werk, de saab moet even wachten nog.
afgezien van wat kleine plekjes ben ik al tevreden maar merk dat ik sneller blij ben dan jij met imperfecties.
daarom ziet die kar van jou er ook zo perfect uit van buiten en jeuken je vingers als je al die plekjes ziet bij mijn saab.

een zwarte bestuurdersdeur heeft prioriteit
en de aeroremmen doe ik in het voorjaar: dan kan ik mijn nieuwe 15 inch banden deze winter gaan gebruiken. heb ze niet kunnen verkopen en het is zonde van mijn nieuwe brocks

heb nog steeds veel lol van de zijkant die je zo goed gelakt hebt:)

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 19 nov, 2011 18:27

nieuwstad in lelystad had de goede treksterkte :) 10.9 en lengte 10cm volgens evo helemaal goed
-dacht ik-

10 cm is echt te lang.
dus naar de bouwmarkt nog snel even om in elk geval de stabi te kunnen plaatsen.
de 7 cm passen prima voor 2 stangen. de 6 cm is nog beter alleen is het wat krapper draaien in het begin

alle bouten die ik losdraaide braken af: had ik op gerekend dus de flex lag al klaar
die boten waren erg rot en dun: de treksterkte nihil lijkt me bij mm5 nog werkend staal

op de werkbank het zaakje in elkaar gezet en ja hoor: 1-maal onder de auto bleek ie verkeerd om te zitten. de beugels buigen iets richting de straat!! en dus niet omhoog naar de auto:((

alles schoongemaakt (incl achteras) en andersom geplaatst en de hele zaak in de tectyl gezet.
toch 1 uur bezig geweest al met al

volgende week eens kijken wat het doet.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 19 nov, 2011 18:32

Mooi! Heb je er nu 2 of 3 onder hangen?

Maare, waar heb ik ooit 10 cm gezegt? Niet dat je zo'n bout niet kunt afzagen ofzo...

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

ervaring dubbele stabilisator achter bij 9-3 OG

Bericht door AR » za 19 nov, 2011 18:44

Nergens dat was ik :) ik was er van overtuigd dat ik 10 cm heb gebruikt.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 20 nov, 2011 9:59

gijs t-ice thijs = ice t geworden al
evo ar wordt dan arvo
dan gaat dat tenminste niet meer mis (ach en anders word ik vanzelf een keer geband)

die 10 cm was niet af te zagen; alleen het laatste stuk had draadeind. en zelf draad draaien op dat hard staal zag ik niet zitten vandaar de noodbouten uit de gamma: sterkte: 3.8.

er hangen nu 2 onder (mooie pics in eigen topic rein's T 900 -in restau topic). 3 had gekund alleen dat zag er niet stabiel en raar uit. het was me trouwens roestbende daar en die oude boutjes waren niet veel meer waard, 2 van de 4 waren zo door met de flex

even voor de duidelijkheid: ik vind niet kloppende tips niet zo erg, dat kan gebeuren en het gaat hier niet om 10-tallen euro's. heb soms zelfs ook moeite om na een half jaar me nog te herinneren hoe iets precies zat qua maatvoering.

groet
rein
ps zonder rechterduim is deze klus ook te doen maar toch kan het tegenvallen, niet iedereen heeft een flex of voldoende werkruimte onder de auto voor het uitboren naar maatje 10mm en niet elke accurboor heeft een boorkop dacht ik.
het is wel heel dunne plaat waar alles aan vast zit dus 3 lijkt me overdreven (o ja dat plaatje bovenop heb ik laten vervalllen). Al met al Alexj is gewaarschuwd!

Plaats reactie