ombouw naar turbo van 2,3 I weer naar 2.0 turbo

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
jeroengsi
Geregistreerd lid

ombouw naar turbo van 2,3 I weer naar 2.0 turbo

Bericht door jeroengsi » wo 13 apr, 2011 22:27

nu heb ik een vraag nu wil ik in mijn 900 ng een turbo met zetten
nu heb ik een 9000 staan maar dat blok moeten andere drijfstang lagers nu mijn vraag zou ik de zuigerveren ook gelijk mee moeten nemen ik doen hem achter een automaatbak met een 3 weg klep er tussen en ook komt de auto op lpg te lopen zelfde als het in laat kan ik die van mijn 2.3 gebruiken of met er echt een turbo in laat achter komen de in verband met het lpi
het gaat om dit blok van deze 9000
wat zouden Julie mij aan raden
koorenkip schreef:Hallo medeforummers,

Mijn Saab 9000 CSE '96 2.0t in de kleur Le Mans Blue (229) gaat uit elkaar voor onderdelen.
Onderin het blok lag en behoorlijke lading slijpsel, waarschijnlijk van de krukas lagers.
Afbeelding
(Met V220>h2700 op transport)

Alle delen zijn op dit moment nog aanwezig, ik wil de auto het liefst eind deze maand naar de sloop brengen.
Delen zijn op te halen in Deventer of Zutphen of eventueel te bezorgen.

Vialle LPI-G3 installatie met zo goed als nieuwe tank. 80ltr.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Houten dash
Leren bekleding zwart, bestuurdersstoel is op, leer is door rest is in redelijke staat
versnellingsbak schakelt zeer soepel, vrij recent koppeling vervangen (info oude eigenaar)
turbo niet in super staat meer, kwam wat olie in de intakebuis tegen, speling nog niet gevoeld.
DI nog goed
afneembare Saab trekhaak
Afbeelding

Groeten Rik
al vast bedankt Jeroen

davidjoost
Geregistreerd lid

Re: ombouw naar turbo van 2,3 I weer naar 2.0 turbo

Bericht door davidjoost » za 16 apr, 2011 10:46

Interpunctie? :wink: Ik snap er geen hout van!

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 16 apr, 2011 10:54

jeroengsi schreef:nu heb ik een vraag. nu wil ik in mijn 900 ng een turbo met zetten.
nu heb ik een 9000 staan maar dat blok moeten andere drijfstang lagers. nu mijn vraag: zou ik de zuigerveren ook gelijk mee moeten nemen? ik doen hem achter een automaatbak met een 3-weg klep er tussen en ook komt de auto op lpg te lopen. zelfde als het inlaat: kan ik die van mijn 2.3 gebruiken? of moet er echt een turbo inlaat achter komen in verband met het lpi?
het gaat om dit blok van deze 9000
wat zouden Julie mij aan raden?
@DJ: Zo moeilijk vond ik het niet hoor... Jeroen is gewoon met zijn hoofd al bij het sleutelen!

@Jeroen: ik heb geen idee, sorry...

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 16 apr, 2011 11:14

nou het is vrij simpel hoor de 2.3i bleek een olie verbruiker en een stevige drinker

van de 9000 opbouw van de auto van jeroens moeder bleef er een 2.0t blokje over dus vandaar

jeroengsi
Geregistreerd lid

Bericht door jeroengsi » za 16 apr, 2011 11:38

snap er niets van das wel mooi dat hed een ander niet

Plaats reactie