Ted raket schreef:Af en toe een kleine negatieve ioff hoort bij het normale functioneren van de trionic. Wanneer je helemaal geen negatieve ioff's hebt staat de ontstekingstabel iets te laat en wordt niet het volledige potentieel benut. De trionic regelt zo de ontsteking netjes bij tot vlak onder de pingelgrens.
He Ted raket,
Waarop baseer je dat "Af en toe een kleine negatieve ioff hoort bij het normale functioneren van de trionic..."?
Volgens mij... bepalen, als het goed is

, IgnTempCal.AirMap en IgnTempCal.Eng als enige een aanpassing op je onstekingstijdstip van de IgnNormCal.Map. Tenzij T7 dus zaken als knock detecteerd. Oke LightOff en Stationair daargelaten, maarja....
En dus ook: "...trionic regelt zo de ontsteking netjes bij tot vlak onder de pingelgrens"
Volgens mij... (gaan we weer...), bepaald T7, onder normale omstandigheden, dus geen knock stationair, net na start-up (LightOff), etc... het actuele onstekingstijdstip aan de hand van de IgnNormCal.Map plus IgnTempCal.AirMap en IgnTempCal.Eng... oh, en natuurlijk IgnCal.fi_Max
Maar als ik er naast zit... leg 't me alsjeblieft uit. Ik ben zeer leergierig (en eigenwijs...) van aard
Oh, sorry U-poll... alvast...
EDIT: even voor de volledigheid. Dit geld voor "gewone" benzine software. BioPower software doet 't ietsjes anders natuurlijk vanwege de E85 maps...