viggen remschijven op lpt?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
g3 turbo
Geregistreerd lid

viggen remschijven op lpt?

Bericht door g3 turbo » di 16 feb, 2010 15:53

Op foto's waar een 9-3 viggen op staat afgebeeld zie je gegroefde remschijven zitten. Het lijkt me origineel. Passen deze ook op een 9-3 lpt uit 2002? Of is het een andere diameter en moet je ook viggen klauwen monteren?
Die groeven lijken me beter voor het afvoer van de gassen en remstof van de blokken. Heb nu al redstuff, maar originele schijven. En erg overtuigend zijn ze nog niet, lopen toch nog snel warm.

patp
Geregistreerd lid

Bericht door patp » di 16 feb, 2010 16:03

heb kort geleden mijn schijven moeten vervangen en kwam bij R en D carparts terecht in Vinkeveen en daar heb ik mijn schijven gekocht...ook gegroefd en naar ik meen :? zijn ze voor een Viggen,ik ben er bijna 95% zeker van. ik heb er meteen Ferero blokken bij gekocht.schijven waren 92 euro en de blokken 115 euro...als je voor een betaalbare upgrade gaat , misschien is het overdenken waard om er remklauwen op te zetten van een 95..alleen als je minimaal 16 inch'wielen er onder heb zitten...bel ze anders even weet je het zeker groet Patrick

patp
Geregistreerd lid

Bericht door patp » di 16 feb, 2010 16:05

oja...heb zelf er gewoon mijn normale remklauwen er onder zitten...Patrick

a85
Geregistreerd lid

Bericht door a85 » di 16 feb, 2010 16:15

Achter zijn ze de dezelfde maat, alleen gegroefd (links en rechts gaan in verschillende richtingen zelfs..fabrieks "foutje").

Voor is een ander verhaal, hier is de diameter van de remschijven groter, er worden wel dezelfde remklauwen gebruikt, maar deze staan meer naar buiten door de grotere remschijven. Hierdoor zijn er ook andere remklauw houdertjes nodig (duur grapje).

Bij de 9-5 aero is dit ook, latere aeros (en de 3.0 dieseltje) hebben ook nog grotere achter-remmen.

g3 turbo
Geregistreerd lid

Bericht door g3 turbo » di 16 feb, 2010 16:36

hmm.. dan toch maar een setje aftermarket gegroefde remschijven in de originele maat.

patp
Geregistreerd lid

Bericht door patp » wo 17 feb, 2010 15:18

nou,tot zover thanx voor de tips...af en toe passeerde wat verhalen hierover door het forum, maar ben nog niet wat tegengekomen of je makkellijker bij de stabilisatorrubbers kan komen als de armen gedemonteerd zijn zonder ook nog het subframe te lossen....vriendelijke groet Patrick

patp
Geregistreerd lid

Bericht door patp » wo 17 feb, 2010 15:19

oeps...dit berichtje hoort bij de topic..hoe de rubbers te vervangen..sorry excuse moi Patrick

patp
Geregistreerd lid

Bericht door patp » wo 17 feb, 2010 15:21

probeer dan wel bij verschillende leveranciers te choppen ivm eventueel prijs verschil... :wink: veel succes Patrick

Lennart.
Geregistreerd lid

Re: viggen remschijven op lpt?

Bericht door Lennart. » di 15 nov, 2011 22:27

ik heb nu een 9-3 viggen staan waarvan de remklauw links voor niet in orde is, is de remklauw van een 9-5 aero dus het zelfde?

zuiger even groot? etc..

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » do 17 nov, 2011 0:40

de remklauw van een 9-5 aero 2.3 is dus hetzelfde als die van een viggen. echter is het Remhuis compleet anders.

heb het inmiddels op de auto zitten!

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » do 17 nov, 2011 1:33

g3 turbo schreef:Op foto's waar een 9-3 viggen op staat afgebeeld zie je gegroefde remschijven zitten. Het lijkt me origineel. Passen deze ook op een 9-3 lpt uit 2002? Of is het een andere diameter en moet je ook viggen klauwen monteren?
Die groeven lijken me beter voor het afvoer van de gassen en remstof van de blokken. Heb nu al redstuff, maar originele schijven. En erg overtuigend zijn ze nog niet, lopen toch nog snel warm.
Redstuf zijn ook gewoon waardeloze blokken, sorry..

Je remt al een heel stuk beter met Ferodo DS2500 remblokken!!! Probeer het maar eens!

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 17 nov, 2011 9:55

Coenwagner schreef:Redstuf zijn ook gewoon waardeloze blokken, sorry..
Oneens, hele verbetering tov origineel, vooral met de juiste schijven erbij.
En dat voor een normalere prijs dan Ferodo.

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » do 17 nov, 2011 10:42

Dat het beter remt dan orgineel is niet zo moeilijk.

Qua prijs, tjaa als je flink investeert in vermogen en beknibbelt op je remmen... Beetje krom is dat.

Gijs monteer als je redstuff blokken op zijn, monteer dan een Ferodo DS2500 's
Dan merk je het verschil, Ferodo's vertragen namelijk wel :wink: !

Bovendien zijn redstuff blokken en enorm hard qua compound, en vreten je schijven weg.
Ferodo DS2500 zijn disc friendly, en hebben bovendien al bite met koude remmen!

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 17 nov, 2011 10:45

Helaas, het worden 345 mm EBC ultimaxx schijven met 4 pots Porsche klauwen en yellowstuff blokken.
Na meerijden met "het proefkonijn" weet ik dat het remt als een dolle :twisted:

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 17 nov, 2011 23:10

Balans heren daar draait 't om :mrgreen:

[nerd mode on] Als je aan remmen gaat klooien ben je 9 van de 10 keer je balans kwijt.... oftwel is voor overberemd of achter met als gevolg dat je later stil staat...
Goed doen is niet makkelijk. Afhankelijk van je setup kun je dan met (verstelbare) remdrukverdelers gaan werken of verschillende cylinders voor voor en achter... Oh, en rem bekrachtiging is ook voor watjes en kamikazes. Te onbetrouwbaar! Onbekrachtigd rijden met aangepaste cylinder(s)...[/nerd mode off]

...kratje bier dat mijn 9-3 een kortere remweg heeft (als die rooie EBC zooi met USR schijven lekker warm is) :wink: Wel even wachten tot mijn brede sloffen er weer onder liggen :-P+

lalalalala.... papier mache schijven (nee, niet jij Gijs)

Plaats reactie