van 235r naar 205r, zelfde ecu?
-
0240613
- Geregistreerd lid
Voor een komend project ga ik misschien de volgende overstap maken. Van 2.3 naar 2.0. Turbo blijft hetzelfde (td-04). Is het motormanagement in staat om hier dit zelf bij te regelen? Ik heb even wat rondgevraagd, en heb 2 verschillende antwoorden gekregen.
Het aanpassen van de ecu is natuurlijk goed zelf te doen, maar het vermogen moet op 250 pk blijven. Het liefst niet minder maar zeker niet meer. Het t7 systeem kan best veel bijregelen, maar kan dit ook zonder problemen?
Het aanpassen van de ecu is natuurlijk goed zelf te doen, maar het vermogen moet op 250 pk blijven. Het liefst niet minder maar zeker niet meer. Het t7 systeem kan best veel bijregelen, maar kan dit ook zonder problemen?
-
inactief
- Geregistreerd lid
Re: van 235r naar 205r, zelfde ecu?
Nee, een 2.3 heeft een heel andere karakteristiek als een 2.0 en dus onder andere een heel andere ontsteking en inspuiting.
Gewoon de goede software bij de goede motor gebruiken!
Gewoon de goede software bij de goede motor gebruiken!
-
0240613
- Geregistreerd lid
Okee. Dat wordt dus via de t7 suite bepaalde delen van de 9-3 aero software verplaatsen naar de 9-5 bin. En dan op 250 pk zetten. Zit een 3 inch downpipe op dus dat moet lukken.
Persoonlijk vind ik een 2,0 mooier lopen dan een 2,3. Wat is wijsheid? Er moet een andere motor in, 2.0 of 2.3? Ik hoef niet boven de 250 pk te gaan.
Persoonlijk vind ik een 2,0 mooier lopen dan een 2,3. Wat is wijsheid? Er moet een andere motor in, 2.0 of 2.3? Ik hoef niet boven de 250 pk te gaan.
-
evo
- Donateur (2x)

I agree
En als je toch zo makkelijk de Ecu kunt aanpassen kun je van die B205R ook wel een leuke BioPower maken...
en met injector upgrade whoppa naar iets van 270pk i.o.d.
Ah... net je vorige berichtje gemist... kun je echter nog steeds BioPower gaan... met standaard injectoren zou je dan ook wel redelijk in de buurt van die 250pk moeten komen... ( Oke men zegt 230 o.i.d. maar dat is grotendeels op basis van de luchthoeveelheidh en er valt nog wel wat te winnen met de onsteking
)
En als je toch zo makkelijk de Ecu kunt aanpassen kun je van die B205R ook wel een leuke BioPower maken...
en met injector upgrade whoppa naar iets van 270pk i.o.d.
Ah... net je vorige berichtje gemist... kun je echter nog steeds BioPower gaan... met standaard injectoren zou je dan ook wel redelijk in de buurt van die 250pk moeten komen... ( Oke men zegt 230 o.i.d. maar dat is grotendeels op basis van de luchthoeveelheidh en er valt nog wel wat te winnen met de onsteking
-
tanisha
- Geregistreerd lid
gewoon een 2.0 software uit de bieb van de t7 suite pakken en die op tunen naar de gewenste pk´s en koppel
zo heb ik het met de 9-5 van menno herstel ook gedaan
zo heb ik het met de 9-5 van menno herstel ook gedaan
-
0240613
- Geregistreerd lid
Volgens mij kan het niet zo uit de bieb van de t7 suite pakken. Ik krijg dan nl. een 9-5 2.0 aero met TD-04 turbo. Die zijn voor zover ik weet niet gemaakt en daar zal geen standaard file van zijn.
Over de injectoren, een 2,3 aero heeft toch injectoren die tot tegen de 300 pk aankunnen? Wanneer ik er een 2.0 blok in doe, kan ik met dezelfde injectoren toch makkelijk de 250 pk halen die de auto ook met het 2,3 blok had? Of zie ik iets over het hoofd? Benzine injectoren zal ik trouwens alleen met het starten gebruiken, rest van de rit nemen 5 andere injectoren het over.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie? 2.0 of 2.3? daarbij in acht nemend dat het 2.0 alternatief financieel aantrekkelijker is
Over de injectoren, een 2,3 aero heeft toch injectoren die tot tegen de 300 pk aankunnen? Wanneer ik er een 2.0 blok in doe, kan ik met dezelfde injectoren toch makkelijk de 250 pk halen die de auto ook met het 2,3 blok had? Of zie ik iets over het hoofd? Benzine injectoren zal ik trouwens alleen met het starten gebruiken, rest van de rit nemen 5 andere injectoren het over.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie? 2.0 of 2.3? daarbij in acht nemend dat het 2.0 alternatief financieel aantrekkelijker is
-
tanisha
- Geregistreerd lid
tja bij de t5 suite kan je een turbo kiezen bij de t7 suite niet zo te zien
ik had bij de auto van menno geen problemen maar daar zat een garrett op
ik had bij de auto van menno geen problemen maar daar zat een garrett op
-
brinky
- Donateur

Als ik mag kiezen zou ik altijd voor een 234r/235r gaan... vanwege het fenomale koppel in de lage toeren. Dat rijdt zo vreselijk fijn... zeker als je een grote/zware auto a la 9-5 of 9000 hebt.
-
millerman
- Donateur (3x)

Dan neem je toch de software van een 9-3 Aero? Daar zit een B205R in met TD04.0240613 schreef:Volgens mij kan het niet zo uit de bieb van de t7 suite pakken. Ik krijg dan nl. een 9-5 2.0 aero met TD-04 turbo. Die zijn voor zover ik weet niet gemaakt en daar zal geen standaard file van zijn.
-
Maarten
- Lid van verdienste
Een 2,0 loopt inderdaad iets fijner, de 2,3 voelt rauwer aan.
Een 250pk 2,0 is echter niet zo snel als een 250pk 2,3. De laatste heeft over een breder toerengebied koppel voorhanden. Bij schakellui op koppel rijden is een 2,3 de beste optie. Jaag je de motor graag in de toeren dan is de 2,0 het betere alternatief.
Wil je de voordelen van beide: 2,0 met dikke downpipe.
Een 250pk 2,0 is echter niet zo snel als een 250pk 2,3. De laatste heeft over een breder toerengebied koppel voorhanden. Bij schakellui op koppel rijden is een 2,3 de beste optie. Jaag je de motor graag in de toeren dan is de 2,0 het betere alternatief.
Wil je de voordelen van beide: 2,0 met dikke downpipe.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
dacht ik ook maar een 2.0 is toch een stuk soepeler dan een 2.3 nu ik wat meer vergelijking materiaal heb gehad zie ik ook af van de geplande 2.3T motor voor mijn cayenne-rode en ga turbo zuigers in het huidige blok plaatsen de turbo en alles hangt er toch al opbrinky schreef:Als ik mag kiezen zou ik altijd voor een 234r/235r gaan... vanwege het fenomale koppel in de lage toeren. Dat rijdt zo vreselijk fijn... zeker als je een grote/zware auto a la 9-5 of 9000 hebt.
-
0240613
- Geregistreerd lid
Zit een 3 inch downpipe met bsr uitlaat systeem onder. Toch neig ik meer naar de 2.3. Nog maar eens een nachtje over slapen. Geen van beide opties is slecht, idd net waar je voor gaat.Maarten schreef: Wil je de voordelen van beide: 2,0 met dikke downpipe.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Zou ik ooit een Viggen mogen bezitten gaat daar een 2.0 in