viggen remschijven op lpt?
-
g3 turbo
- Geregistreerd lid
viggen remschijven op lpt?
Op foto's waar een 9-3 viggen op staat afgebeeld zie je gegroefde remschijven zitten. Het lijkt me origineel. Passen deze ook op een 9-3 lpt uit 2002? Of is het een andere diameter en moet je ook viggen klauwen monteren?
Die groeven lijken me beter voor het afvoer van de gassen en remstof van de blokken. Heb nu al redstuff, maar originele schijven. En erg overtuigend zijn ze nog niet, lopen toch nog snel warm.
Die groeven lijken me beter voor het afvoer van de gassen en remstof van de blokken. Heb nu al redstuff, maar originele schijven. En erg overtuigend zijn ze nog niet, lopen toch nog snel warm.
-
patp
- Geregistreerd lid
heb kort geleden mijn schijven moeten vervangen en kwam bij R en D carparts terecht in Vinkeveen en daar heb ik mijn schijven gekocht...ook gegroefd en naar ik meen
zijn ze voor een Viggen,ik ben er bijna 95% zeker van. ik heb er meteen Ferero blokken bij gekocht.schijven waren 92 euro en de blokken 115 euro...als je voor een betaalbare upgrade gaat , misschien is het overdenken waard om er remklauwen op te zetten van een 95..alleen als je minimaal 16 inch'wielen er onder heb zitten...bel ze anders even weet je het zeker groet Patrick
-
patp
- Geregistreerd lid
-
a85
- Geregistreerd lid
Achter zijn ze de dezelfde maat, alleen gegroefd (links en rechts gaan in verschillende richtingen zelfs..fabrieks "foutje").
Voor is een ander verhaal, hier is de diameter van de remschijven groter, er worden wel dezelfde remklauwen gebruikt, maar deze staan meer naar buiten door de grotere remschijven. Hierdoor zijn er ook andere remklauw houdertjes nodig (duur grapje).
Bij de 9-5 aero is dit ook, latere aeros (en de 3.0 dieseltje) hebben ook nog grotere achter-remmen.
Voor is een ander verhaal, hier is de diameter van de remschijven groter, er worden wel dezelfde remklauwen gebruikt, maar deze staan meer naar buiten door de grotere remschijven. Hierdoor zijn er ook andere remklauw houdertjes nodig (duur grapje).
Bij de 9-5 aero is dit ook, latere aeros (en de 3.0 dieseltje) hebben ook nog grotere achter-remmen.
-
g3 turbo
- Geregistreerd lid
-
patp
- Geregistreerd lid
-
patp
- Geregistreerd lid
-
patp
- Geregistreerd lid
-
Lennart.
- Geregistreerd lid
Re: viggen remschijven op lpt?
ik heb nu een 9-3 viggen staan waarvan de remklauw links voor niet in orde is, is de remklauw van een 9-5 aero dus het zelfde?
zuiger even groot? etc..
zuiger even groot? etc..
-
Lennart.
- Geregistreerd lid
de remklauw van een 9-5 aero 2.3 is dus hetzelfde als die van een viggen. echter is het Remhuis compleet anders.
heb het inmiddels op de auto zitten!
heb het inmiddels op de auto zitten!
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Redstuf zijn ook gewoon waardeloze blokken, sorry..g3 turbo schreef:Op foto's waar een 9-3 viggen op staat afgebeeld zie je gegroefde remschijven zitten. Het lijkt me origineel. Passen deze ook op een 9-3 lpt uit 2002? Of is het een andere diameter en moet je ook viggen klauwen monteren?
Je remt al een heel stuk beter met Ferodo DS2500 remblokken!!! Probeer het maar eens!
-
inactief
- Geregistreerd lid
Oneens, hele verbetering tov origineel, vooral met de juiste schijven erbij.Coenwagner schreef:Redstuf zijn ook gewoon waardeloze blokken, sorry..
En dat voor een normalere prijs dan Ferodo.
-
Coenwagner
- Geregistreerd lid
Dat het beter remt dan orgineel is niet zo moeilijk.
Qua prijs, tjaa als je flink investeert in vermogen en beknibbelt op je remmen... Beetje krom is dat.
Gijs monteer als je redstuff blokken op zijn, monteer dan een Ferodo DS2500 's
Dan merk je het verschil, Ferodo's vertragen namelijk wel
!
Bovendien zijn redstuff blokken en enorm hard qua compound, en vreten je schijven weg.
Ferodo DS2500 zijn disc friendly, en hebben bovendien al bite met koude remmen!
Qua prijs, tjaa als je flink investeert in vermogen en beknibbelt op je remmen... Beetje krom is dat.
Gijs monteer als je redstuff blokken op zijn, monteer dan een Ferodo DS2500 's
Dan merk je het verschil, Ferodo's vertragen namelijk wel
Bovendien zijn redstuff blokken en enorm hard qua compound, en vreten je schijven weg.
Ferodo DS2500 zijn disc friendly, en hebben bovendien al bite met koude remmen!
-
inactief
- Geregistreerd lid
Helaas, het worden 345 mm EBC ultimaxx schijven met 4 pots Porsche klauwen en yellowstuff blokken.
Na meerijden met "het proefkonijn" weet ik dat het remt als een dolle
Na meerijden met "het proefkonijn" weet ik dat het remt als een dolle
-
evo
- Donateur (2x)

Balans heren daar draait 't om
[nerd mode on] Als je aan remmen gaat klooien ben je 9 van de 10 keer je balans kwijt.... oftwel is voor overberemd of achter met als gevolg dat je later stil staat...
Goed doen is niet makkelijk. Afhankelijk van je setup kun je dan met (verstelbare) remdrukverdelers gaan werken of verschillende cylinders voor voor en achter... Oh, en rem bekrachtiging is ook voor watjes en kamikazes. Te onbetrouwbaar! Onbekrachtigd rijden met aangepaste cylinder(s)...[/nerd mode off]
...kratje bier dat mijn 9-3 een kortere remweg heeft (als die rooie EBC zooi met USR schijven lekker warm is)
Wel even wachten tot mijn brede sloffen er weer onder liggen 
lalalalala.... papier mache schijven (nee, niet jij Gijs)
[nerd mode on] Als je aan remmen gaat klooien ben je 9 van de 10 keer je balans kwijt.... oftwel is voor overberemd of achter met als gevolg dat je later stil staat...
Goed doen is niet makkelijk. Afhankelijk van je setup kun je dan met (verstelbare) remdrukverdelers gaan werken of verschillende cylinders voor voor en achter... Oh, en rem bekrachtiging is ook voor watjes en kamikazes. Te onbetrouwbaar! Onbekrachtigd rijden met aangepaste cylinder(s)...[/nerd mode off]
...kratje bier dat mijn 9-3 een kortere remweg heeft (als die rooie EBC zooi met USR schijven lekker warm is)
lalalalala.... papier mache schijven (nee, niet jij Gijs)